^Góra strony
  
  
  
Get Adobe Flash player

Aktualności

Aktualności MPS Nr 4 w Mławie

9.04.2020r Niezapominajki

Temat: "Pisanki, kraszanki, malowane jaja".
1. "Wyścigi jaj" - zabawa zręcznościowa.
2. "Co jest w jajku?" - eksperyment.
3. "Nasze emocje" - zabawa lustro.

9.04.2020r. Gwiazdki

Temat kompleksowy : „Wielkanocne tradycje”
1. Słuchanie wiersza pt. , ,Wielkanocny stół’’ E. Skarżyńskiej.
2. ,,Mazurkowe dekoracje’’- układanie kompozycji z figur, doskonalenie sprawności manualnej przez rysowanie wzorów po śladzie.
3. Jajka nie tylko malowane - tworzenie zbiorów równolicznych i różnolicznych.

9.04.2020r Słoneczka

Temat: „Świąteczny stół”
I. „Wielkanocny stół” - analiza treści wiersza
II. „Wielkanocne obliczenia” - zabawa matematyczna
III. Praca w KP3.36a(5latki), KP3.42a i b (6latki)
IV. Blok zajęć o emocjach - zadowolenie i niezadowolenie
V. „Bajka o pisankach” A. Galica
VI. Utrwalenie słów piosenki „Bajkowe pisanki”

8.04.2020r. Motylki

Temat dnia: „Co włożymy do koszyka wielkanocnego?”
1. Zestaw ćwiczeń ruchowych, kształtowanie sprawności fizycznej
2. „Co włożymy do (…)?” – szukanie odpowiedzi na pytania na podstawie doświadczeń dzieci i rozmowy z rodzicami.
3. „Koszyczek wielkanocny” – karta pracy, ćwiczenia rysowania szlaczków.
4. „Dziecięca matematyka” – realizacja programu

8.04.2020r Słoneczniki

Temat dnia: "Pisanki, kraszanki, malowanie jaj"
1. Co jest w jajku?- zabawa dydaktyczna połączona z eksperymentem, rozwijanie zainteresowania przyrodą.
2. „Gdzie jest jajko?- określanie położenia przedmiotu, określenia: na, pod, obok.
3. "Wyścigi jaj"- zabawa ruchowo-zręcznościowa.

8.04.2020r. Kotki

TEMAT:CZY ŚWINIA TO BRUDNE ZWIERZĘ?

1. "Świnki w bajkach "-przypomnienie znanych bajek o świnkach.
2."Domki dla świnek" - praca plastyczno - techniczna.
3. "Ciekawostki o świnkach" - wyszukiwanie informacji w albumach przyrodniczych.
4."Jak chodzą zwierzątka "-zabawa ruchowa przy muzyce.
5."Zagadki o zwierzętach wiejskich" - rozwiązywanie zagadek.

8.04.2020r.Rybki

Temat: " Wielkanocny koszyczek"
1.„Legenda o białym baranku” - doskonalenie umiejętności uważnego słuchania
2.„Co włożymy do koszyczka?” - omówienie produktów i symboliki produktów, zagadki.
3.Praca w KP3.41b - odnajdywanie fragmentów ilustracji, pisanie po śladzie
4. „Wielkanocna piosenka” - ruchowa interpretacja treści piosenki.
5. " Koszyczek Wielkanocny" - przestrzenna praca plastyczna.

8.04.2020r. Angielski 5-latki

Happy Easter! Wesołych Świąt Wielkanocy

1.  Utrwalenie słówek i piosenek o Wielkanocy.Śpiewanie, powtarzanie.

2.  Nauka wielkanocnych życzeń

Happy Easter!

Wesołych Świąt Wielkanocnych!

Have a very happy Easter!

Miłej Wielkanocy!

Happy Easter to you and your family.

Wesołych Świąt Wielkanocnych dla Ciebie i Twojej rodziny

2. Zabawy ruchowe idealne na utrwalenie materiału :

A) Rozkładamy ilustracje z wielkanocnym słownictwem( np. wycięte z gazet lub własne rysunki), na których ustawiamy kręgle. Dzieci kolejno próbują je przewrócić i mówią co przedstawia ilustracja na których stał wywrócony kręgiel.

B) Zabawa „ trzy kubki” – do plastikowych kubeczków wkładamy kolejno obrazki lub figurki : zajączka, jajka, koszyczka. Następnie odwracamy kubki i kręcimy nimi. Zadaniem dzieci jest odgadnąć w którym kubku jest zajączek.

3. Przedstawienie i porównanie tradycji związanych z Wielkanocą w Polsce i w Wielkiej Brytanii w filmiku wspomaganym ilustracjami

4. Sudoku- wspaniała logiczna gra dla całej rodziny 

https://pl.pinterest.com/pin/688065649290000096/ https://pl.pinterest.com/pin/694469205009730034/

5. Zagraj on-line w wielkanocne memory: https://pl.sgames.org/133394/

 

8.04.2020r Angielski 3,4-latki

3 -4 latki ANGIELSKI

Happy Easter! Wesołych Świąt Wielkanocy!

1.  Utrwalenie słówek i piosenek o Wielkanocy. Śpiewanie, powtarzanie.

2. Zabawy ruchowe Idealne na utrwalenie materiału :

A) Rozkładamy ilustracje z wielkanocnym słownictwem( np. wycięte z gazet lub własne rysunki), na których ustawiamy kręgle. Dzieci kolejno próbują je przewrócić i mówią co przedstawia ilustracja na których stał wywrócony kręgiel.

B) Zabawa „ trzy kubki” – do plastikowych kubeczków wkładamy kolejno obrazki lub figurki : zajączka, jajka, koszyczka. Następnie odwracamy kubki i kręcimy nimi. Zadaniem dzieci jest odgadnąć w którym kubku jest zajączek.

C) hot- cold ( ciepło- zimno). Chowamy wybrany symbol świąt np. jajeczko. Dziecko odnajduje nakierowywane poleceniami: HOT- COLD.    

 

3.  Karta pracy – sudoku,  utrwalenie słówek z poprzedniego tematu https://www.giftofcuriosity.com/product/easter-sudoku-puzzles/   https://pl.pinterest.com/pin/531776668494631623/ 3

4. Zagraj on-line w wielkanocne memory: https://pl.sgames.org/133394/

8.04.2020r. Biedronki

Temat: "Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka".
1. "Zwierzęta wielkanocne" – rozmowa o zwierzętach wielkanocnych i ich symbolu.
2. "Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka" – zabawa ortofoniczna.
3. "Zajączki" – zabawa z elementem podskoku.
4. "Kurczaczek, baranek lub zajączek"- praca plastyczna wykonana techniką dowolną.

8.04.2020r. Księżyce

Temat : Pieczemy chleb.
1. „Jak powstaje chleb!” – „Od ziarenka do bochenka”.

2. „Jarzynowy wóz” – nauka słów piosenki i inscenizacji do niej.

3. Zabawa matematyczna
4. Zabawa ruchowa - „Przewożenie zboża do młyna”.

5. „Robimy chleb?” – praca plastyczna z masy solnej.

8.04.2020r. Niezapominajki

Temat: Wielkanocny koszyczek.
1. Wielkanocny Koszyczek - zabawa dydaktyczna.
2. Co wiąże się z Wielkanocą? - zabawa w skojarzenia.
3. Symbole wielkanocne - układanka.

8.04.2020r. Gwiazdki

Temat kompleksowy: „Wielkanocne tradycje”
1. Prezentacja wiersza ,,Wesoły Zając" J.Święcickiej
2. ,,Zajączek’’- praca plastyczna
3. "Duży i mały skok’’ zabawa inscenizowana
4. Utrwalamy poznane cyferki

8.04.2020r. Słoneczka

Temat: „Co się kryje w święconce?”
I. „Legenda o białym baranku” - doskonalenie umiejętności uważnego słuchania
II. „Co włożysz do koszyczka?” - omówienie tradycji obchodzenia Wielkiej Soboty
III. Praca w KP3.35 (5latki) - ćwiczenia logicznego myślenia, cechy wielkościowe.
Praca w KP3.41b (6latki) - odnajdywanie fragmentów ilustracji, pisanie po śladzie
IV. „Wielkanocna piosenka” - ruchowa interpretacja treści piosenki

7.04.2020r. Motylki

Temat dnia: „Jakie są tradycje Świąt Wielkanocnych?”
1. Zapoznanie dzieci z wielkanocnymi zwyczajami i obyczajami - plansze, prezentacja multimedialna
2. „Zagadki wielkanocne” – utrwalanie wiedzy o zwyczajach wielkanocnych, analiza słuchowa, liczenie sylab w wyrazach
3. „Wełniany baranek” – utrwalenie słów i melodii piosenki, zabawa z piosenką
4. „Zajączek”- wykonanie zająca z odrysowanej dłoni lub skarpety wypełnionej ryżem.

7.04.2020r Słoneczniki

Temat: "Wielkanocny koszyczek"

 1. Słuchanie wiersza "Wielkanocny koszyczek. Rozmowa z dziećmi na temat wiesza i obrazka, jak wygląda i co powinno się znaleźć w wielkanocnym koszyczku.

 2. "Koszyczek wielkanocny"- kolorowanie obrazka lub praca plastyczna: wykonanie koszyczka z : butelki, talerzyka lub  wytłaczanki.

 3. Zabawa ruchowo- naśladowcza "Kurki i ziarenka"

7.04.2020r Rytmika

Rytmika
Witajcie. 
Hasło na dziś brzmi:
"Rapowanie dzieci lubią, a rapując się nie nudzą " .
Moja propozycja na dzisiejszy dzień  to  rodzinny rap do melodii naszej piosenki wielkanocnej. Jak rap to koniecznie  czapka  z daszkiem, okulary i oczywiście sportowa bluza
Oto link piosenki, do której będziecie rapować.
https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk
Oczywiście utrwalajcie też  słowa.
Wesołego rapowania
Pozdrawiam i czekam na zdjęcia.  Jesli macie ochotę to zachęcam do nagrania krótkiego filmiku .Pani Anetta

7.04.2020r. Angielski 3,4,5 -latki

Temat: Easter Day is happy!
Wielkanoc jest wesoła.
1. Zagadki o Wielkanocy utrwalające słownictwo - 5 latki
2. Tradycyjne angielskie zabawy wielkanocne- 3-4 -5 latki
- pokaz wielkanocnej mody
- Easter egg hunt (polowanie na ukryte jajka, czekoladowe, plastikowe itp)
- Easter egg rolling (turlanie jajek drewnianą łyżką lub ręką na określonym dystansie lub z górki)
- Easter egg running (bieg z jajkiem na dłoni lub łyżce).
3. Piosenka o kolorowych pisankach- utrwalanie kolorów
4. Praca plastyczna- rockinh chick(bujany kurczak).

7.04.2020r. Rybki

Temat: Wielkanocne tradycje

-„Wielkanoc u języczka”- zabawa

Rozwijanie aparatu mowy.

- Wielkanocne zwyczaje- poznanie tradycji związanych z Wielkanocą

Poszerzenie słownika czynnego o nazwy związane ze świętami Wielkanocnymi

- Wielkanocna palma- praca plastyczna

Rozwijanie wyobraźni, kreatywności.

7.04.2020r. Biedronki

Temat: "Kraszanki, pisanki".
1. "Pisanki i kraszanki" – rozmowa o pisankach i kraszanka na podstawie ilustracji, rozróżnianie zdobienia jajek
2. "Pisanki" – słuchanie piosenki i rozmowa na podstawie utworu. Nauka piosenki na pamięć.
3. "Jakie są jajka?" – rozmowa na temat jajek różnych gatunków ptaków z wykorzystaniem obrazków.
4. "Kraszanki" – zabawa ruchowa.
5. "Kraszanki, pisanki "– praca plastyczna wykonana na jajkach lub kartkach papieru w kształcie jajek.

7.04.2020r. Niezapominajki

Temat dnia: Wielkanocne tradycje.
1.Gdzie jesteś języczku?-zabawa artykulacyjna.
2. Cukrowy baranek - wiersz Ewy Szelburg - Zarembiny.
3. Pisanki we wzorki - zabawa ruchowo - naśladowcza.
4. Baranek, kurczaczki, pisanki - rozwiązywanie zagadek.

7.04.2020r. Gwiazdki

Temat kompleksowy: „Wielkanocne tradycje”
1.,Pisanki’’-stemplowanie wzorów za pomocą gąbek ,wacików -realizacja elementów programu ,,Mali artyści –kolorowy świat plastyki’’
2.Piosenka pt ,,Pisanki pisanki jajka malowane’’
3.,,.Kolorowe jajka’’- ćwiczenia graficzne praca plastyczno-konstrukcyjna
4. Wysłuchanie opowiadania Ewy Szelburg Zarembiny ,,o Tym ,jak zajączek szaraczek psa Burka wywiódł w pole’’

7.04.2020r. Słoneczka

Temat: „Wielkanocne tradycje”
I. „Wielkanoc” B. Forma – rozmowa z dziećmi na temat wielkanocnych zwyczajów wymienionych w wierszu.
II. „Wielkanocne jajka”- porównywanie różnego rodzaju jajek dekoracyjnych: kraszanek, pisanek, wydmuszek, zapoznanie z symboliką jajka.
III. Praca w KZ.str.60-61 (6latki).
Praca w KP3.34 (5latki).
IV. Zabawy ruchowe: „Zające na łące”
V. „Były sobie cztery kury”- zabawa wg. I.Majchrzak
VI. „Jajko” – praca plastyczna

6.04.2020r. Motylki

Temat dnia: „Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych?”
1. „Wełniany baranek” – osłuchanie z melodią i słowami piosenki
2. „Jak przygotowujemy się do świąt?” – próba odpowiedzi na podstawie doświadczeń dzieci
3. „Jajka” – karta pracy, doskonalenie spostrzegawczości dzieci
4. „Tulipany” – wykonanie kwiatów z kolorowego papieru i rurek lub innych dostępnych materiałów
5. „Kocham czytać” – realizacja programu
6. Utrwalenie nazwy nowego miesiąca i przysłowia z nim związanego

6.04.2020r Język angielski

Temat: Easter Day is happy! Wielkanoc jest wesoła!

1. Zagadki o Wielkanocy utrwalające słownictwo.

2. Utrwalanie słownictwa z poprzednich zajęć.

3. Tradycyjne brytyjskie zabawy wielkanocne:

- Easter egg hunt

- Easter egg hunt

- Easter egg running

4. Piosenka o kolorowych pisankach utrwalająca kolory.

5. Praca plastyczna- Rocking papper chick

(bujany kurczak)

 

6.04.2020r Rybki

Temat dnia: "Przygotowania do świąt"

Zadanie 1. "Bajeczka wielkanocna"-  A. Galica, opowiadanie, praca z tekstem.

Zadanie 2. "Symbole Wielkiej Nocy"- praca językowa.

Zadanie 3. Karty pracy: - dorysowywanie brakujących części, palma i pisanka, przeliczanie sylab w zdaniach i zapisywanie ich liczby.

 

6.04.2020r. Rytmika

Witajcie Kochane Dzieci  i Rodzice. Na powitanie   przesyłam Wam piosenkę pt.:  Gimnastyka rączek, która znacie z naszych zajęć.
Poniżej znajduje się link :
Album Gimnastyczne figle muzyczne. Wykonawca J. Jabłońska, M. Derelkowski :
https://m.youtube.com/watch?v=RPt24yOqJ0w

Już za kilka dni Święta Wielkanocne
dlatego zapraszam Was do nauczenia się wesołej wielkanocnej piosenki, która będzie Wam towarzyszyć cały tydzień. Poniżej link:
"Kurka i pisanki"- wykonawca Śpiewające Brzadące.
https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk

Oto tekst piosenki : " Kurka i pisanki"
I. Pewna mała biała kurka
ukręciła pędzel z piórka.
Zniosła jaja o poranku
i maluje je na ganku.
Ref. A ja jaj, a ja jaj  i pisanki robi z jaj  4x        
II. Sto kolorów nałożyła,
listeczkami ozdobiła.
Przy tym cieszy się i skacze
Ko, ko, ko, ko głośno gdacze.
Ref. A ja jaj, a ja jaj i pisanki robi z jaj 4x

Jeśli tylko macie chęć to nauczcie się tekstu piosenki. JUTRO będę miała dla Was kolejne zadanie związane z naszą  piosenką
Pozdrawiam. Pani Anetta.

3.04.2020r. Motylki

Temat dnia: „Ser”

1. Wiersz H. Szayerowej „Tylko nic nie mów krowie”

2. „Czyj to głos?” – rozpoznawanie zwierząt po wydawanych przez nie odgłosach.

3. „Co nam daje krowa, kura…?”- karta pracy, dopasowywanie produktów do odpowiednich zwierząt.

4. „Stary Donald farmę miał” – zabawa przy piosence, utrwalenie pamięci słuchowej i ruchowej.

5. „Smak sera” – dzieci próbują różnych rodzajów serów.

6. Zabawa oddechowa „Krówka” oraz zabawy ruchowe doskonalące koordynację ruchową

2.04.2020r. Motylki

Temat dnia: " Czyje to jajko?"
1. Poznanie budowy i wyglądu jajka kurzego. Porównanie jajka surowego i na twardo.
2. Eksperymenty z jajkiem
3. Zabawy zręcznościowe z jajkiem.
4. Smaczne zadanie: przygotowanie pasty jajecznej.
5. Ćwiczenia małej motoryki.

6.04.2020r.Słoneczniki

Temat dnia: Przygotowania do świąt".

Zadanie 1. Słuchanie wiersza D. Niemiec "Przed Wielkanocą" Rozmowa z dziećmi na temat wiersza i obrazków.

Zadanie 2. "Pomagam mamie" -zabawa pantomimiczna.

Zadanie3. Zabawa "ciepło-zimno" - szukanie ozdoby, zabawki wielkanocne.

Zadanie4. Piosenka „Hopla hopla!” – osłuchanie z piosenką, zabawy z muzyką.

3.04.2020r.Niezapominajki

Temat dnia: Szukamy wiosny.
1. Gość- zabawa paluszkowa.
2.Chomik szuka wiosny- utwór A. Galicy.
3.Mali tropiciele - obserwacje przyrody.
4.Wiosenna pobudka- ilustrowanie ruchem treści wiersza.

2.04.2020r. Słoneczniki

Temat dnia: „Wielkanoc- radosne święta"

1. Nauka słów i melodii piosenki "Pisanki kraszanki"

2. Wielkanoc-radosne święta"- praca z ilustracją, zwrócenie uwagi co kojarzy się z Wielkanocą

3. Zajączki- zabawa ruchowa skoczna

4. „Autyzm na niebiesko” – rozwijanie motoryki małej, kolorowanie

6.04.2020r. Księżyce

Temat: Z wizytą u babci i dziadka na wsi.
- „Głowa, ramiona, kolana, pięty” – zabawa przy piosence. (IV.7)
-„ Z wizytą u babci i dziadka na wsi” – rozmowa na temat bezpieczeństwa na wsi oraz obowiązków związanych z posiadaniem zwierząt na podstawie doświadczeń dzieci. (IV.2, IV.5, IV.18)
-„Czym nakarmię kota, a czym konia?” – pogadanka na temat pożywienia dla zwierząt.(IV.10)
- „Zwierzęta gospodarskie” – lepienie z plasteliny. (I.7, I.8, I.9)
- „Stary Donald farmę miał” – zabawa przy piosence. (IV.7)

3.04.2020r. Gwiazdki

Temat kompleksowy :Ewa Szelburg Zarembina –patronka naszego przedszkola
1Zabawa wzmacniająca poczucie własnej wartości pt. ,,Książeczka o mnie’’
2.Zabawy z figurami – utrwalanie figur
3.Słuchanie opowiadania z książki ,,Wesołe historie ‘’pt.,, Dlaczego pies gonił zająca’’ Ewa Szelburg Zarembina

2.04.2020r. Biedronki

Temat dnia: "Wiosna jest piękna! "
1. "Wiosna kojarzy mi się z... " - zabawa słowna – dzieci udzielają odpowiedzi pełnymi zdaniami.
2. "Wiosenne kwiaty" – zabawa matematyczna.
3. "Żabie skoki "– zabawa skoczna z przeliczeniem.
4. "Idzie do nas wiosna " – śpiewanie i nauka piosenki.
5. "Tulipan z pieczątek z ziemniaka" – praca plastyczna.

6.04.2020r. Biedronki

Temat tygodnia: Wielkanoc.
Temat dnia: Koszyczek wielkanocny.
1. „Jakie są tradycje Świat Wielkanocnych?” – próba odpowiedzi na podstawie obrazków i doświadczeń dzieci.
2. „Wielkanoc” – słuchanie wiersza A. Widzowskiej – analiza wiersza. Prezentowanie ilustracji koszyczka wielkanocnego i wyjaśnianie jego symboliki.
3. „Jajko świeże i stare” – eksperyment.
4. „Jajka na łyżce” – zabawa ruchowa, ćwiczenie koordynacji wzrokowo - ruchowej.
5. „Jajko wielkanocne z masy solnej” - praca plastyczna.

3.04.2020r. Rybki

Temat dnia: Szukamy wiosny.
1.,, Poszukiwanie wiosny"- gimnastyka narządów mowy.
2.,, Jak balwanek witał wiosnę "- opowiadanie E. Krawczyk.
3. ,, Wiosna bałwanka "- praca plastyczna.
4. Praca z KP.3.29b, KP.3.30b-karty pracy.

2.04.2020r. Słoneczka

Temat: „ Domy zwierząt".
I. „W domu najlepiej” A. Frączek - analiza treści wiersza
II. „Tyle kroków” - zabawa słuchowo-ruchowa
III. „Matematyka w zagrodzie” - przeliczanie w zakresie 10
IV. „Dzień dobry zwierzątka” - zabawa rozwijająca aparat mowy
V. „Trzy małe świnki” - czytanie bajki, ciekawostki o świnkach
VI. „Domki trzech świnek” - praca plastyczna

6.04.2020r.Niezapominajki

Temat tygodnia: Wielkanoc.
Temat dnia: Przygotowania do świąt.
1. Zając malowany- zabawa muzyczno ruchowa.
2. Wielkanoc- radosne święta zabawa dydaktyczna.
3. Zajączek- praca plastyczna.
4. Zajączek- zabawa ruchowa, skoczna.

3.04.2020r. Słoneczka

Temat: „Skąd się bierze ser?”
I. „Przetwory z mleka” B. Forma- analiza treści wiersza
II. „Co daje krowa?” - poszerzanie wiedzy o produktach mlecznych
III. „Krowa i mucha” - ćwiczenia usprawniające narządy mowy
IV. Przyrządzanie masła w słoiku - eksperyment
V. Praca w książkach - poszerzanie wiedzy ogólnej, ćwiczenia w kodowaniu, odczytywanie sylab

2.04.2020r. Niezapominajki

Temat dnia: Cebule i Cebulki.
1.Burak i cebulka - zabawa muzyczno-ruchowa.
2. Cebule i cebulki - zabawa dydaktyczna.
3.Co robi ogrodnik? - zabawa połączona z rymowanką.
4.Sadzimy cebulkę - zabawa tematyczna.

6.04.2020r.Gwiazdki

Temat kompleksowy: „Wielkanocne tradycje”
1Prezentacja litery ,,P’’- zabawy z literą
2.Zabawa badawcza - „Wysiew rzeżuchy na wacie”.
3.Zabawa ruchowa „Wyścig z jajkiem” .

3.04.2020r. Kotki

Temat dnia: Żegnamy zimę. 
1. Przeczytanie i wysłuchanie wierszy o marzannie. Rozmowa o zwyczaju topnienia marzanny.
2. Zapoznanie dzieci z wiosennymi przysłowiami.
3. "Marzanna"-wykonanie marzanny według pomysłu dzieci.
4. Praca plastyczna: "Wiosenne drzewo".
5. Zabawa w niedokończone zdania.

2.04.2020r. Księżyce

Temat: Jakie potrawy postawimy na świątecznym stole?
- „Dziwne kroki” – zabawa ruchowa, naśladowcza.
- „Świąteczny stół” – zabawa słowna.
- „Jakie potrawy postawimy na świątecznym stole?” – szukanie odpowiedzi na podstawie doświadczeń dzieci oraz wiersza.
- „Babki wielkanocne” – modelowanie masy solnej w foremce.
- „Wełniany baranek” – utrwalenie inscenizacji do piosenki z elementami tańca.

6.04.2020r. Słoneczka

Temat: „Wielkanoc za pasem”
I. „Bajeczka wielkanocna” A. Galicy. Wdrażanie dzieci do uważnego słuchania.
II. „Wielkanoc kojarzy mi się z…”- rozmowa inspirowana doświadczeniem dzieci.
III. Praca w KP3.40a i b, KP3.34a
IV. Nauka piosenki pt. „Bajkowe pisanki”
V. „Kartki dla rodziny”- praca plastyczna

RODZICE!!! POMÓŻMY

MARYSIA to mała dziewczynka, która jest siostrą naszego przedszkolaka Igora z grupy Niezapominajki. Marysia cierpi na glejaka. Za dwa tygodnie wraca do domu. W obecnej sytuacji rodzice muszą przygotować się szczególnie do jej powrotu. Kompletują rękawiczki jednorazowe, maseczki i płyny do dezynfekcji. Gdyby ktoś z Państwa mógł pomóc w zorganizowaniu tych rzeczy będziemy ogromnie wdzięczni w imieniu naszym i rodziców Marysi. Wiemy, że macie Państwo Wielkie kochające serca. Pomóżmy! 

https://zrzutka.pl/malenka-marysia-kontra-glejak

2.04.2020r. Rybki

Temat dnia: Co słychać w ptasich gniazdach?
1.,, Gdzie budować gniazdo?"- opowiadanie H. Zdzitowieckiej.
2. ,, Wiosenne zagadki matematyczne "- przeliczanie.
3. Praca z KP.3.29a.- graficzny znak dodawania.
4. Taniec Zygzak- zabawa muzyczno- ruchowa.

   Kochani !!!!!!!
Bądźcie z nami w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu 2 kwietnia
Pokażmy wszystkim, że nawet jeśli jesteśmy  w domu również pomagamy i wspieramy
Dlatego przy kazdym udostepnieniu, komentarzu czy zdjeciu wstawiajcie  właśnie dziś niebieskie serduszka
Niech  dzis towarzyszy nam kolor niebieski.
Zapraszamy wszystkich do pokazania, że jesteśmy z  osobami z autyzmem i ich rodzinami!
JESTEŚMY Z WAMI
- zróbcie  odcisk dłoni pomalowanej na niebiesko  i wyślijcie zdjęcia na e-maila i messengera grupy.

3.04.2020r Biedronki

Temat dnia: Szukamy wiosny"
1. "Kim jest odkrywca?" – rozmowa inspirowana wierszem.
2. "Ekwipunek odkrywcy" – zabawa dydaktyczna.
3. "Jak działa termometr?" – oglądanie i obserwacja termometrów.
4."Wirtualny spacer do parku" – praca plastyczna polegająca na narysowaniu parku i znaleziony w nim oznak wiosny – technika dowolna.

3.04.2020r. Angielski Kotki i Rybki

Temat: Easter is fun! Wielkanoc jest  wesoła.

1. Przypomnienie słówek z poprzednich zajęć za pomocą filmiku        

2. Utrwalamy piosenki :

 The way the Bunny hop”

10 Easter Bunnies

3.  Karty do gry w Bingo :                              

4. Karta pracy: „Znajdź 10 różnic”       

5. Obejrzenie bajek o Wielkanocy świnki Peppy:  

 

2.04.2020r. 15 rocznica śmierci Św. JAN PAWŁA II

Pamiętamy… , kochamy…, modlimy się do naszego Papieża Świętego Jana Pawła II.

Kard. Stanisław Dziwisz  apeluje o duchową łączność i zapalenie świec w oknach o godz. 21.37.

Niech to będzie dla nas symbolem miłości i solidarności i niech będzie wołaniem o  Boże Miłosierdzie dla świata .

1.04.2020r. Rybki

Temat: Sadzimy i siejemy.

1. "Ogrodnik" - zabawa językowa.

2. "Jakie to nasionko?" - zabawa badawcza.

3."Praca ogrodnika" - zabawa ruchowa.

4. "Liczymy nasiona fasoli" - przeliczanie w zakresie 10.

5. "Nasz wiosenny ogródek" - założenie domowej uprawy.

6. Praca z książką KP3. 28a i 28b

 

3.04.2020r. Słoneczniki

Temat: Wielkanocne tradycje.

Zadanie1. Baranek, kurczaczek, pisanki- rozwiązywanie zagadek J. Wasilewskiej.

Zadanie2. "Kolorowe pisanki i kraszanki"- praca plastyczna, ozdabianie sylwet pisanek.

2.04.2020r. Gwiazdki

Temat kompleksowy :Ewa Szelburg Zarembina –patronka naszego przedszkola.

1.Przybliżenie postaci Ewy Szelburg – Zarembiny

2. Słuchanie wierszy Ewy Szelburg Zarembiny pt .Boża krówka’’, ,Idzie niebo’

3. Wykonanie ilustracji do przeczytanych wierszy- technika dowolna

4. „Który wałek dłuższy” - wałkowanie plasteliny ,porównywanie długości plastelinowych wałków  

 

Apel

Mazowiecka Policja Apeluje!

 

Szanowni Rodzice i Opiekunowie!

 

W związku z sytuacją występowania koronawirusa w Polsce rząd wprowadził nowe, ostrzejsze zasady bezpieczeństwa publicznego, w tym kolejne ograniczenia w przemieszczaniu się!

Od 1 kwietnia do odwołania, osoby do 18. roku życia nie mogą wyjść z domu bez opieki dorosłego opiekuna.

Tylko obecność rodzica, opiekuna prawnego lub kogoś dorosłego, usprawiedliwia obecność dzieci i młodzieży na ulicach i innych miejscach publicznych.

Wprowadzony został obowiązek utrzymania co najmniej 2-metrowej odległości między pieszymi, który dotyczy także rodzin i bliskich.

Wyłączeni z tego obowiązku będą:

- rodzice z dziećmi wymagającymi opieki (do 13. roku życia),

- a także osoby niepełnosprawne lub niemogące się samodzielnie poruszać i ich opiekunowie.

 

Ponadto został wprowadzony zakaz korzystania z parków, plaż, bulwarów, promenad i rowerów miejskich, a także terenów zielonych, pełniących funkcje publiczne. Zakaz dotyczy więc parków, zieleńców, promenad, bulwarów, ogrodów botanicznych i zoologicznych czy ogródków jordanowskich.  

 

Ostatnie doświadczenia pokazują, że są to miejsca, w których dochodzi do przebywania, przemieszczania i gromadzenia się ludzi, w tym młodzieży i rodziców z dziećmi, a tym samym – do zwiększenia szans na zakażenie. 

Prosimy o respektowanie nowych zasad bezpieczeństwa! Uczulmy także dzieci i młodzież na przestrzeganie tych zasad!

Brak respektowania obowiązków wynikających z władzy rodzicielskiej może skutkować pociągnięciem Państwa do odpowiedzialności prawnej.

Pozwoli to nam wszystkim uniknąć bądź zminimalizować ryzyko zarażenia.

          

Drodzy uczniowie!
Mazowiecka Policja apeluje:

 

W związku z sytuacją występowania koronawirusa w Polsce rząd wprowadził nowe, ostrzejsze zasady bezpieczeństwa publicznego, w tym kolejne ograniczenia w przemieszczaniu się!

Od 1 kwietnia do odwołania, osoby które nie ukończyły 18. roku życia nie mogą wyjść z domu bez opieki osób dorosłych.

Dlatego na ulicach i innych miejscach publicznych możecie przebywać tylko pod opieką rodzica, opiekuna prawnego lub jakiegoś innego dorosłego. 

Zaniechajcie wychodzenia z domu jeżeli nie jest to bezwzględnie konieczne!

Unikajcie miejsc publicznych!

Respektujcie wszelkie zasady bezpieczeństwa pamiętając, że za nieprzestrzeganie przepisów możecie być pociągnięci do odpowiedzialności prawnej!

Copyright © 2013. - 2015 - MPS Nr 4 Mława Rights Reserved.