Home
Drodzy Rodzice w związku z działaniami mającymi na celu ograniczenie rozpowszechniania się choroby zakaźnej
COVID-19 przez koronawirusa SARS-COV-2 premier Mateusz Morawiecki podjął decyzję o przedłużeniu terminu
zamknięcia wszystkich placówek oświatowych.
Przedszkole będzie nieczynne do 26.04.2020
Temat:"Pisanki wielkanocne".
1.>„Pisanka”- robienie stempli z ziemniaków w kształcie pisanki.>
2.> Nauka słów i melodii piosenki, zabawa z piosenką „Hopla Hopla!>
3. Z>abawa paluszkowa „Wielkanocny zajączek">
1. Co znajduje się na wielkanocnym stole? Opowiadanie dzieciom jakie potrawy jemy podczas śniadania wielkanocnego.Słuchanie wiersza pt. "Wielkanocny stół" E. Skarżyńskiej.
2. Dla przypomnienia co znajduje się w święconce - karty pracy
3. Wielkanocne sprzątanie- oglądanie bajki z serii: Dziwny świat Kota Filemona.
4.Babki wielkanocne-wykonanie z ciastoliny lub prawdziwego ciasta babkę wielkanocną.
Temat dnia: Na świątecznym stole.
1.,, Wielkanocny stół"-autor E. Skarżyńska- wiersz.
2. Praca z KP3.42a i b.- rysowanie pisanek po śladzie.
3. " Kurka i pisanki"- zabawa z piosenką.
Temat: "Motywy wielkanocne".
1."Co jest związane z Wielkanocą" – zabawa dydaktyczna.
2."Znajdź i pokoloruj wielkanocne obrazki"– zabawa dydaktyczna.
3."Pisanki" – zabawa matematyczna.
4."Niesiemy babę wielkanocną" – zabawa ruchowa z elementem równowagi.
5."Kartka wielkanocna" – praca plastyczna wykonana dowolną techniką.
Temat: Jakie maszyny pomagają rolnikowi?
- „Rzeźby” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
- „Jarzynowy wóz” – utrwalenie słów i melodii piosenki oraz inscenizacji.
-„Jakie maszyny i urządzenia pomagają rolnikowi?” – rozmowa na temat pracy rolnika na podstawie zdjęć i doświadczeń dzieci.
- „Co zrobić, by sól była miałka?” – rozdrabnianie soli za pomocą moździerza kuchennego.
- „Traktor” – składanie przestrzennego pojazdu z papieru.
Temat: "Pisanki, kraszanki, malowane jaja".
1. "Wyścigi jaj" - zabawa zręcznościowa.
2. "Co jest w jajku?" - eksperyment.
3. "Nasze emocje" - zabawa lustro.
Temat kompleksowy : „Wielkanocne tradycje”
1. Słuchanie wiersza pt. , ,Wielkanocny stół’’ E. Skarżyńskiej.
2. ,,Mazurkowe dekoracje’’- układanie kompozycji z figur, doskonalenie sprawności manualnej przez rysowanie wzorów po śladzie.
3. Jajka nie tylko malowane - tworzenie zbiorów równolicznych i różnolicznych.
Temat: „Świąteczny stół”
I. „Wielkanocny stół” - analiza treści wiersza
II. „Wielkanocne obliczenia” - zabawa matematyczna
III. Praca w KP3.36a(5latki), KP3.42a i b (6latki)
IV. Blok zajęć o emocjach - zadowolenie i niezadowolenie
V. „Bajka o pisankach” A. Galica
VI. Utrwalenie słów piosenki „Bajkowe pisanki”
Temat dnia: „Co włożymy do koszyka wielkanocnego?”
1. Zestaw ćwiczeń ruchowych, kształtowanie sprawności fizycznej
2. „Co włożymy do (…)?” – szukanie odpowiedzi na pytania na podstawie doświadczeń dzieci i rozmowy z rodzicami.
3. „Koszyczek wielkanocny” – karta pracy, ćwiczenia rysowania szlaczków.
4. „Dziecięca matematyka” – realizacja programu
Temat dnia: "Pisanki, kraszanki, malowanie jaj"
1. Co jest w jajku?- zabawa dydaktyczna połączona z eksperymentem, rozwijanie zainteresowania przyrodą.
2. „Gdzie jest jajko?- określanie położenia przedmiotu, określenia: na, pod, obok.
3. "Wyścigi jaj"- zabawa ruchowo-zręcznościowa.
>>>
View the embedded image gallery online at:
>
>
http://mps4mlawa.pl/index.php?start=480#sigFreeId40081ad14e
TEMAT:CZY ŚWINIA TO BRUDNE ZWIERZĘ?
1. "Świnki w bajkach "-przypomnienie znanych bajek o świnkach.
2."Domki dla świnek" - praca plastyczno - techniczna.
3. "Ciekawostki o świnkach" - wyszukiwanie informacji w albumach przyrodniczych.
4."Jak chodzą zwierzątka "-zabawa ruchowa przy muzyce.
5."Zagadki o zwierzętach wiejskich" - rozwiązywanie zagadek.
Temat: " Wielkanocny koszyczek"
1.„Legenda o białym baranku” - doskonalenie umiejętności uważnego słuchania
2.„Co włożymy do koszyczka?” - omówienie produktów i symboliki produktów, zagadki.
3.Praca w KP3.41b - odnajdywanie fragmentów ilustracji, pisanie po śladzie
4. „Wielkanocna piosenka” - ruchowa interpretacja treści piosenki.
5. " Koszyczek Wielkanocny" - przestrzenna praca plastyczna.
>>>
Happy Easter! Wesołych Świąt Wielkanocy
1. Utrwalenie słówek i piosenek o Wielkanocy.Śpiewanie, powtarzanie.
2. Nauka wielkanocnych życzeń
Happy Easter!
Wesołych Świąt Wielkanocnych!
Have a very happy Easter!
Miłej Wielkanocy!
Happy Easter to you and your family.
Wesołych Świąt Wielkanocnych dla Ciebie i Twojej rodziny
2. Zabawy ruchowe idealne na utrwalenie materiału :
A) Rozkładamy ilustracje z wielkanocnym słownictwem( np. wycięte z gazet lub własne rysunki), na których ustawiamy kręgle. Dzieci kolejno próbują je przewrócić i mówią co przedstawia ilustracja na których stał wywrócony kręgiel.
B) Zabawa „ trzy kubki” – do plastikowych kubeczków wkładamy kolejno obrazki lub figurki : zajączka, jajka, koszyczka. Następnie odwracamy kubki i kręcimy nimi. Zadaniem dzieci jest odgadnąć w którym kubku jest zajączek.
3. Przedstawienie i porównanie tradycji związanych z Wielkanocą w Polsce i w Wielkiej Brytanii w filmiku wspomaganym ilustracjami
4. Sudoku- wspaniała logiczna gra dla całej rodziny
https://pl.pinterest.com/pin/688065649290000096/ https://pl.pinterest.com/pin/694469205009730034/
5. Zagraj on-line w wielkanocne memory: https://pl.sgames.org/133394/
>>>>
3 -4 latki ANGIELSKI
Happy Easter! Wesołych Świąt Wielkanocy!
1. Utrwalenie słówek i piosenek o Wielkanocy. Śpiewanie, powtarzanie.
2. Zabawy ruchowe Idealne na utrwalenie materiału :
A) Rozkładamy ilustracje z wielkanocnym słownictwem( np. wycięte z gazet lub własne rysunki), na których ustawiamy kręgle. Dzieci kolejno próbują je przewrócić i mówią co przedstawia ilustracja na których stał wywrócony kręgiel.
B) Zabawa „ trzy kubki” – do plastikowych kubeczków wkładamy kolejno obrazki lub figurki : zajączka, jajka, koszyczka. Następnie odwracamy kubki i kręcimy nimi. Zadaniem dzieci jest odgadnąć w którym kubku jest zajączek.
C) hot- cold ( ciepło- zimno). Chowamy wybrany symbol świąt np. jajeczko. Dziecko odnajduje nakierowywane poleceniami: HOT- COLD.
3. Karta pracy – sudoku, utrwalenie słówek z poprzedniego tematu https://www.giftofcuriosity.com/product/easter-sudoku-puzzles/ https://pl.pinterest.com/pin/531776668494631623/ 3
4. Zagraj on-line w wielkanocne memory: https://pl.sgames.org/133394/
Temat: "Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka".
1. "Zwierzęta wielkanocne" – rozmowa o zwierzętach wielkanocnych i ich symbolu.
2. "Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka" – zabawa ortofoniczna.
3. "Zajączki" – zabawa z elementem podskoku.
4. "Kurczaczek, baranek lub zajączek"- praca plastyczna wykonana techniką dowolną.
Temat : Pieczemy chleb.
1. „Jak powstaje chleb!” – „Od ziarenka do bochenka”.
2. „Jarzynowy wóz” – nauka słów piosenki i inscenizacji do niej.
3. Zabawa matematyczna
4. Zabawa ruchowa - „Przewożenie zboża do młyna”.
5. „Robimy chleb?” – praca plastyczna z masy solnej.
Temat: Wielkanocny koszyczek.
1. Wielkanocny Koszyczek - zabawa dydaktyczna.
2. Co wiąże się z Wielkanocą? - zabawa w skojarzenia.
3. Symbole wielkanocne - układanka.
Temat kompleksowy: „Wielkanocne tradycje”
1. Prezentacja wiersza ,,Wesoły Zając" J.Święcickiej
2. ,,Zajączek’’- praca plastyczna
3. "Duży i mały skok’’ zabawa inscenizowana
4. Utrwalamy poznane cyferki
Temat: „Co się kryje w święconce?”
I. „Legenda o białym baranku” - doskonalenie umiejętności uważnego słuchania
II. „Co włożysz do koszyczka?” - omówienie tradycji obchodzenia Wielkiej Soboty
III. Praca w KP3.35 (5latki) - ćwiczenia logicznego myślenia, cechy wielkościowe.
Praca w KP3.41b (6latki) - odnajdywanie fragmentów ilustracji, pisanie po śladzie
IV. „Wielkanocna piosenka” - ruchowa interpretacja treści piosenki
>>>
View the embedded image gallery online at:
>
>
http://mps4mlawa.pl/index.php?start=480#sigFreeId1d51efaccf
Temat dnia: „Jakie są tradycje Świąt Wielkanocnych?”
1. Zapoznanie dzieci z wielkanocnymi zwyczajami i obyczajami - plansze, prezentacja multimedialna
2. „Zagadki wielkanocne” – utrwalanie wiedzy o zwyczajach wielkanocnych, analiza słuchowa, liczenie sylab w wyrazach
3. „Wełniany baranek” – utrwalenie słów i melodii piosenki, zabawa z piosenką
4. „Zajączek”- wykonanie zająca z odrysowanej dłoni lub skarpety wypełnionej ryżem.
>>>
View the embedded image gallery online at:
>
>
http://mps4mlawa.pl/index.php?start=480#sigFreeId2bcfdcc6ec
>>>
Temat: "Wielkanocny koszyczek"
1. Słuchanie wiersza "Wielkanocny koszyczek. Rozmowa z dziećmi na temat wiesza i obrazka, jak wygląda i co powinno się znaleźć w wielkanocnym koszyczku.
2. "Koszyczek wielkanocny"- kolorowanie obrazka lub praca plastyczna: wykonanie koszyczka z : butelki, talerzyka lub wytłaczanki.
3. Zabawa ruchowo- naśladowcza "Kurki i ziarenka"
Rytmika
Witajcie.
Hasło na dziś brzmi:
"Rapowanie dzieci lubią, a rapując się nie nudzą " .
Moja propozycja na dzisiejszy dzień to rodzinny rap do melodii naszej piosenki wielkanocnej. Jak rap to koniecznie czapka z daszkiem, okulary i oczywiście sportowa bluza
Oto link piosenki, do której będziecie rapować.
https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk
Oczywiście utrwalajcie też słowa.
Wesołego rapowania
Pozdrawiam i czekam na zdjęcia. Jesli macie ochotę to zachęcam do nagrania krótkiego filmiku .Pani Anetta
Temat: Easter Day is happy!
Wielkanoc jest wesoła.
1. Zagadki o Wielkanocy utrwalające słownictwo - 5 latki
2. Tradycyjne angielskie zabawy wielkanocne- 3-4 -5 latki
- pokaz wielkanocnej mody
- Easter egg hunt (polowanie na ukryte jajka, czekoladowe, plastikowe itp)
- Easter egg rolling (turlanie jajek drewnianą łyżką lub ręką na określonym dystansie lub z górki)
- Easter egg running (bieg z jajkiem na dłoni lub łyżce).
3. Piosenka o kolorowych pisankach- utrwalanie kolorów
4. Praca plastyczna- rockinh chick(bujany kurczak).
Temat: Wielkanocne tradycje
-„Wielkanoc u języczka”- zabawa
Rozwijanie aparatu mowy.
- Wielkanocne zwyczaje- poznanie tradycji związanych z Wielkanocą
Poszerzenie słownika czynnego o nazwy związane ze świętami Wielkanocnymi
- Wielkanocna palma- praca plastyczna
Rozwijanie wyobraźni, kreatywności.
Temat: "Kraszanki, pisanki".
1. "Pisanki i kraszanki" – rozmowa o pisankach i kraszanka na podstawie ilustracji, rozróżnianie zdobienia jajek
2. "Pisanki" – słuchanie piosenki i rozmowa na podstawie utworu. Nauka piosenki na pamięć.
3. "Jakie są jajka?" – rozmowa na temat jajek różnych gatunków ptaków z wykorzystaniem obrazków.
4. "Kraszanki" – zabawa ruchowa.
5. "Kraszanki, pisanki "– praca plastyczna wykonana na jajkach lub kartkach papieru w kształcie jajek.
Temat dnia: Wielkanocne tradycje.
1.Gdzie jesteś języczku?-zabawa artykulacyjna.
2. Cukrowy baranek - wiersz Ewy Szelburg - Zarembiny.
3. Pisanki we wzorki - zabawa ruchowo - naśladowcza.
4. Baranek, kurczaczki, pisanki - rozwiązywanie zagadek.
Temat kompleksowy: „Wielkanocne tradycje”
1.,Pisanki’’-stemplowanie wzorów za pomocą gąbek ,wacików -realizacja elementów programu ,,Mali artyści –kolorowy świat plastyki’’
2.Piosenka pt ,,Pisanki pisanki jajka malowane’’
3.,,.Kolorowe jajka’’- ćwiczenia graficzne praca plastyczno-konstrukcyjna
4. Wysłuchanie opowiadania Ewy Szelburg Zarembiny ,,o Tym ,jak zajączek szaraczek psa Burka wywiódł w pole’’
Temat tygodnia: Wielkanoc.
Temat dnia: Przygotowania do świąt.
1. Zając malowany- zabawa muzyczno ruchowa.
2. Wielkanoc- radosne święta zabawa dydaktyczna.
3. Zajączek- praca plastyczna.
4. Zajączek- zabawa ruchowa, skoczna.
Temat: „Skąd się bierze ser?”
I. „Przetwory z mleka” B. Forma- analiza treści wiersza
II. „Co daje krowa?” - poszerzanie wiedzy o produktach mlecznych
III. „Krowa i mucha” - ćwiczenia usprawniające narządy mowy
IV. Przyrządzanie masła w słoiku - eksperyment
V. Praca w książkach - poszerzanie wiedzy ogólnej, ćwiczenia w kodowaniu, odczytywanie sylab
Temat: „Wielkanocne tradycje”
I. „Wielkanoc” B. Forma – rozmowa z dziećmi na temat wielkanocnych zwyczajów wymienionych w wierszu.
II. „Wielkanocne jajka”- porównywanie różnego rodzaju jajek dekoracyjnych: kraszanek, pisanek, wydmuszek, zapoznanie z symboliką jajka.
III. Praca w KZ.str.60-61 (6latki).
Praca w KP3.34 (5latki).
IV. Zabawy ruchowe: „Zające na łące”
V. „Były sobie cztery kury”- zabawa wg. I.Majchrzak
VI. „Jajko” – praca plastyczna
Temat kompleksowy: „Wielkanocne tradycje”
1Prezentacja litery ,,P’’- zabawy z literą
2.Zabawa badawcza - „Wysiew rzeżuchy na wacie”.
3.Zabawa ruchowa „Wyścig z jajkiem” .
Temat dnia: Żegnamy zimę.
1. Przeczytanie i wysłuchanie wierszy o marzannie. Rozmowa o zwyczaju topnienia marzanny.
2. Zapoznanie dzieci z wiosennymi przysłowiami.
3. "Marzanna"-wykonanie marzanny według pomysłu dzieci.
4. Praca plastyczna: "Wiosenne drzewo".
5. Zabawa w niedokończone zdania.
Temat dnia: „Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych?”
1. „Wełniany baranek” – osłuchanie z melodią i słowami piosenki
2. „Jak przygotowujemy się do świąt?” – próba odpowiedzi na podstawie doświadczeń dzieci
3. „Jajka” – karta pracy, doskonalenie spostrzegawczości dzieci
4. „Tulipany” – wykonanie kwiatów z kolorowego papieru i rurek lub innych dostępnych materiałów
5. „Kocham czytać” – realizacja programu
6. Utrwalenie nazwy nowego miesiąca i przysłowia z nim związanego
Temat: „Wielkanoc za pasem”
I. „Bajeczka wielkanocna” A. Galicy. Wdrażanie dzieci do uważnego słuchania.
II. „Wielkanoc kojarzy mi się z…”- rozmowa inspirowana doświadczeniem dzieci.
III. Praca w KP3.40a i b, KP3.34a
IV. Nauka piosenki pt. „Bajkowe pisanki”
V. „Kartki dla rodziny”- praca plastyczna
MARYSIA to mała dziewczynka, która jest siostrą naszego przedszkolaka Igora z grupy Niezapominajki. Marysia cierpi na glejaka. Za dwa tygodnie wraca do domu. W obecnej sytuacji rodzice muszą przygotować się szczególnie do jej powrotu. Kompletują rękawiczki jednorazowe, maseczki i płyny do dezynfekcji. Gdyby ktoś z Państwa mógł pomóc w zorganizowaniu tych rzeczy będziemy ogromnie wdzięczni w imieniu naszym i rodziców Marysi. Wiemy, że macie Państwo Wielkie kochające serca. Pomóżmy!
>>>
View the embedded image gallery online at:
>
>
http://mps4mlawa.pl/index.php?start=480#sigFreeId07db6e7c2a
Temat dnia: Szukamy wiosny"
1. "Kim jest odkrywca?" – rozmowa inspirowana wierszem.
2. "Ekwipunek odkrywcy" – zabawa dydaktyczna.
3. "Jak działa termometr?" – oglądanie i obserwacja termometrów.
4."Wirtualny spacer do parku" – praca plastyczna polegająca na narysowaniu parku i znaleziony w nim oznak wiosny – technika dowolna.
>>>
Temat: Easter Day is happy! Wielkanoc jest wesoła!
1. Zagadki o Wielkanocy utrwalające słownictwo.
2. Utrwalanie słownictwa z poprzednich zajęć.
3. Tradycyjne brytyjskie zabawy wielkanocne:
- Easter egg hunt
- Easter egg hunt
- Easter egg running
4. Piosenka o kolorowych pisankach utrwalająca kolory.
5. Praca plastyczna- Rocking papper chick
(bujany kurczak)
>>>>
Temat: Easter is fun! Wielkanoc jest wesoła.
1. Przypomnienie słówek z poprzednich zajęć za pomocą filmiku
2. Utrwalamy piosenki :
The way the Bunny hop”
10 Easter Bunnies
3. Karty do gry w Bingo :
4. Karta pracy: „Znajdź 10 różnic”
5. Obejrzenie bajek o Wielkanocy świnki Peppy:
>>>
Pamiętamy… , kochamy…, modlimy się do naszego Papieża Świętego Jana Pawła II.
Kard. Stanisław Dziwisz apeluje o duchową łączność i zapalenie świec w oknach o godz. 21.37.
Niech to będzie dla nas symbolem miłości i solidarności i niech będzie wołaniem o Boże Miłosierdzie dla świata .
Temat: Wielkanocne tradycje.
Zadanie1. Baranek, kurczaczek, pisanki- rozwiązywanie zagadek J. Wasilewskiej.
Zadanie2. "Kolorowe pisanki i kraszanki"- praca plastyczna, ozdabianie sylwet pisanek.
>>>
Temat kompleksowy :Ewa Szelburg Zarembina –patronka naszego przedszkola.
1.Przybliżenie postaci Ewy Szelburg – Zarembiny
2. Słuchanie wierszy Ewy Szelburg Zarembiny pt .Boża krówka’’, ,Idzie niebo’
3. Wykonanie ilustracji do przeczytanych wierszy- technika dowolna
4. „Który wałek dłuższy” - wałkowanie plasteliny ,porównywanie długości plastelinowych wałków
Witajcie Kochane Dzieci i Rodzice. Na powitanie przesyłam Wam piosenkę pt.: Gimnastyka rączek, która znacie z naszych zajęć.
Poniżej znajduje się link :
Album Gimnastyczne figle muzyczne. Wykonawca J. Jabłońska, M. Derelkowski :
https://m.youtube.com/watch?v=RPt24yOqJ0w
Już za kilka dni Święta Wielkanocne
dlatego zapraszam Was do nauczenia się wesołej wielkanocnej piosenki, która będzie Wam towarzyszyć cały tydzień. Poniżej link:
"Kurka i pisanki"- wykonawca Śpiewające Brzadące.
https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk
Oto tekst piosenki : " Kurka i pisanki"
I. Pewna mała biała kurka
ukręciła pędzel z piórka.
Zniosła jaja o poranku
i maluje je na ganku.
Ref. A ja jaj, a ja jaj i pisanki robi z jaj 4x
II. Sto kolorów nałożyła,
listeczkami ozdobiła.
Przy tym cieszy się i skacze
Ko, ko, ko, ko głośno gdacze.
Ref. A ja jaj, a ja jaj i pisanki robi z jaj 4x
Jeśli tylko macie chęć to nauczcie się tekstu piosenki. JUTRO będę miała dla Was kolejne zadanie związane z naszą piosenką
Pozdrawiam. Pani Anetta.
Temat dnia: „Ser”
1. Wiersz H. Szayerowej „Tylko nic nie mów krowie”
2. „Czyj to głos?” – rozpoznawanie zwierząt po wydawanych przez nie odgłosach.
3. „Co nam daje krowa, kura…?”- karta pracy, dopasowywanie produktów do odpowiednich zwierząt.
4. „Stary Donald farmę miał” – zabawa przy piosence, utrwalenie pamięci słuchowej i ruchowej.
5. „Smak sera” – dzieci próbują różnych rodzajów serów.
6. Zabawa oddechowa „Krówka” oraz zabawy ruchowe doskonalące koordynację ruchową
Temat dnia: " Czyje to jajko?"
1. Poznanie budowy i wyglądu jajka kurzego. Porównanie jajka surowego i na twardo.
2. Eksperymenty z jajkiem
3. Zabawy zręcznościowe z jajkiem.
4. Smaczne zadanie: przygotowanie pasty jajecznej.
5. Ćwiczenia małej motoryki.
>>>
Temat dnia: Przygotowania do świąt".
Zadanie 1. Słuchanie wiersza D. Niemiec "Przed Wielkanocą" Rozmowa z dziećmi na temat wiersza i obrazków.
Zadanie 2. "Pomagam mamie" -zabawa pantomimiczna.
Zadanie3. Zabawa "ciepło-zimno" - szukanie ozdoby, zabawki wielkanocne.
Zadanie4. Piosenka „Hopla hopla!” – osłuchanie z piosenką, zabawy z muzyką.
Temat dnia: Szukamy wiosny.
1. Gość- zabawa paluszkowa.
2.Chomik szuka wiosny- utwór A. Galicy.
3.Mali tropiciele - obserwacje przyrody.
4.Wiosenna pobudka- ilustrowanie ruchem treści wiersza.
Temat dnia: „Wielkanoc- radosne święta"
1. Nauka słów i melodii piosenki "Pisanki kraszanki"
2. Wielkanoc-radosne święta"- praca z ilustracją, zwrócenie uwagi co kojarzy się z Wielkanocą
3. Zajączki- zabawa ruchowa skoczna
4. „Autyzm na niebiesko” – rozwijanie motoryki małej, kolorowanie
Temat: Z wizytą u babci i dziadka na wsi.
- „Głowa, ramiona, kolana, pięty” – zabawa przy piosence. (IV.7)
-„ Z wizytą u babci i dziadka na wsi” – rozmowa na temat bezpieczeństwa na wsi oraz obowiązków związanych z posiadaniem zwierząt na podstawie doświadczeń dzieci. (IV.2, IV.5, IV.18)
-„Czym nakarmię kota, a czym konia?” – pogadanka na temat pożywienia dla zwierząt.(IV.10)
- „Zwierzęta gospodarskie” – lepienie z plasteliny. (I.7, I.8, I.9)
- „Stary Donald farmę miał” – zabawa przy piosence. (IV.7)
Temat kompleksowy :Ewa Szelburg Zarembina –patronka naszego przedszkola
1Zabawa wzmacniająca poczucie własnej wartości pt. ,,Książeczka o mnie’’
2.Zabawy z figurami – utrwalanie figur
3.Słuchanie opowiadania z książki ,,Wesołe historie ‘’pt.,, Dlaczego pies gonił zająca’’ Ewa Szelburg Zarembina
Temat dnia: "Wiosna jest piękna! "
1. "Wiosna kojarzy mi się z... " - zabawa słowna – dzieci udzielają odpowiedzi pełnymi zdaniami.
2. "Wiosenne kwiaty" – zabawa matematyczna.
3. "Żabie skoki "– zabawa skoczna z przeliczeniem.
4. "Idzie do nas wiosna " – śpiewanie i nauka piosenki.
5. "Tulipan z pieczątek z ziemniaka" – praca plastyczna.
Temat tygodnia: Wielkanoc.
Temat dnia: Koszyczek wielkanocny.
1. „Jakie są tradycje Świat Wielkanocnych?” – próba odpowiedzi na podstawie obrazków i doświadczeń dzieci.
2. „Wielkanoc” – słuchanie wiersza A. Widzowskiej – analiza wiersza. Prezentowanie ilustracji koszyczka wielkanocnego i wyjaśnianie jego symboliki.
3. „Jajko świeże i stare” – eksperyment.
4. „Jajka na łyżce” – zabawa ruchowa, ćwiczenie koordynacji wzrokowo - ruchowej.
5. „Jajko wielkanocne z masy solnej” - praca plastyczna.
Temat dnia: Szukamy wiosny.
1.,, Poszukiwanie wiosny"- gimnastyka narządów mowy.
2.,, Jak balwanek witał wiosnę "- opowiadanie E. Krawczyk.
3. ,, Wiosna bałwanka "- praca plastyczna.
4. Praca z KP.3.29b, KP.3.30b-karty pracy.
Temat: „ Domy zwierząt".
I. „W domu najlepiej” A. Frączek - analiza treści wiersza
II. „Tyle kroków” - zabawa słuchowo-ruchowa
III. „Matematyka w zagrodzie” - przeliczanie w zakresie 10
IV. „Dzień dobry zwierzątka” - zabawa rozwijająca aparat mowy
V. „Trzy małe świnki” - czytanie bajki, ciekawostki o świnkach
VI. „Domki trzech świnek” - praca plastyczna