^Góra strony
  
  
  
Get Adobe Flash player

Aktualności

Aktualności MPS Nr 4 w Mławie

OGŁOSZENIE!!! Uwaga Rodzice!!!

Drodzy Rodzice w związku z działaniami mającymi na celu ograniczenie rozpowszechniania się choroby zakaźnej

COVID-19 przez koronawirusa SARS-COV-2 premier Mateusz Morawiecki podjął decyzję o przedłużeniu terminu

zamknięcia wszystkich placówek oświatowych.

Przedszkole będzie nieczynne do 26.04.2020

9.04.2020r. Słoneczniki

Temat:"Pisanki wielkanocne".

1.„Pisanka”-  robienie stempli z ziemniaków w kształcie pisanki.

2. Nauka słów i melodii  piosenki, zabawa z piosenką „Hopla Hopla!

3. Zabawa paluszkowa „Wielkanocny zajączek"

9.04.2020r. Motylki

1. Co znajduje się na wielkanocnym stole? Opowiadanie dzieciom jakie potrawy jemy podczas śniadania wielkanocnego.Słuchanie wiersza pt. "Wielkanocny stół" E. Skarżyńskiej.

2. Dla przypomnienia co znajduje się w święconce - karty pracy

3. Wielkanocne sprzątanie- oglądanie bajki z serii: Dziwny świat Kota Filemona.

4.Babki wielkanocne-wykonanie z ciastoliny lub prawdziwego ciasta babkę wielkanocną.

9.04.2020r. Rybki

Temat dnia: Na świątecznym stole.
1.,, Wielkanocny stół"-autor E. Skarżyńska- wiersz.
2. Praca z KP3.42a i b.- rysowanie pisanek po śladzie.
3. " Kurka i pisanki"- zabawa z piosenką.

9.04.2020r. Bierdonki

Temat: "Motywy wielkanocne".
1."Co jest związane z Wielkanocą" – zabawa dydaktyczna.
2."Znajdź i pokoloruj wielkanocne obrazki"– zabawa dydaktyczna.
3."Pisanki" – zabawa matematyczna.
4."Niesiemy babę wielkanocną" – zabawa ruchowa z elementem równowagi.
5."Kartka wielkanocna" – praca plastyczna wykonana dowolną techniką.

9.04.2020r Księżyce

Temat: Jakie maszyny pomagają rolnikowi?
- „Rzeźby” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
- „Jarzynowy wóz” – utrwalenie słów i melodii piosenki oraz inscenizacji.
-„Jakie maszyny i urządzenia pomagają rolnikowi?” – rozmowa na temat pracy rolnika na podstawie zdjęć i doświadczeń dzieci.
- „Co zrobić, by sól była miałka?” – rozdrabnianie soli za pomocą moździerza kuchennego.
- „Traktor” – składanie przestrzennego pojazdu z papieru.

9.04.2020r Niezapominajki

Temat: "Pisanki, kraszanki, malowane jaja".
1. "Wyścigi jaj" - zabawa zręcznościowa.
2. "Co jest w jajku?" - eksperyment.
3. "Nasze emocje" - zabawa lustro.

9.04.2020r. Gwiazdki

Temat kompleksowy : „Wielkanocne tradycje”
1. Słuchanie wiersza pt. , ,Wielkanocny stół’’ E. Skarżyńskiej.
2. ,,Mazurkowe dekoracje’’- układanie kompozycji z figur, doskonalenie sprawności manualnej przez rysowanie wzorów po śladzie.
3. Jajka nie tylko malowane - tworzenie zbiorów równolicznych i różnolicznych.

9.04.2020r Słoneczka

Temat: „Świąteczny stół”
I. „Wielkanocny stół” - analiza treści wiersza
II. „Wielkanocne obliczenia” - zabawa matematyczna
III. Praca w KP3.36a(5latki), KP3.42a i b (6latki)
IV. Blok zajęć o emocjach - zadowolenie i niezadowolenie
V. „Bajka o pisankach” A. Galica
VI. Utrwalenie słów piosenki „Bajkowe pisanki”

8.04.2020r. Motylki

Temat dnia: „Co włożymy do koszyka wielkanocnego?”
1. Zestaw ćwiczeń ruchowych, kształtowanie sprawności fizycznej
2. „Co włożymy do (…)?” – szukanie odpowiedzi na pytania na podstawie doświadczeń dzieci i rozmowy z rodzicami.
3. „Koszyczek wielkanocny” – karta pracy, ćwiczenia rysowania szlaczków.
4. „Dziecięca matematyka” – realizacja programu

8.04.2020r Słoneczniki

Temat dnia: "Pisanki, kraszanki, malowanie jaj"
1. Co jest w jajku?- zabawa dydaktyczna połączona z eksperymentem, rozwijanie zainteresowania przyrodą.
2. „Gdzie jest jajko?- określanie położenia przedmiotu, określenia: na, pod, obok.
3. "Wyścigi jaj"- zabawa ruchowo-zręcznościowa.

8.04.2020r. Kotki

TEMAT:CZY ŚWINIA TO BRUDNE ZWIERZĘ?

1. "Świnki w bajkach "-przypomnienie znanych bajek o świnkach.
2."Domki dla świnek" - praca plastyczno - techniczna.
3. "Ciekawostki o świnkach" - wyszukiwanie informacji w albumach przyrodniczych.
4."Jak chodzą zwierzątka "-zabawa ruchowa przy muzyce.
5."Zagadki o zwierzętach wiejskich" - rozwiązywanie zagadek.

8.04.2020r.Rybki

Temat: " Wielkanocny koszyczek"
1.„Legenda o białym baranku” - doskonalenie umiejętności uważnego słuchania
2.„Co włożymy do koszyczka?” - omówienie produktów i symboliki produktów, zagadki.
3.Praca w KP3.41b - odnajdywanie fragmentów ilustracji, pisanie po śladzie
4. „Wielkanocna piosenka” - ruchowa interpretacja treści piosenki.
5. " Koszyczek Wielkanocny" - przestrzenna praca plastyczna.

8.04.2020r. Angielski 5-latki

Happy Easter! Wesołych Świąt Wielkanocy

1.  Utrwalenie słówek i piosenek o Wielkanocy.Śpiewanie, powtarzanie.

2.  Nauka wielkanocnych życzeń

Happy Easter!

Wesołych Świąt Wielkanocnych!

Have a very happy Easter!

Miłej Wielkanocy!

Happy Easter to you and your family.

Wesołych Świąt Wielkanocnych dla Ciebie i Twojej rodziny

2. Zabawy ruchowe idealne na utrwalenie materiału :

A) Rozkładamy ilustracje z wielkanocnym słownictwem( np. wycięte z gazet lub własne rysunki), na których ustawiamy kręgle. Dzieci kolejno próbują je przewrócić i mówią co przedstawia ilustracja na których stał wywrócony kręgiel.

B) Zabawa „ trzy kubki” – do plastikowych kubeczków wkładamy kolejno obrazki lub figurki : zajączka, jajka, koszyczka. Następnie odwracamy kubki i kręcimy nimi. Zadaniem dzieci jest odgadnąć w którym kubku jest zajączek.

3. Przedstawienie i porównanie tradycji związanych z Wielkanocą w Polsce i w Wielkiej Brytanii w filmiku wspomaganym ilustracjami

4. Sudoku- wspaniała logiczna gra dla całej rodziny 

https://pl.pinterest.com/pin/688065649290000096/ https://pl.pinterest.com/pin/694469205009730034/

5. Zagraj on-line w wielkanocne memory: https://pl.sgames.org/133394/

 

8.04.2020r Angielski 3,4-latki

3 -4 latki ANGIELSKI

Happy Easter! Wesołych Świąt Wielkanocy!

1.  Utrwalenie słówek i piosenek o Wielkanocy. Śpiewanie, powtarzanie.

2. Zabawy ruchowe Idealne na utrwalenie materiału :

A) Rozkładamy ilustracje z wielkanocnym słownictwem( np. wycięte z gazet lub własne rysunki), na których ustawiamy kręgle. Dzieci kolejno próbują je przewrócić i mówią co przedstawia ilustracja na których stał wywrócony kręgiel.

B) Zabawa „ trzy kubki” – do plastikowych kubeczków wkładamy kolejno obrazki lub figurki : zajączka, jajka, koszyczka. Następnie odwracamy kubki i kręcimy nimi. Zadaniem dzieci jest odgadnąć w którym kubku jest zajączek.

C) hot- cold ( ciepło- zimno). Chowamy wybrany symbol świąt np. jajeczko. Dziecko odnajduje nakierowywane poleceniami: HOT- COLD.    

 

3.  Karta pracy – sudoku,  utrwalenie słówek z poprzedniego tematu https://www.giftofcuriosity.com/product/easter-sudoku-puzzles/   https://pl.pinterest.com/pin/531776668494631623/ 3

4. Zagraj on-line w wielkanocne memory: https://pl.sgames.org/133394/

8.04.2020r. Biedronki

Temat: "Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka".
1. "Zwierzęta wielkanocne" – rozmowa o zwierzętach wielkanocnych i ich symbolu.
2. "Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka" – zabawa ortofoniczna.
3. "Zajączki" – zabawa z elementem podskoku.
4. "Kurczaczek, baranek lub zajączek"- praca plastyczna wykonana techniką dowolną.

8.04.2020r. Księżyce

Temat : Pieczemy chleb.
1. „Jak powstaje chleb!” – „Od ziarenka do bochenka”.

2. „Jarzynowy wóz” – nauka słów piosenki i inscenizacji do niej.

3. Zabawa matematyczna
4. Zabawa ruchowa - „Przewożenie zboża do młyna”.

5. „Robimy chleb?” – praca plastyczna z masy solnej.

8.04.2020r. Niezapominajki

Temat: Wielkanocny koszyczek.
1. Wielkanocny Koszyczek - zabawa dydaktyczna.
2. Co wiąże się z Wielkanocą? - zabawa w skojarzenia.
3. Symbole wielkanocne - układanka.

8.04.2020r. Gwiazdki

Temat kompleksowy: „Wielkanocne tradycje”
1. Prezentacja wiersza ,,Wesoły Zając" J.Święcickiej
2. ,,Zajączek’’- praca plastyczna
3. "Duży i mały skok’’ zabawa inscenizowana
4. Utrwalamy poznane cyferki

8.04.2020r. Słoneczka

Temat: „Co się kryje w święconce?”
I. „Legenda o białym baranku” - doskonalenie umiejętności uważnego słuchania
II. „Co włożysz do koszyczka?” - omówienie tradycji obchodzenia Wielkiej Soboty
III. Praca w KP3.35 (5latki) - ćwiczenia logicznego myślenia, cechy wielkościowe.
Praca w KP3.41b (6latki) - odnajdywanie fragmentów ilustracji, pisanie po śladzie
IV. „Wielkanocna piosenka” - ruchowa interpretacja treści piosenki

7.04.2020r. Motylki

Temat dnia: „Jakie są tradycje Świąt Wielkanocnych?”
1. Zapoznanie dzieci z wielkanocnymi zwyczajami i obyczajami - plansze, prezentacja multimedialna
2. „Zagadki wielkanocne” – utrwalanie wiedzy o zwyczajach wielkanocnych, analiza słuchowa, liczenie sylab w wyrazach
3. „Wełniany baranek” – utrwalenie słów i melodii piosenki, zabawa z piosenką
4. „Zajączek”- wykonanie zająca z odrysowanej dłoni lub skarpety wypełnionej ryżem.

7.04.2020r Słoneczniki

Temat: "Wielkanocny koszyczek"

 1. Słuchanie wiersza "Wielkanocny koszyczek. Rozmowa z dziećmi na temat wiesza i obrazka, jak wygląda i co powinno się znaleźć w wielkanocnym koszyczku.

 2. "Koszyczek wielkanocny"- kolorowanie obrazka lub praca plastyczna: wykonanie koszyczka z : butelki, talerzyka lub  wytłaczanki.

 3. Zabawa ruchowo- naśladowcza "Kurki i ziarenka"

7.04.2020r Rytmika

Rytmika
Witajcie. 
Hasło na dziś brzmi:
"Rapowanie dzieci lubią, a rapując się nie nudzą " .
Moja propozycja na dzisiejszy dzień  to  rodzinny rap do melodii naszej piosenki wielkanocnej. Jak rap to koniecznie  czapka  z daszkiem, okulary i oczywiście sportowa bluza
Oto link piosenki, do której będziecie rapować.
https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk
Oczywiście utrwalajcie też  słowa.
Wesołego rapowania
Pozdrawiam i czekam na zdjęcia.  Jesli macie ochotę to zachęcam do nagrania krótkiego filmiku .Pani Anetta

7.04.2020r. Angielski 3,4,5 -latki

Temat: Easter Day is happy!
Wielkanoc jest wesoła.
1. Zagadki o Wielkanocy utrwalające słownictwo - 5 latki
2. Tradycyjne angielskie zabawy wielkanocne- 3-4 -5 latki
- pokaz wielkanocnej mody
- Easter egg hunt (polowanie na ukryte jajka, czekoladowe, plastikowe itp)
- Easter egg rolling (turlanie jajek drewnianą łyżką lub ręką na określonym dystansie lub z górki)
- Easter egg running (bieg z jajkiem na dłoni lub łyżce).
3. Piosenka o kolorowych pisankach- utrwalanie kolorów
4. Praca plastyczna- rockinh chick(bujany kurczak).

7.04.2020r. Rybki

Temat: Wielkanocne tradycje

-„Wielkanoc u języczka”- zabawa

Rozwijanie aparatu mowy.

- Wielkanocne zwyczaje- poznanie tradycji związanych z Wielkanocą

Poszerzenie słownika czynnego o nazwy związane ze świętami Wielkanocnymi

- Wielkanocna palma- praca plastyczna

Rozwijanie wyobraźni, kreatywności.

7.04.2020r. Biedronki

Temat: "Kraszanki, pisanki".
1. "Pisanki i kraszanki" – rozmowa o pisankach i kraszanka na podstawie ilustracji, rozróżnianie zdobienia jajek
2. "Pisanki" – słuchanie piosenki i rozmowa na podstawie utworu. Nauka piosenki na pamięć.
3. "Jakie są jajka?" – rozmowa na temat jajek różnych gatunków ptaków z wykorzystaniem obrazków.
4. "Kraszanki" – zabawa ruchowa.
5. "Kraszanki, pisanki "– praca plastyczna wykonana na jajkach lub kartkach papieru w kształcie jajek.

7.04.2020r. Niezapominajki

Temat dnia: Wielkanocne tradycje.
1.Gdzie jesteś języczku?-zabawa artykulacyjna.
2. Cukrowy baranek - wiersz Ewy Szelburg - Zarembiny.
3. Pisanki we wzorki - zabawa ruchowo - naśladowcza.
4. Baranek, kurczaczki, pisanki - rozwiązywanie zagadek.

7.04.2020r. Gwiazdki

Temat kompleksowy: „Wielkanocne tradycje”
1.,Pisanki’’-stemplowanie wzorów za pomocą gąbek ,wacików -realizacja elementów programu ,,Mali artyści –kolorowy świat plastyki’’
2.Piosenka pt ,,Pisanki pisanki jajka malowane’’
3.,,.Kolorowe jajka’’- ćwiczenia graficzne praca plastyczno-konstrukcyjna
4. Wysłuchanie opowiadania Ewy Szelburg Zarembiny ,,o Tym ,jak zajączek szaraczek psa Burka wywiódł w pole’’

6.04.2020r.Niezapominajki

Temat tygodnia: Wielkanoc.
Temat dnia: Przygotowania do świąt.
1. Zając malowany- zabawa muzyczno ruchowa.
2. Wielkanoc- radosne święta zabawa dydaktyczna.
3. Zajączek- praca plastyczna.
4. Zajączek- zabawa ruchowa, skoczna.

3.04.2020r. Słoneczka

Temat: „Skąd się bierze ser?”
I. „Przetwory z mleka” B. Forma- analiza treści wiersza
II. „Co daje krowa?” - poszerzanie wiedzy o produktach mlecznych
III. „Krowa i mucha” - ćwiczenia usprawniające narządy mowy
IV. Przyrządzanie masła w słoiku - eksperyment
V. Praca w książkach - poszerzanie wiedzy ogólnej, ćwiczenia w kodowaniu, odczytywanie sylab

7.04.2020r. Słoneczka

Temat: „Wielkanocne tradycje”
I. „Wielkanoc” B. Forma – rozmowa z dziećmi na temat wielkanocnych zwyczajów wymienionych w wierszu.
II. „Wielkanocne jajka”- porównywanie różnego rodzaju jajek dekoracyjnych: kraszanek, pisanek, wydmuszek, zapoznanie z symboliką jajka.
III. Praca w KZ.str.60-61 (6latki).
Praca w KP3.34 (5latki).
IV. Zabawy ruchowe: „Zające na łące”
V. „Były sobie cztery kury”- zabawa wg. I.Majchrzak
VI. „Jajko” – praca plastyczna

6.04.2020r.Gwiazdki

Temat kompleksowy: „Wielkanocne tradycje”
1Prezentacja litery ,,P’’- zabawy z literą
2.Zabawa badawcza - „Wysiew rzeżuchy na wacie”.
3.Zabawa ruchowa „Wyścig z jajkiem” .

3.04.2020r. Kotki

Temat dnia: Żegnamy zimę. 
1. Przeczytanie i wysłuchanie wierszy o marzannie. Rozmowa o zwyczaju topnienia marzanny.
2. Zapoznanie dzieci z wiosennymi przysłowiami.
3. "Marzanna"-wykonanie marzanny według pomysłu dzieci.
4. Praca plastyczna: "Wiosenne drzewo".
5. Zabawa w niedokończone zdania.

6.04.2020r. Motylki

Temat dnia: „Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych?”
1. „Wełniany baranek” – osłuchanie z melodią i słowami piosenki
2. „Jak przygotowujemy się do świąt?” – próba odpowiedzi na podstawie doświadczeń dzieci
3. „Jajka” – karta pracy, doskonalenie spostrzegawczości dzieci
4. „Tulipany” – wykonanie kwiatów z kolorowego papieru i rurek lub innych dostępnych materiałów
5. „Kocham czytać” – realizacja programu
6. Utrwalenie nazwy nowego miesiąca i przysłowia z nim związanego

6.04.2020r. Słoneczka

Temat: „Wielkanoc za pasem”
I. „Bajeczka wielkanocna” A. Galicy. Wdrażanie dzieci do uważnego słuchania.
II. „Wielkanoc kojarzy mi się z…”- rozmowa inspirowana doświadczeniem dzieci.
III. Praca w KP3.40a i b, KP3.34a
IV. Nauka piosenki pt. „Bajkowe pisanki”
V. „Kartki dla rodziny”- praca plastyczna

RODZICE!!! POMÓŻMY

MARYSIA to mała dziewczynka, która jest siostrą naszego przedszkolaka Igora z grupy Niezapominajki. Marysia cierpi na glejaka. Za dwa tygodnie wraca do domu. W obecnej sytuacji rodzice muszą przygotować się szczególnie do jej powrotu. Kompletują rękawiczki jednorazowe, maseczki i płyny do dezynfekcji. Gdyby ktoś z Państwa mógł pomóc w zorganizowaniu tych rzeczy będziemy ogromnie wdzięczni w imieniu naszym i rodziców Marysi. Wiemy, że macie Państwo Wielkie kochające serca. Pomóżmy! 

https://zrzutka.pl/malenka-marysia-kontra-glejak

3.04.2020r Biedronki

Temat dnia: Szukamy wiosny"
1. "Kim jest odkrywca?" – rozmowa inspirowana wierszem.
2. "Ekwipunek odkrywcy" – zabawa dydaktyczna.
3. "Jak działa termometr?" – oglądanie i obserwacja termometrów.
4."Wirtualny spacer do parku" – praca plastyczna polegająca na narysowaniu parku i znaleziony w nim oznak wiosny – technika dowolna.

6.04.2020r Język angielski

Temat: Easter Day is happy! Wielkanoc jest wesoła!

1. Zagadki o Wielkanocy utrwalające słownictwo.

2. Utrwalanie słownictwa z poprzednich zajęć.

3. Tradycyjne brytyjskie zabawy wielkanocne:

- Easter egg hunt

- Easter egg hunt

- Easter egg running

4. Piosenka o kolorowych pisankach utrwalająca kolory.

5. Praca plastyczna- Rocking papper chick

(bujany kurczak)

 

3.04.2020r. Angielski Kotki i Rybki

Temat: Easter is fun! Wielkanoc jest  wesoła.

1. Przypomnienie słówek z poprzednich zajęć za pomocą filmiku        

2. Utrwalamy piosenki :

 The way the Bunny hop”

10 Easter Bunnies

3.  Karty do gry w Bingo :                              

4. Karta pracy: „Znajdź 10 różnic”       

5. Obejrzenie bajek o Wielkanocy świnki Peppy:  

 

2.04.2020r. 15 rocznica śmierci Św. JAN PAWŁA II

Pamiętamy… , kochamy…, modlimy się do naszego Papieża Świętego Jana Pawła II.

Kard. Stanisław Dziwisz  apeluje o duchową łączność i zapalenie świec w oknach o godz. 21.37.

Niech to będzie dla nas symbolem miłości i solidarności i niech będzie wołaniem o  Boże Miłosierdzie dla świata .

6.04.2020r Rybki

Temat dnia: "Przygotowania do świąt"

Zadanie 1. "Bajeczka wielkanocna"-  A. Galica, opowiadanie, praca z tekstem.

Zadanie 2. "Symbole Wielkiej Nocy"- praca językowa.

Zadanie 3. Karty pracy: - dorysowywanie brakujących części, palma i pisanka, przeliczanie sylab w zdaniach i zapisywanie ich liczby.

 

3.04.2020r. Słoneczniki

Temat: Wielkanocne tradycje.

Zadanie1. Baranek, kurczaczek, pisanki- rozwiązywanie zagadek J. Wasilewskiej.

Zadanie2. "Kolorowe pisanki i kraszanki"- praca plastyczna, ozdabianie sylwet pisanek.

2.04.2020r. Gwiazdki

Temat kompleksowy :Ewa Szelburg Zarembina –patronka naszego przedszkola.

1.Przybliżenie postaci Ewy Szelburg – Zarembiny

2. Słuchanie wierszy Ewy Szelburg Zarembiny pt .Boża krówka’’, ,Idzie niebo’

3. Wykonanie ilustracji do przeczytanych wierszy- technika dowolna

4. „Który wałek dłuższy” - wałkowanie plasteliny ,porównywanie długości plastelinowych wałków  

 

6.04.2020r. Rytmika

Witajcie Kochane Dzieci  i Rodzice. Na powitanie   przesyłam Wam piosenkę pt.:  Gimnastyka rączek, która znacie z naszych zajęć.
Poniżej znajduje się link :
Album Gimnastyczne figle muzyczne. Wykonawca J. Jabłońska, M. Derelkowski :
https://m.youtube.com/watch?v=RPt24yOqJ0w

Już za kilka dni Święta Wielkanocne
dlatego zapraszam Was do nauczenia się wesołej wielkanocnej piosenki, która będzie Wam towarzyszyć cały tydzień. Poniżej link:
"Kurka i pisanki"- wykonawca Śpiewające Brzadące.
https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk

Oto tekst piosenki : " Kurka i pisanki"
I. Pewna mała biała kurka
ukręciła pędzel z piórka.
Zniosła jaja o poranku
i maluje je na ganku.
Ref. A ja jaj, a ja jaj  i pisanki robi z jaj  4x        
II. Sto kolorów nałożyła,
listeczkami ozdobiła.
Przy tym cieszy się i skacze
Ko, ko, ko, ko głośno gdacze.
Ref. A ja jaj, a ja jaj i pisanki robi z jaj 4x

Jeśli tylko macie chęć to nauczcie się tekstu piosenki. JUTRO będę miała dla Was kolejne zadanie związane z naszą  piosenką
Pozdrawiam. Pani Anetta.

3.04.2020r. Motylki

Temat dnia: „Ser”

1. Wiersz H. Szayerowej „Tylko nic nie mów krowie”

2. „Czyj to głos?” – rozpoznawanie zwierząt po wydawanych przez nie odgłosach.

3. „Co nam daje krowa, kura…?”- karta pracy, dopasowywanie produktów do odpowiednich zwierząt.

4. „Stary Donald farmę miał” – zabawa przy piosence, utrwalenie pamięci słuchowej i ruchowej.

5. „Smak sera” – dzieci próbują różnych rodzajów serów.

6. Zabawa oddechowa „Krówka” oraz zabawy ruchowe doskonalące koordynację ruchową

2.04.2020r. Motylki

Temat dnia: " Czyje to jajko?"
1. Poznanie budowy i wyglądu jajka kurzego. Porównanie jajka surowego i na twardo.
2. Eksperymenty z jajkiem
3. Zabawy zręcznościowe z jajkiem.
4. Smaczne zadanie: przygotowanie pasty jajecznej.
5. Ćwiczenia małej motoryki.

6.04.2020r.Słoneczniki

Temat dnia: Przygotowania do świąt".

Zadanie 1. Słuchanie wiersza D. Niemiec "Przed Wielkanocą" Rozmowa z dziećmi na temat wiersza i obrazków.

Zadanie 2. "Pomagam mamie" -zabawa pantomimiczna.

Zadanie3. Zabawa "ciepło-zimno" - szukanie ozdoby, zabawki wielkanocne.

Zadanie4. Piosenka „Hopla hopla!” – osłuchanie z piosenką, zabawy z muzyką.

3.04.2020r.Niezapominajki

Temat dnia: Szukamy wiosny.
1. Gość- zabawa paluszkowa.
2.Chomik szuka wiosny- utwór A. Galicy.
3.Mali tropiciele - obserwacje przyrody.
4.Wiosenna pobudka- ilustrowanie ruchem treści wiersza.

2.04.2020r. Słoneczniki

Temat dnia: „Wielkanoc- radosne święta"

1. Nauka słów i melodii piosenki "Pisanki kraszanki"

2. Wielkanoc-radosne święta"- praca z ilustracją, zwrócenie uwagi co kojarzy się z Wielkanocą

3. Zajączki- zabawa ruchowa skoczna

4. „Autyzm na niebiesko” – rozwijanie motoryki małej, kolorowanie

6.04.2020r. Księżyce

Temat: Z wizytą u babci i dziadka na wsi.
- „Głowa, ramiona, kolana, pięty” – zabawa przy piosence. (IV.7)
-„ Z wizytą u babci i dziadka na wsi” – rozmowa na temat bezpieczeństwa na wsi oraz obowiązków związanych z posiadaniem zwierząt na podstawie doświadczeń dzieci. (IV.2, IV.5, IV.18)
-„Czym nakarmię kota, a czym konia?” – pogadanka na temat pożywienia dla zwierząt.(IV.10)
- „Zwierzęta gospodarskie” – lepienie z plasteliny. (I.7, I.8, I.9)
- „Stary Donald farmę miał” – zabawa przy piosence. (IV.7)

3.04.2020r. Gwiazdki

Temat kompleksowy :Ewa Szelburg Zarembina –patronka naszego przedszkola
1Zabawa wzmacniająca poczucie własnej wartości pt. ,,Książeczka o mnie’’
2.Zabawy z figurami – utrwalanie figur
3.Słuchanie opowiadania z książki ,,Wesołe historie ‘’pt.,, Dlaczego pies gonił zająca’’ Ewa Szelburg Zarembina

2.04.2020r. Biedronki

Temat dnia: "Wiosna jest piękna! "
1. "Wiosna kojarzy mi się z... " - zabawa słowna – dzieci udzielają odpowiedzi pełnymi zdaniami.
2. "Wiosenne kwiaty" – zabawa matematyczna.
3. "Żabie skoki "– zabawa skoczna z przeliczeniem.
4. "Idzie do nas wiosna " – śpiewanie i nauka piosenki.
5. "Tulipan z pieczątek z ziemniaka" – praca plastyczna.

6.04.2020r. Biedronki

Temat tygodnia: Wielkanoc.
Temat dnia: Koszyczek wielkanocny.
1. „Jakie są tradycje Świat Wielkanocnych?” – próba odpowiedzi na podstawie obrazków i doświadczeń dzieci.
2. „Wielkanoc” – słuchanie wiersza A. Widzowskiej – analiza wiersza. Prezentowanie ilustracji koszyczka wielkanocnego i wyjaśnianie jego symboliki.
3. „Jajko świeże i stare” – eksperyment.
4. „Jajka na łyżce” – zabawa ruchowa, ćwiczenie koordynacji wzrokowo - ruchowej.
5. „Jajko wielkanocne z masy solnej” - praca plastyczna.

3.04.2020r. Rybki

Temat dnia: Szukamy wiosny.
1.,, Poszukiwanie wiosny"- gimnastyka narządów mowy.
2.,, Jak balwanek witał wiosnę "- opowiadanie E. Krawczyk.
3. ,, Wiosna bałwanka "- praca plastyczna.
4. Praca z KP.3.29b, KP.3.30b-karty pracy.

2.04.2020r. Słoneczka

Temat: „ Domy zwierząt".
I. „W domu najlepiej” A. Frączek - analiza treści wiersza
II. „Tyle kroków” - zabawa słuchowo-ruchowa
III. „Matematyka w zagrodzie” - przeliczanie w zakresie 10
IV. „Dzień dobry zwierzątka” - zabawa rozwijająca aparat mowy
V. „Trzy małe świnki” - czytanie bajki, ciekawostki o świnkach
VI. „Domki trzech świnek” - praca plastyczna

Copyright © 2013. - 2015 - MPS Nr 4 Mława Rights Reserved.