^Góra strony
  
  
  
Get Adobe Flash player

Aktualności

Aktualności MPS Nr 4 w Mławie

8.04.2020r. Kotki

TEMAT:CZY ŚWINIA TO BRUDNE ZWIERZĘ?

1. "Świnki w bajkach "-przypomnienie znanych bajek o świnkach.
2."Domki dla świnek" - praca plastyczno - techniczna.
3. "Ciekawostki o świnkach" - wyszukiwanie informacji w albumach przyrodniczych.
4."Jak chodzą zwierzątka "-zabawa ruchowa przy muzyce.
5."Zagadki o zwierzętach wiejskich" - rozwiązywanie zagadek.

8.04.2020r.Rybki

Temat: " Wielkanocny koszyczek"
1.„Legenda o białym baranku” - doskonalenie umiejętności uważnego słuchania
2.„Co włożymy do koszyczka?” - omówienie produktów i symboliki produktów, zagadki.
3.Praca w KP3.41b - odnajdywanie fragmentów ilustracji, pisanie po śladzie
4. „Wielkanocna piosenka” - ruchowa interpretacja treści piosenki.
5. " Koszyczek Wielkanocny" - przestrzenna praca plastyczna.

8.04.2020r. Angielski 5-latki

Happy Easter! Wesołych Świąt Wielkanocy

1.  Utrwalenie słówek i piosenek o Wielkanocy.Śpiewanie, powtarzanie.

2.  Nauka wielkanocnych życzeń

Happy Easter!

Wesołych Świąt Wielkanocnych!

Have a very happy Easter!

Miłej Wielkanocy!

Happy Easter to you and your family.

Wesołych Świąt Wielkanocnych dla Ciebie i Twojej rodziny

2. Zabawy ruchowe idealne na utrwalenie materiału :

A) Rozkładamy ilustracje z wielkanocnym słownictwem( np. wycięte z gazet lub własne rysunki), na których ustawiamy kręgle. Dzieci kolejno próbują je przewrócić i mówią co przedstawia ilustracja na których stał wywrócony kręgiel.

B) Zabawa „ trzy kubki” – do plastikowych kubeczków wkładamy kolejno obrazki lub figurki : zajączka, jajka, koszyczka. Następnie odwracamy kubki i kręcimy nimi. Zadaniem dzieci jest odgadnąć w którym kubku jest zajączek.

3. Przedstawienie i porównanie tradycji związanych z Wielkanocą w Polsce i w Wielkiej Brytanii w filmiku wspomaganym ilustracjami

4. Sudoku- wspaniała logiczna gra dla całej rodziny 

https://pl.pinterest.com/pin/688065649290000096/ https://pl.pinterest.com/pin/694469205009730034/

5. Zagraj on-line w wielkanocne memory: https://pl.sgames.org/133394/

 

8.04.2020r Angielski 3,4-latki

3 -4 latki ANGIELSKI

Happy Easter! Wesołych Świąt Wielkanocy!

1.  Utrwalenie słówek i piosenek o Wielkanocy. Śpiewanie, powtarzanie.

2. Zabawy ruchowe Idealne na utrwalenie materiału :

A) Rozkładamy ilustracje z wielkanocnym słownictwem( np. wycięte z gazet lub własne rysunki), na których ustawiamy kręgle. Dzieci kolejno próbują je przewrócić i mówią co przedstawia ilustracja na których stał wywrócony kręgiel.

B) Zabawa „ trzy kubki” – do plastikowych kubeczków wkładamy kolejno obrazki lub figurki : zajączka, jajka, koszyczka. Następnie odwracamy kubki i kręcimy nimi. Zadaniem dzieci jest odgadnąć w którym kubku jest zajączek.

C) hot- cold ( ciepło- zimno). Chowamy wybrany symbol świąt np. jajeczko. Dziecko odnajduje nakierowywane poleceniami: HOT- COLD.    

 

3.  Karta pracy – sudoku,  utrwalenie słówek z poprzedniego tematu https://www.giftofcuriosity.com/product/easter-sudoku-puzzles/   https://pl.pinterest.com/pin/531776668494631623/ 3

4. Zagraj on-line w wielkanocne memory: https://pl.sgames.org/133394/

8.04.2020r. Biedronki

Temat: "Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka".
1. "Zwierzęta wielkanocne" – rozmowa o zwierzętach wielkanocnych i ich symbolu.
2. "Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka" – zabawa ortofoniczna.
3. "Zajączki" – zabawa z elementem podskoku.
4. "Kurczaczek, baranek lub zajączek"- praca plastyczna wykonana techniką dowolną.

8.04.2020r. Księżyce

Temat : Pieczemy chleb.
1. „Jak powstaje chleb!” – „Od ziarenka do bochenka”.

2. „Jarzynowy wóz” – nauka słów piosenki i inscenizacji do niej.

3. Zabawa matematyczna
4. Zabawa ruchowa - „Przewożenie zboża do młyna”.

5. „Robimy chleb?” – praca plastyczna z masy solnej.

8.04.2020r. Niezapominajki

Temat: Wielkanocny koszyczek.
1. Wielkanocny Koszyczek - zabawa dydaktyczna.
2. Co wiąże się z Wielkanocą? - zabawa w skojarzenia.
3. Symbole wielkanocne - układanka.

8.04.2020r. Gwiazdki

Temat kompleksowy: „Wielkanocne tradycje”
1. Prezentacja wiersza ,,Wesoły Zając" J.Święcickiej
2. ,,Zajączek’’- praca plastyczna
3. "Duży i mały skok’’ zabawa inscenizowana
4. Utrwalamy poznane cyferki

8.04.2020r. Słoneczka

Temat: „Co się kryje w święconce?”
I. „Legenda o białym baranku” - doskonalenie umiejętności uważnego słuchania
II. „Co włożysz do koszyczka?” - omówienie tradycji obchodzenia Wielkiej Soboty
III. Praca w KP3.35 (5latki) - ćwiczenia logicznego myślenia, cechy wielkościowe.
Praca w KP3.41b (6latki) - odnajdywanie fragmentów ilustracji, pisanie po śladzie
IV. „Wielkanocna piosenka” - ruchowa interpretacja treści piosenki

7.04.2020r. Motylki

Temat dnia: „Jakie są tradycje Świąt Wielkanocnych?”
1. Zapoznanie dzieci z wielkanocnymi zwyczajami i obyczajami - plansze, prezentacja multimedialna
2. „Zagadki wielkanocne” – utrwalanie wiedzy o zwyczajach wielkanocnych, analiza słuchowa, liczenie sylab w wyrazach
3. „Wełniany baranek” – utrwalenie słów i melodii piosenki, zabawa z piosenką
4. „Zajączek”- wykonanie zająca z odrysowanej dłoni lub skarpety wypełnionej ryżem.

7.04.2020r Słoneczniki

Temat: "Wielkanocny koszyczek"

 1. Słuchanie wiersza "Wielkanocny koszyczek. Rozmowa z dziećmi na temat wiesza i obrazka, jak wygląda i co powinno się znaleźć w wielkanocnym koszyczku.

 2. "Koszyczek wielkanocny"- kolorowanie obrazka lub praca plastyczna: wykonanie koszyczka z : butelki, talerzyka lub  wytłaczanki.

 3. Zabawa ruchowo- naśladowcza "Kurki i ziarenka"

7.04.2020r Rytmika

Rytmika
Witajcie. 
Hasło na dziś brzmi:
"Rapowanie dzieci lubią, a rapując się nie nudzą " .
Moja propozycja na dzisiejszy dzień  to  rodzinny rap do melodii naszej piosenki wielkanocnej. Jak rap to koniecznie  czapka  z daszkiem, okulary i oczywiście sportowa bluza
Oto link piosenki, do której będziecie rapować.
https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk
Oczywiście utrwalajcie też  słowa.
Wesołego rapowania
Pozdrawiam i czekam na zdjęcia.  Jesli macie ochotę to zachęcam do nagrania krótkiego filmiku .Pani Anetta

7.04.2020r. Angielski 3,4,5 -latki

Temat: Easter Day is happy!
Wielkanoc jest wesoła.
1. Zagadki o Wielkanocy utrwalające słownictwo - 5 latki
2. Tradycyjne angielskie zabawy wielkanocne- 3-4 -5 latki
- pokaz wielkanocnej mody
- Easter egg hunt (polowanie na ukryte jajka, czekoladowe, plastikowe itp)
- Easter egg rolling (turlanie jajek drewnianą łyżką lub ręką na określonym dystansie lub z górki)
- Easter egg running (bieg z jajkiem na dłoni lub łyżce).
3. Piosenka o kolorowych pisankach- utrwalanie kolorów
4. Praca plastyczna- rockinh chick(bujany kurczak).

7.04.2020r. Rybki

Temat: Wielkanocne tradycje

-„Wielkanoc u języczka”- zabawa

Rozwijanie aparatu mowy.

- Wielkanocne zwyczaje- poznanie tradycji związanych z Wielkanocą

Poszerzenie słownika czynnego o nazwy związane ze świętami Wielkanocnymi

- Wielkanocna palma- praca plastyczna

Rozwijanie wyobraźni, kreatywności.

7.04.2020r. Biedronki

Temat: "Kraszanki, pisanki".
1. "Pisanki i kraszanki" – rozmowa o pisankach i kraszanka na podstawie ilustracji, rozróżnianie zdobienia jajek
2. "Pisanki" – słuchanie piosenki i rozmowa na podstawie utworu. Nauka piosenki na pamięć.
3. "Jakie są jajka?" – rozmowa na temat jajek różnych gatunków ptaków z wykorzystaniem obrazków.
4. "Kraszanki" – zabawa ruchowa.
5. "Kraszanki, pisanki "– praca plastyczna wykonana na jajkach lub kartkach papieru w kształcie jajek.

7.04.2020r. Niezapominajki

Temat dnia: Wielkanocne tradycje.
1.Gdzie jesteś języczku?-zabawa artykulacyjna.
2. Cukrowy baranek - wiersz Ewy Szelburg - Zarembiny.
3. Pisanki we wzorki - zabawa ruchowo - naśladowcza.
4. Baranek, kurczaczki, pisanki - rozwiązywanie zagadek.

7.04.2020r. Gwiazdki

Temat kompleksowy: „Wielkanocne tradycje”
1.,Pisanki’’-stemplowanie wzorów za pomocą gąbek ,wacików -realizacja elementów programu ,,Mali artyści –kolorowy świat plastyki’’
2.Piosenka pt ,,Pisanki pisanki jajka malowane’’
3.,,.Kolorowe jajka’’- ćwiczenia graficzne praca plastyczno-konstrukcyjna
4. Wysłuchanie opowiadania Ewy Szelburg Zarembiny ,,o Tym ,jak zajączek szaraczek psa Burka wywiódł w pole’’

7.04.2020r. Słoneczka

Temat: „Wielkanocne tradycje”
I. „Wielkanoc” B. Forma – rozmowa z dziećmi na temat wielkanocnych zwyczajów wymienionych w wierszu.
II. „Wielkanocne jajka”- porównywanie różnego rodzaju jajek dekoracyjnych: kraszanek, pisanek, wydmuszek, zapoznanie z symboliką jajka.
III. Praca w KZ.str.60-61 (6latki).
Praca w KP3.34 (5latki).
IV. Zabawy ruchowe: „Zające na łące”
V. „Były sobie cztery kury”- zabawa wg. I.Majchrzak
VI. „Jajko” – praca plastyczna

6.04.2020r. Motylki

Temat dnia: „Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych?”
1. „Wełniany baranek” – osłuchanie z melodią i słowami piosenki
2. „Jak przygotowujemy się do świąt?” – próba odpowiedzi na podstawie doświadczeń dzieci
3. „Jajka” – karta pracy, doskonalenie spostrzegawczości dzieci
4. „Tulipany” – wykonanie kwiatów z kolorowego papieru i rurek lub innych dostępnych materiałów
5. „Kocham czytać” – realizacja programu
6. Utrwalenie nazwy nowego miesiąca i przysłowia z nim związanego

6.04.2020r Język angielski

Temat: Easter Day is happy! Wielkanoc jest wesoła!

1. Zagadki o Wielkanocy utrwalające słownictwo.

2. Utrwalanie słownictwa z poprzednich zajęć.

3. Tradycyjne brytyjskie zabawy wielkanocne:

- Easter egg hunt

- Easter egg hunt

- Easter egg running

4. Piosenka o kolorowych pisankach utrwalająca kolory.

5. Praca plastyczna- Rocking papper chick

(bujany kurczak)

 

6.04.2020r Rybki

Temat dnia: "Przygotowania do świąt"

Zadanie 1. "Bajeczka wielkanocna"-  A. Galica, opowiadanie, praca z tekstem.

Zadanie 2. "Symbole Wielkiej Nocy"- praca językowa.

Zadanie 3. Karty pracy: - dorysowywanie brakujących części, palma i pisanka, przeliczanie sylab w zdaniach i zapisywanie ich liczby.

 

6.04.2020r. Rytmika

Witajcie Kochane Dzieci  i Rodzice. Na powitanie   przesyłam Wam piosenkę pt.:  Gimnastyka rączek, która znacie z naszych zajęć.
Poniżej znajduje się link :
Album Gimnastyczne figle muzyczne. Wykonawca J. Jabłońska, M. Derelkowski :
https://m.youtube.com/watch?v=RPt24yOqJ0w

Już za kilka dni Święta Wielkanocne
dlatego zapraszam Was do nauczenia się wesołej wielkanocnej piosenki, która będzie Wam towarzyszyć cały tydzień. Poniżej link:
"Kurka i pisanki"- wykonawca Śpiewające Brzadące.
https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk

Oto tekst piosenki : " Kurka i pisanki"
I. Pewna mała biała kurka
ukręciła pędzel z piórka.
Zniosła jaja o poranku
i maluje je na ganku.
Ref. A ja jaj, a ja jaj  i pisanki robi z jaj  4x        
II. Sto kolorów nałożyła,
listeczkami ozdobiła.
Przy tym cieszy się i skacze
Ko, ko, ko, ko głośno gdacze.
Ref. A ja jaj, a ja jaj i pisanki robi z jaj 4x

Jeśli tylko macie chęć to nauczcie się tekstu piosenki. JUTRO będę miała dla Was kolejne zadanie związane z naszą  piosenką
Pozdrawiam. Pani Anetta.

6.04.2020r.Słoneczniki

Temat dnia: Przygotowania do świąt".

Zadanie 1. Słuchanie wiersza D. Niemiec "Przed Wielkanocą" Rozmowa z dziećmi na temat wiersza i obrazków.

Zadanie 2. "Pomagam mamie" -zabawa pantomimiczna.

Zadanie3. Zabawa "ciepło-zimno" - szukanie ozdoby, zabawki wielkanocne.

Zadanie4. Piosenka „Hopla hopla!” – osłuchanie z piosenką, zabawy z muzyką.

6.04.2020r. Księżyce

Temat: Z wizytą u babci i dziadka na wsi.
- „Głowa, ramiona, kolana, pięty” – zabawa przy piosence. (IV.7)
-„ Z wizytą u babci i dziadka na wsi” – rozmowa na temat bezpieczeństwa na wsi oraz obowiązków związanych z posiadaniem zwierząt na podstawie doświadczeń dzieci. (IV.2, IV.5, IV.18)
-„Czym nakarmię kota, a czym konia?” – pogadanka na temat pożywienia dla zwierząt.(IV.10)
- „Zwierzęta gospodarskie” – lepienie z plasteliny. (I.7, I.8, I.9)
- „Stary Donald farmę miał” – zabawa przy piosence. (IV.7)

6.04.2020r. Biedronki

Temat tygodnia: Wielkanoc.
Temat dnia: Koszyczek wielkanocny.
1. „Jakie są tradycje Świat Wielkanocnych?” – próba odpowiedzi na podstawie obrazków i doświadczeń dzieci.
2. „Wielkanoc” – słuchanie wiersza A. Widzowskiej – analiza wiersza. Prezentowanie ilustracji koszyczka wielkanocnego i wyjaśnianie jego symboliki.
3. „Jajko świeże i stare” – eksperyment.
4. „Jajka na łyżce” – zabawa ruchowa, ćwiczenie koordynacji wzrokowo - ruchowej.
5. „Jajko wielkanocne z masy solnej” - praca plastyczna.

6.04.2020r.Niezapominajki

Temat tygodnia: Wielkanoc.
Temat dnia: Przygotowania do świąt.
1. Zając malowany- zabawa muzyczno ruchowa.
2. Wielkanoc- radosne święta zabawa dydaktyczna.
3. Zajączek- praca plastyczna.
4. Zajączek- zabawa ruchowa, skoczna.

6.04.2020r.Gwiazdki

Temat kompleksowy: „Wielkanocne tradycje”
1Prezentacja litery ,,P’’- zabawy z literą
2.Zabawa badawcza - „Wysiew rzeżuchy na wacie”.
3.Zabawa ruchowa „Wyścig z jajkiem” .

6.04.2020r. Słoneczka

Temat: „Wielkanoc za pasem”
I. „Bajeczka wielkanocna” A. Galicy. Wdrażanie dzieci do uważnego słuchania.
II. „Wielkanoc kojarzy mi się z…”- rozmowa inspirowana doświadczeniem dzieci.
III. Praca w KP3.40a i b, KP3.34a
IV. Nauka piosenki pt. „Bajkowe pisanki”
V. „Kartki dla rodziny”- praca plastyczna

RODZICE!!! POMÓŻMY

MARYSIA to mała dziewczynka, która jest siostrą naszego przedszkolaka Igora z grupy Niezapominajki. Marysia cierpi na glejaka. Za dwa tygodnie wraca do domu. W obecnej sytuacji rodzice muszą przygotować się szczególnie do jej powrotu. Kompletują rękawiczki jednorazowe, maseczki i płyny do dezynfekcji. Gdyby ktoś z Państwa mógł pomóc w zorganizowaniu tych rzeczy będziemy ogromnie wdzięczni w imieniu naszym i rodziców Marysi. Wiemy, że macie Państwo Wielkie kochające serca. Pomóżmy! 

https://zrzutka.pl/malenka-marysia-kontra-glejak

2.04.2020r. Rybki

Temat dnia: Co słychać w ptasich gniazdach?
1.,, Gdzie budować gniazdo?"- opowiadanie H. Zdzitowieckiej.
2. ,, Wiosenne zagadki matematyczne "- przeliczanie.
3. Praca z KP.3.29a.- graficzny znak dodawania.
4. Taniec Zygzak- zabawa muzyczno- ruchowa.

   Kochani !!!!!!!
Bądźcie z nami w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu 2 kwietnia
Pokażmy wszystkim, że nawet jeśli jesteśmy  w domu również pomagamy i wspieramy
Dlatego przy kazdym udostepnieniu, komentarzu czy zdjeciu wstawiajcie  właśnie dziś niebieskie serduszka
Niech  dzis towarzyszy nam kolor niebieski.
Zapraszamy wszystkich do pokazania, że jesteśmy z  osobami z autyzmem i ich rodzinami!
JESTEŚMY Z WAMI
- zróbcie  odcisk dłoni pomalowanej na niebiesko  i wyślijcie zdjęcia na e-maila i messengera grupy.

3.04.2020r Biedronki

Temat dnia: Szukamy wiosny"
1. "Kim jest odkrywca?" – rozmowa inspirowana wierszem.
2. "Ekwipunek odkrywcy" – zabawa dydaktyczna.
3. "Jak działa termometr?" – oglądanie i obserwacja termometrów.
4."Wirtualny spacer do parku" – praca plastyczna polegająca na narysowaniu parku i znaleziony w nim oznak wiosny – technika dowolna.

3.04.2020r. Angielski Kotki i Rybki

Temat: Easter is fun! Wielkanoc jest  wesoła.

1. Przypomnienie słówek z poprzednich zajęć za pomocą filmiku        

2. Utrwalamy piosenki :

 The way the Bunny hop”

10 Easter Bunnies

3.  Karty do gry w Bingo :                              

4. Karta pracy: „Znajdź 10 różnic”       

5. Obejrzenie bajek o Wielkanocy świnki Peppy:  

 

2.04.2020r. 15 rocznica śmierci Św. JAN PAWŁA II

Pamiętamy… , kochamy…, modlimy się do naszego Papieża Świętego Jana Pawła II.

Kard. Stanisław Dziwisz  apeluje o duchową łączność i zapalenie świec w oknach o godz. 21.37.

Niech to będzie dla nas symbolem miłości i solidarności i niech będzie wołaniem o  Boże Miłosierdzie dla świata .

1.04.2020r. Rybki

Temat: Sadzimy i siejemy.

1. "Ogrodnik" - zabawa językowa.

2. "Jakie to nasionko?" - zabawa badawcza.

3."Praca ogrodnika" - zabawa ruchowa.

4. "Liczymy nasiona fasoli" - przeliczanie w zakresie 10.

5. "Nasz wiosenny ogródek" - założenie domowej uprawy.

6. Praca z książką KP3. 28a i 28b

 

3.04.2020r. Słoneczniki

Temat: Wielkanocne tradycje.

Zadanie1. Baranek, kurczaczek, pisanki- rozwiązywanie zagadek J. Wasilewskiej.

Zadanie2. "Kolorowe pisanki i kraszanki"- praca plastyczna, ozdabianie sylwet pisanek.

2.04.2020r. Gwiazdki

Temat kompleksowy :Ewa Szelburg Zarembina –patronka naszego przedszkola.

1.Przybliżenie postaci Ewy Szelburg – Zarembiny

2. Słuchanie wierszy Ewy Szelburg Zarembiny pt .Boża krówka’’, ,Idzie niebo’

3. Wykonanie ilustracji do przeczytanych wierszy- technika dowolna

4. „Który wałek dłuższy” - wałkowanie plasteliny ,porównywanie długości plastelinowych wałków  

 

Apel

Mazowiecka Policja Apeluje!

 

Szanowni Rodzice i Opiekunowie!

 

W związku z sytuacją występowania koronawirusa w Polsce rząd wprowadził nowe, ostrzejsze zasady bezpieczeństwa publicznego, w tym kolejne ograniczenia w przemieszczaniu się!

Od 1 kwietnia do odwołania, osoby do 18. roku życia nie mogą wyjść z domu bez opieki dorosłego opiekuna.

Tylko obecność rodzica, opiekuna prawnego lub kogoś dorosłego, usprawiedliwia obecność dzieci i młodzieży na ulicach i innych miejscach publicznych.

Wprowadzony został obowiązek utrzymania co najmniej 2-metrowej odległości między pieszymi, który dotyczy także rodzin i bliskich.

Wyłączeni z tego obowiązku będą:

- rodzice z dziećmi wymagającymi opieki (do 13. roku życia),

- a także osoby niepełnosprawne lub niemogące się samodzielnie poruszać i ich opiekunowie.

 

Ponadto został wprowadzony zakaz korzystania z parków, plaż, bulwarów, promenad i rowerów miejskich, a także terenów zielonych, pełniących funkcje publiczne. Zakaz dotyczy więc parków, zieleńców, promenad, bulwarów, ogrodów botanicznych i zoologicznych czy ogródków jordanowskich.  

 

Ostatnie doświadczenia pokazują, że są to miejsca, w których dochodzi do przebywania, przemieszczania i gromadzenia się ludzi, w tym młodzieży i rodziców z dziećmi, a tym samym – do zwiększenia szans na zakażenie. 

Prosimy o respektowanie nowych zasad bezpieczeństwa! Uczulmy także dzieci i młodzież na przestrzeganie tych zasad!

Brak respektowania obowiązków wynikających z władzy rodzicielskiej może skutkować pociągnięciem Państwa do odpowiedzialności prawnej.

Pozwoli to nam wszystkim uniknąć bądź zminimalizować ryzyko zarażenia.

          

Drodzy uczniowie!
Mazowiecka Policja apeluje:

 

W związku z sytuacją występowania koronawirusa w Polsce rząd wprowadził nowe, ostrzejsze zasady bezpieczeństwa publicznego, w tym kolejne ograniczenia w przemieszczaniu się!

Od 1 kwietnia do odwołania, osoby które nie ukończyły 18. roku życia nie mogą wyjść z domu bez opieki osób dorosłych.

Dlatego na ulicach i innych miejscach publicznych możecie przebywać tylko pod opieką rodzica, opiekuna prawnego lub jakiegoś innego dorosłego. 

Zaniechajcie wychodzenia z domu jeżeli nie jest to bezwzględnie konieczne!

Unikajcie miejsc publicznych!

Respektujcie wszelkie zasady bezpieczeństwa pamiętając, że za nieprzestrzeganie przepisów możecie być pociągnięci do odpowiedzialności prawnej!

3.04.2020r. Motylki

Temat dnia: „Ser”

1. Wiersz H. Szayerowej „Tylko nic nie mów krowie”

2. „Czyj to głos?” – rozpoznawanie zwierząt po wydawanych przez nie odgłosach.

3. „Co nam daje krowa, kura…?”- karta pracy, dopasowywanie produktów do odpowiednich zwierząt.

4. „Stary Donald farmę miał” – zabawa przy piosence, utrwalenie pamięci słuchowej i ruchowej.

5. „Smak sera” – dzieci próbują różnych rodzajów serów.

6. Zabawa oddechowa „Krówka” oraz zabawy ruchowe doskonalące koordynację ruchową

2.04.2020r. Motylki

Temat dnia: " Czyje to jajko?"
1. Poznanie budowy i wyglądu jajka kurzego. Porównanie jajka surowego i na twardo.
2. Eksperymenty z jajkiem
3. Zabawy zręcznościowe z jajkiem.
4. Smaczne zadanie: przygotowanie pasty jajecznej.
5. Ćwiczenia małej motoryki.

1.04.2020r. Angielski 3,4 latki

Temat: Easter is fun! Wielkanoc jest wesoła!

1. Przypominamy słownictwo dotyczące Wielkanocy z poprzednich zajęć.

2. Utrwalamy piosenki :”The way the Bunny hop”, „10 Easter Bunnies”.

3. Bajka o wielkanocnych zwyczajach świnki Peppy.

4. Karta pracy: znajdź 5 różnic.

3.04.2020r.Niezapominajki

Temat dnia: Szukamy wiosny.
1. Gość- zabawa paluszkowa.
2.Chomik szuka wiosny- utwór A. Galicy.
3.Mali tropiciele - obserwacje przyrody.
4.Wiosenna pobudka- ilustrowanie ruchem treści wiersza.

2.04.2020r. Słoneczniki

Temat dnia: „Wielkanoc- radosne święta"

1. Nauka słów i melodii piosenki "Pisanki kraszanki"

2. Wielkanoc-radosne święta"- praca z ilustracją, zwrócenie uwagi co kojarzy się z Wielkanocą

3. Zajączki- zabawa ruchowa skoczna

4. „Autyzm na niebiesko” – rozwijanie motoryki małej, kolorowanie

1.04.2020r. Angielski 5 latki

Temat: Easter is fun! Wielkanoc jest wesoła!

1. Przypomnienie słownictwa o Wielkanocy z wtorku.

2. Utrwalamy nowe piosenki: „10 Easter Bunnies”, The way Easter Bunny hop”.

3.  Obejrzenie bajek o zwyczajach wielkanocnych świnki Peppy

4. Kart pracy : znajdź 10 różnic.

5. Gra Bingo.

3.04.2020r. Gwiazdki

Temat kompleksowy :Ewa Szelburg Zarembina –patronka naszego przedszkola
1Zabawa wzmacniająca poczucie własnej wartości pt. ,,Książeczka o mnie’’
2.Zabawy z figurami – utrwalanie figur
3.Słuchanie opowiadania z książki ,,Wesołe historie ‘’pt.,, Dlaczego pies gonił zająca’’ Ewa Szelburg Zarembina

2.04.2020r. Biedronki

Temat dnia: "Wiosna jest piękna! "
1. "Wiosna kojarzy mi się z... " - zabawa słowna – dzieci udzielają odpowiedzi pełnymi zdaniami.
2. "Wiosenne kwiaty" – zabawa matematyczna.
3. "Żabie skoki "– zabawa skoczna z przeliczeniem.
4. "Idzie do nas wiosna " – śpiewanie i nauka piosenki.
5. "Tulipan z pieczątek z ziemniaka" – praca plastyczna.

1.04.2020r. Słoneczka

Temat: „Skąd się biorą jajka?”
I. „Najpiękniejsze” G. Kasdepke - praca z tekstem
II. „Z czego składa się jajo?” - zabawa badawcza
III. „Stary Donald farmę miał” - utrwalenie piosenki
IV. „Jakie potrawy można zrobić z jajek?” - książka kucharska
V. „Prima aprilis” J. Brzechwa - wiersz

3.04.2020r. Rybki

Temat dnia: Szukamy wiosny.
1.,, Poszukiwanie wiosny"- gimnastyka narządów mowy.
2.,, Jak balwanek witał wiosnę "- opowiadanie E. Krawczyk.
3. ,, Wiosna bałwanka "- praca plastyczna.
4. Praca z KP.3.29b, KP.3.30b-karty pracy.

2.04.2020r. Słoneczka

Temat: „ Domy zwierząt".
I. „W domu najlepiej” A. Frączek - analiza treści wiersza
II. „Tyle kroków” - zabawa słuchowo-ruchowa
III. „Matematyka w zagrodzie” - przeliczanie w zakresie 10
IV. „Dzień dobry zwierzątka” - zabawa rozwijająca aparat mowy
V. „Trzy małe świnki” - czytanie bajki, ciekawostki o świnkach
VI. „Domki trzech świnek” - praca plastyczna

1.04.2020r Słoneczniki

Temat dnia: "Przysmaki zwierząt"

1. Wiersza H. Bechlerowej "Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował? Rozmowa na temat przysmaków zwierząt.
2. Zabawa dydaktyczna "Przysmaki zwierząt"- karta pracy oraz ilustracje dotyczące pożywienia zwierząt.
3. Film „Co jedzą zwierzęta na wsi?”
4. „Stary Donald farmę miał”- osłuchanie z piosenką, zabawa ruchowo- naśladowcza.

3.04.2020r. Słoneczka

Temat: „Skąd się bierze ser?”
I. „Przetwory z mleka” B. Forma- analiza treści wiersza
II. „Co daje krowa?” - poszerzanie wiedzy o produktach mlecznych
III. „Krowa i mucha” - ćwiczenia usprawniające narządy mowy
IV. Przyrządzanie masła w słoiku - eksperyment
V. Praca w książkach - poszerzanie wiedzy ogólnej, ćwiczenia w kodowaniu, odczytywanie sylab

2.04.2020r. Niezapominajki

Temat dnia: Cebule i Cebulki.
1.Burak i cebulka - zabawa muzyczno-ruchowa.
2. Cebule i cebulki - zabawa dydaktyczna.
3.Co robi ogrodnik? - zabawa połączona z rymowanką.
4.Sadzimy cebulkę - zabawa tematyczna.

1.04.2020r. Motylki

Temat dnia: „Podwórkowa orkiestra”
1. Zapoznanie z nową nazwą miesiąca i przysłowia z nią związanego.
2. „Jak robi krowa, jak robi koń?” – zabawy z naśladowaniem głosów zwierząt gospodarskich, ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
3. „Labirynt” – karta pracy, ćwiczenia spostrzegawczości i małej motoryki.
4. Czytanie globalne nazw zwierząt żyjących na wsi
5. „Dziecięca matematyka” – realizacja programu.
6. Zabawy ruchowe przy znanych piosenkach

3.04.2020r. Kotki

Temat dnia: Żegnamy zimę. 
1. Przeczytanie i wysłuchanie wierszy o marzannie. Rozmowa o zwyczaju topnienia marzanny.
2. Zapoznanie dzieci z wiosennymi przysłowiami.
3. "Marzanna"-wykonanie marzanny według pomysłu dzieci.
4. Praca plastyczna: "Wiosenne drzewo".
5. Zabawa w niedokończone zdania.

2.04.2020r. Księżyce

Temat: Jakie potrawy postawimy na świątecznym stole?
- „Dziwne kroki” – zabawa ruchowa, naśladowcza.
- „Świąteczny stół” – zabawa słowna.
- „Jakie potrawy postawimy na świątecznym stole?” – szukanie odpowiedzi na podstawie doświadczeń dzieci oraz wiersza.
- „Babki wielkanocne” – modelowanie masy solnej w foremce.
- „Wełniany baranek” – utrwalenie inscenizacji do piosenki z elementami tańca.

Rozkład zajęć Katecheza

Katecheza 2- 30.03-03.04.2020

5-6 latki

Temat:W Niedzielę Palmową uwielbiamy Jezusa  - naszego Króla.

1.      Wprowadzenie  - Pan Jezu jest dobrym Królem.

2.      Odczytanie fragmentu z Pisma Świętego.

3.      Wyjaśnienie pojęcia Niedzieli Palmowej.

4.      Praca plastyczna– przygotowanie palemki z dostępnych materiałów .

5.      Modlitwa - śpiew piosenki inscenizowanej gestami pt. „Jesteś królem”

3-4 latki

Temat: Pan Jezus jest Królem.

1.      Prezentacja obrazka. 

2.      Opowiadanie „Pan Jezus jest Królem”.

3.      Praca plastyczna – palemka

4.      Modlitwa.

5.       Piosenka inscenizowanej gestami pt. „Jesteś królem”

 

KĄCIK DLA RODZICA

1.       Rozważanie

„Radujcie się zawsze w Panu; jeszcze raz powtarzam: radujcie się! Niech będzie znana wszystkim ludziom wasza wyrozumiała łagodność: Pan jest blisko! O nic się już nie martwcie, ale w każdej sprawie wasze prośby przedstawiajcie Bogu w modlitwie i błaganiu z dziękczynieniem” Flp 4,4-6

Katecheza 2- 30.03-03.04.2020

5-6 latki

TEMAT:  Wielki Czwartek – Jezus jest naszym przyjacielem.

1.       Rozmowa na temat przyjaźni.

2.       Piosenka „Jezus jest mym przyjacielem

3.       Czytanie fragmentów Pisma Świętego

4.       Modlitwa. Dziękujemy Panu Jezusowi za to, że jest naszym najlepszym przyjacielem –piosenka

5.       Filmik   - nagraj filmik, w którym   pozdrowisz swoich kolegów i koleżanki z przedszkola.

3-4 latki

Temat: Pan Jezus bardzo mnie kocha.

1.       Pokaz krzyża – dzieci  znak krzyż próbują wykonać  znak krzyża samodzielnie.

2.       Nabożeństwo paraliturgiczne – właśnie na krzyżu umarł Pan Jezus, który bardzo cierpiał. W czasie Drogi Krzyżowej spotkał dobre osoby, które chciały mu pomóc.

3.       Praca plastyczna – pokoloruj obrazek.

 

KĄCIK DLA RODZICA

1.      Okruch mądrości:

„Przyjaciel wie  bardzo dobrze , kim naprawdę jesteś – przy nim niczego nie musisz udawać ani niczego się bać.” Charlotte Gray

Copyright © 2013. - 2015 - MPS Nr 4 Mława Rights Reserved.