^Góra strony
  
  
  
Get Adobe Flash player

Aktualności

Aktualności MPS Nr 4 w Mławie

17.04.2020r. Słoneczniki

Temat: "Skąd się bierze ser?"

1. Słuchanie wiersza Tylko nic nie mów krowie" H. Szayerowej- rozmowa na temat wiersza, wyjaśnienie określenia nabiał. Oglądanie ilustracji z produktami mlecznymi.

2. "Zdrowe jedzenie" - próbowanie produktów zrobionych z mleka.

3. "Krówka"- praca plastyczna, technika dowolna.

17.04.2020r. Biedronki

Temat: "Co wiemy o pogodzie?".
1. "Pogoda bez tajemnic " – zabawa dydaktyczna.
2. "Dźwięki pogody" – rozpoznawanie odgłosów natury.
3. "Pogodowy puzzle" – układanie puzzli związanych z pogodą.
4. "Prognoza pogoda" – zabawa bieżna.
5. "Każda pogoda jest dobra do zabawy" – praca plastyczna

17.04.2020r. Niezapominajki

Oddział Niezapominajki 3latki.
Temat:"Savoir-vivre ".
1." Renia nie chce spać"- słuchanie wiersza Ewy Szelburg Zarembiny.
2." Nakrywamy do stołu"- savoir-vivre.
3." Zanieś śniadanie"- zabawa równoważna.

17.04.2020r. Księżyce

Temat:Po co nam prąd?
1. „Ziemia wyspa zielona” – inscenizacja do piosenki.
2. „Dżdżownica” zabawa orientacyjno – porządkowa 3. ,,Skąd się bierze prąd? – rozmowa kierowana 4. „Segregacja” – praca plastyczna. 5. „Co to jest?” – rysowanie palcem na plecach.

17.04.2020r. Gwiazdki

Temat kompleksowy: „Moja okolica”- realizacja elementów programu ,,Mława moja mała ojczyzna’’
1. ,,Park wiosną’’- malowanie farbami plakatowymi
2.Improwizacja ruchowa z wykorzystaniem chusteczek do melodii Johann Strauss
3.Zabawa logopedyczna pt. ,,Obcokrajowiec’’
4.Zabawa oddechowa pt. ,,Naśladujemy odgłosy’’
5.Słuchanie opowiadania Ewy Szelburg Zarembiny pt .Bajka o Gęsim jaju ,Raku Nieboraku, Kogucie Piejaku, Kaczce, Kocie Mruczku i o psie Kruczku

17.04.2020r. Rybki

Temat dnia: Skąd się bierze ser?
1." Przetwory z mleka"- wiersz B. Forma
2. "Przetwory z mleka" i " W krainie sera- czyli jak powstają sery?"- filmy edukacyjne.
3. "Jak zrobić kolorowe mleko?"- doświadczenie
4. Karta pracy KP3.38.- uzupełnianie karty pracy .

17.04.2020r Słoneczka

Temat: „Maszyny rolnicze”
I. „Maszyny rolnicze” – prezentacja różnych maszyn i narzędzi niezbędnych w gospodarstwie.
II. „Co to jest farma?”
III. Praca w KP.3.39aib- ćwiczenia logicznego myślenia, przeliczanie.(5latki)
Praca w KP3.46aib- przeliczanie w zakresie 10, czytanie sylab i pisanie utworzonych z nich wyrazów.
IV. „Wieś i miasto”- szukanie różnic na obrazkach
V. „Maszyna przyszłości”- praca plastyczna

16.04.2020r. Słoneczniki

Temat" "Ale jaja!"

1. Zabawa ruchowa do wiersza "Kurczątko" E.M. Minczakiewicz.

2. Zabawa oddechowa "Kurczak"

 3."Kto mieszka w jajku"?- zabawa dydaktyczna-wiązanie opisu słownego z treścią obrazka, rozumienie pojęć jajko kurze, jajko przepiórcze

4. "Wyścig jajek"- zabawa z elementem czworakowania

16.04.2020r. Motylki

Temat dnia: "Jakie maszyny pomagają rolnikowi?"
1. Jakie maszyny pomagają rolnikowi? - rozmowa na temat pracy rolnika na podstawie zdjęć, filmu i doświadczeń.
2. Praca plastyczna: "Traktor" - budowanie z klocków lub sklejanie z pudełek traktora lub innej maszyny rolniczej.
3. "Co powiedziałam?"- ćwiczenie syntezy słuchowej.
4. Zabawy ruchowe " "orzemy pole", "Taczki".

16.04.2020r. Biedronki

Temat: "Pogoda może nas zaskakiwać.
1. "Do deszczu pasuje..." – zabawa w skojarzenia.
2. "Ubrania na każdą pogodę" – zabawa dydaktyczna.
3. "Kwiecień plecień bo przeplata - trochę zimy trochę lata" – zabawa dydaktyczna, słowna.
4. "Kałuża" - zabawa z elementem toczenia.
5. "Latawiec" – praca plastyczna wykonana dowolną techniką.

16.04.2020r. Niezapominajki

Temat:"Bajeczka".
1."Bajeczka dla syneczka"- inscenizacja wiersza Ewy Szelburg Zarembiny.
2."Co mówią zwierzaki?"-zabawa artykulacyjna.
3."Kotki"- zabawa plastyczna.

16.04.2020r. Księżyce

Temat: Czy to się jeszcze przyda?
- „ Ziemia wyspa zielona” – inscenizacja do piosenki.
- „Czy to się jeszcze przyda?” – rozmowa na temat recyklingu.
- „Czy wiem, jak chronić moją planetę? – quiz ekologiczny.
- „Gdzie z tym śmieciem?” – zabawa ruchowa, dydaktyczna.
- „Segregacja śmieci” – karta pracy.

16.04.2020r. Gwiazdki

Temat kompleksowy: „Moja okolica” realizacja elementów programu ,,Mława moja mała ojczyzna’’

1. Moje miasto dawniej i dziś – rozmowa kierowana w oparciu o zdjęcia.

2. ,, Herb Mławy’’- wypełnianie wycinankami lub kolorowanie kredkami konturu miejskiego herbu- dzieci starsze, puzzle - herbu miasta Mława - dzieci młodsze

3. Zabytki Mławy –poznanie ważnych zabytków i pomników  naszego miasta- oglądanie na zdjęciach.

4. Zabawy inscenizowane do poznanych piosenek

16.04.2020r. Rybki

Temat dnia: Odgłosy wiejskiego podwórka.
1. " Najpiekniejsze "- autor G.Kasdepke -opowiadanie.
2. "Jajko"- zabawa badawcza .
3. Karta pracy - KZ.str.59- tekst do nauki czytania.
4. " Stary Donald farmę mial"- zabawa muzyczno-ruchowa.

16.04.2020r. Słoneczka

Temat: „Cztery pory roku w gospodarstwie”

I. „Od wiosny do wiosny” –analiza treści wiersza H. Zdzitowieckiej
II. „Czym jest gospodarstwo ekologiczne?- prezentacja symbolu żywności ekologicznej;
III. Praca z KP3.40- doskonalenie percepcji wzrokowej i sprawności manualnej.(5latki)
Praca z KP3.47b – odnajdywanie elementów niepasujących do prezentowanej pory roku.(6 latki)
IV. Projektowanie własnych symboli żywności ekologicznej –praca plastyczna.
V. „Mało nas” - zabawa muzyczna
VI. Pory roku - przypomnienie pór roku

15.04.2020r. Rybki

Temat: "Domy zwierząt"
"Dzień dobry zwierzątka" –zabawa rozwijająca aparat mowy.
„Tyle kroków” – zabawa słuchowo - ruchowa.
„W domu najlepiej” – rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i rozumienia
jego treści, wypowiadania się na zadany temat, doskonalenie pamięci
słuchowej.
"W domu najlepiej"- wiersz Agnieszka Frączek.
„Matematyka w zagrodzie” – doskonalenie umiejętności przeliczania, ćwiczenie umiejętności dodawania.
Praca z KP3.36a i KP3.36b – budzenie skojarzeń związanych ze słowem dom,
klasyfikowanie przedmiotów, czytanie wyrazów, doskonalenie małej motoryki,
percepcji wzrokowej, rozwijanie sprawności grafomotorycznej, spostrzegawczości
i koordynacji wzrokowo-ruchowej dzieci.

15.04.2020r. Angielski 5,6-latki

Temat: Walk around the farm. Spacer po farmie.

1. Przypomnienie nazw zwierząt poznanych na poprzednich zajęciach na podstawie obrazków/ flashcards lub filmików

2. Utrwalanie piosenki:  Old MacDonald oraz słuchamy innych utrwalających słownictwo.

3. Odgłosy zwierząt, czyli oryginalne odgłosy zwierząt z wiejskiego podwórka. Gra podczas której dzieci słuchają odgłosów zwierząt i odgadują gdzie się ukryły:

4. Przypomnienie części ciała człowieka i zwierząt.  Filmik autorski.

5. Karty pracy: labirynt, dodawanie brakujących części twarzy.

 

15.04.2020r Angielski 3,4-latki

Temat: Spacer po farmie.

1. Przypomnienie nazw zwierząt poznanych na poprzednich zajęciach na  podstawie obrazków/ flashcards lub filmików z poprzednich zajęć

2. Piosenki: utrwalamy Old MacDonald oraz słuchamy  innych utrwalających słownictwo.

3. Przypomnienie części ciała człowieka i zwierząt.  Filmik autorski.

4. Karta pracy: wybierz i pokoloruj tylko te zwierzęta, które żyją na wsi

Katecheza 14.04-17.04-2020r

Grupa  - 3-4 latki

Temat: Opowiadam o tym, że Jezus żyje.

Poznanie i przekazywanie prawdy , że zmartwychwstały Jezus jest obecny wśród nas. Kształtowanie postawy wdzięczności za obecność Jezusa wśród ludzi.

1.      Wprowadzenie  - smutek i ciemność w sercach uczniów, kiedy nie było wśród nich Jezusa.

2.      Spotkanie uczniów ze zmartwychwstałym Jezusem.

3.      „Jestem promykiem Pana Jezusa”  - mówię  o tym, że Jezus żyje i bardzo nas kocha.

4.      Piosenka „Bóg nie umarł, Jezus żyje”

5.      Praca plastyczna –kolorowanie obrazka Jezusa Zmartwychwstałego

Grupa – 5-6 latki

Temat: Msza święta spotkaniem z Jezusem Zmartwychwstałym.

Poznanie prawdy, że Zmartwychwstały Jezus jest obecny pod postacią Białego Chleba. Wzbudzenie wiary w obecność żywego Jezusa we Mszy Świętej.

1.      Piosenka „Bóg nie umarł, Jezus żyje”

2.      Symbole zmartwychwstania w kościele – Baranek, paschał, figurka zmartwychwstałego Jezusa.

3.      Baranku Boży – nauka śpiewu części liturgii Mszy świętej.

4.      Tabernakulum – szczególne miejsce obecności Jezusa Zmartwychwstałego.

5.      Praca plastyczna –kolorowanie obrazka Jezusa Zmartwychwstałego

 

KĄCIK DLA RODZICA

Okruch mądrości:

1.      „Kto żyje życiem miłości – żyje życiem Boga”.

(ks. Jan Twardowski)

 

15.04.2020r Słoneczniki

Temat dnia: "Dzień w gospodarstwie"
1."Stary Donald farmę miał"- utrwalenie piosenki
2. „Na wsi”- zagadki słowne dotyczące wsi podparte ilustracjami
3. "Wiejskie podwórko"- praca plastyczno-techniczna. Konstruowanie makiety przedstawiającej wiejskie podwórko.
4. Zabawa ruchowo-naśladowcza "Zwierzęta z podwórka"

15.04.2020r. Motylki

Temat dnia: „Pieczemy chleb”
1. „Przygotowanie chleba do wypieku” – rozwijanie wiedzy dziecka, praca z ilustracjami.
2. „Jak powstaje chleb?” – karta pracy oraz degustacja wcześniej przygotowanego chleba; etapy powstawania chleba.
3. „Mało nas” – zabawa z piosenką.
4. „Ile mam tu figur?” – zabawy w tworzeniu zbiorów różnych figur geometrycznych, rozwijanie umiejętności tworzenia i przeliczania zbiorów.
5. „Dziecięca matematyka” – realizacja programu.

15.04.2020r. Słoneczka

Temat: „Jak powstaje chleb?

I. Degustacja różnego rodzaju pieczywa;
II. „Skąd się bierze chleb?”- pogadanka na temat różnych rodzajów mąki, z której pozyskuje się produkty piekarskie;
III. „Od ziarenka do bochenka”- praca w KP3.38- dostrzeganie związków przyczynowo- skutkowych (5latki)
IV. Praca w KZ. Różne zboża i w KP3.47a- układanie historyjki obrazkowej o powstawaniu chleba (6latki)
V. Blok zajęć o emocjach- „Czuję się doceniony”

15.04.2020r. Księżyce

Temat: Cieszę się piękną i zdrową ziemią!
1.„Jak wygląda Ziemia?” – oglądanie modelu Ziemi – globusa.

2. „Spacer do lasu” – opowieść ruchowa.

3.„Ziemia wyspa zielona” – nauka słów piosenki.

4.„Co możemy zrobić dla naszej Ziemi?” – rozmowa na temat sposobów dbania o środowisko

5.„Ziemia” – praca plastyczna.

15.04.2020r. Biedronki

Temat: "Jak zmienia się pogoda? "
1. "Jaka to pogoda?" – zagadki przyrodnicze.
2. "Jesteśmy badaczami zjawisk przyrodniczych" – zabawy badawcze.
3. "Powódź " – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.
4. "Tęcza" –praca plastyczna wykonana techniką dowolną

15.04.2020r Gwiazdki

Temat kompleksowy: „Moja okolica”- realizacja elementów programu ,,Mława moja mała ojczyzna’’
1.Wiersz pt, ,,Kocham moje miasteczko’’ - utrwalenie adresu zamieszkania
2.Prezentacja cyfry 9 – zabawy z cyfrą
3.,,Mój dom moja okolica’’- rysowanie kredkami swojego miejsca zamieszkania - praca zróżnicowana
4.Zabawa inscenizowana ,,Duży i mały skok’’
5.Opowiadania Ewy Szelburg Zarembiny ,,Koza która prawdy nie mówiła’’

15.04.2020r. Niezapominajki

Temat : "Srebrny deszczyk".
1. "Srebrny deszczyk"- słuchanie wiersza Ewy
Szelburg Zarembiny.
2. Zdrowe przedszkolaki - zabawa artykulacyjna.
3. Zdrowy odpoczynek - zabawa relaksacyjna.

14.04.2020r. Motylki

Temat dnia: „Z wizytą u Babci i Dziadka na wsi”
1. „Stary Donald farmę miał” – zabawa przy piosence, doskonalenie pamięci słuchowej i ruchowej.
2. „Z wizytą u Babci i Dziadka na wsi” – rozmowa na temat bezpieczeństwa na wsi oraz obowiązków związanych z posiadaniem zwierząt na podstawie doświadczeń dzieci i rodziców oraz ilustracji
3. „Czym nakarmię kota, a czym konia?” – film edukacyjny oraz karta pracy, kształtowanie u dzieci odpowiedzialności za zwierzęta
4. „Jajko” – masaż relaksacyjny; wdrażanie do umiejętności symbolicznego zapisywania treści wiersza.
5. „Jarzynowy wóz” – nauka piosenki.
6. Realizacja wybranych elementów programu „Kocham czytać”

14.04.2020r Rytmika

"Idzie niebo ciemną nocą"-zabawa muzyczna z wierszem naszej patronki Ewy Szelburg-Zarembiny.

Jak wiecie w piątek były urodziny naszej Patronki- Pani Ewy Szelburg- Zarembiny.
Jeden z wierszy naszej Patronki  pt.: " Idzie niebo ciemną nocą " bardzo mi się podoba  w wersji wokalnej.
Dlatego chciałabym żebyście wspólnie z rodzicami nauczyli się śpiewać ten wierszyk.
Wersja wokalna znajduje się w załączonym linku:

https://www.youtube.com/watch?v=L218K_-Esdw

Oczywiście ze slowami :)
Poniżej wskazówki naszej muzycznej zabawy:
- najpierw nauczcie się słów,
- potem posłuchajcie wersji wokalnej
- a następnie nagrajcie własne wykonanie.
Do występu możecie też  przygotować strój i rekwizyt.
Możecie zaśpiewać samodzielnie,  z rodzeństwem i z rodzicami. Decyzja należy do Was.

- na Wasze prezentacje czekam do 21 kwietnia. Przesyłajcie nagrania na messengera w Waszej  grupie.
Poniżej zamieszczam słowa
"Idzie niebo ciemna nocą".

Idzie niebo ciemną nocą,
ma w fartuszku pełno gwiazd.
Gwiazdki błyszczą i migocą,
aż wyjrzały ptaszki z gniazd.
Jak wyjrzały, zobaczyły
to nie chciały dłużej spać.
Kaprysiły, grymasiły,
żeby im po jednej dać.
Gwiazdki nie są do zabawy,
tożby nocka była zła.
Ej usłyszy kot kulawy,
cicho bądźcie!  Aaa...

Fajnej  zabawy.
Pozdrawiam- Pani Anetta.

14.04.2020r. Księżyce

Temat: Jestem przyjacielem przyrody!
-„Uciekające pszczoły” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
- „Ziemia wyspa zielona” – zapoznanie z piosenką.
- „Czy jestem przyjacielem przyrody?” – formułowanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania.
- „Znaczek – jestem przyjacielem przyrody” – wykonanie znaczka.
-„Pajączek” – masaż relaksacyjny.

14.04.2020r. Angielski 5,6 -latki

Temat: : Animals on the farm. Zwierzęta na wsi. 

1.  Nauka słów dotyczących wiejskich zwierząt:  

duck, pig, horse, cow, sheep, hen, goat.

2. Zabawy językowe: „What is missing”, „Magic eye”.

3. Nauka piosenki „Old MacDonald had a farm” (Stary Donald farmę miał)

4. Kolorowanie słownika obrazkowego.

 

14.04.2020r. Angielski3,4 -latki

Temat: : Animals on the farm. Zwierzęta na wsi. 

1.  Wprowadzenie nowego słownictwa dotyczącego zwierząt na wsi.

2. Zagadki słuchowe, odgłosy zwierząt.

3. Nauka piosenki „Old MacDonald had a farm” (stary Donald farmę miał)

4. Kolorowanka

 

10.04.2020r. Biedronki

Temat: "Wielkanocne świętowanie".
1. "Wielkanocny stół" – rozmowa na temat wysłuchanego wiersza, szukanie odpowiedzi na pytanie: Jakie potrawy znajdują się na wielkanocnym stole?.
2. "Co znajduje się na wielkanocnym stole?" – rozwiązywanie zagadek.
3. "Wielkanocne puzzle" – układanie puzzli o tematyce świątecznej.
4. "Jajeczka" – zabawa z elementem toczenia.
5. "Solne pisanki" – praca plastyczna.

9.04.2020r. Motylki

1. Co znajduje się na wielkanocnym stole? Opowiadanie dzieciom jakie potrawy jemy podczas śniadania wielkanocnego.Słuchanie wiersza pt. "Wielkanocny stół" E. Skarżyńskiej.

2. Dla przypomnienia co znajduje się w święconce - karty pracy

3. Wielkanocne sprzątanie- oglądanie bajki z serii: Dziwny świat Kota Filemona.

4.Babki wielkanocne-wykonanie z ciastoliny lub prawdziwego ciasta babkę wielkanocną.

14.04.2020r. Słoneczniki

Temat na dziś: "Na polu"

1. Zabawa przy piosence "Rolnik sam w dolinie"

2. Słuchanie wiersza z naśladowaniem Z. Dmitrocy "Rolnik".

3. "Jestem rolnikiem" - oglądanie ilustracji rolnika..

4. "Traktorem na polu"- układanie traktora z figur geometrycznych wyciętych z papieru, lub budowanie z klocków.

10.04.2020r Niezapominajki

Temat: "Na świątecznym stole".
1. "Kura znosi jajka" - zabawa ruchowa z elementem liczenia.
2. "Na Wielkanocnym stole" - słuchanie wiersza K. Kuzior-Wierzbowskiej.
3. "Pisanki" - ćwiczenie spostrzegawczości.
4. Świąteczne życzenia.

9.04.2020r. Rybki

Temat dnia: Na świątecznym stole.
1.,, Wielkanocny stół"-autor E. Skarżyńska- wiersz.
2. Praca z KP3.42a i b.- rysowanie pisanek po śladzie.
3. " Kurka i pisanki"- zabawa z piosenką.

14.04.2020r. Rybki

Temat: W gospodarstwie.
1.Na wiejskim podwórku” – doskonalenie umiejętności określania kierunków w przestrzeni.

2. „Ł jak łapa”, „Chodzimy po ł”, „Piszemy ł”, „Nasze wyrazy” – ćwiczenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, wprowadzenie litery Ł ł, rozwijanie sprawności językowej.

3. Praca z KP3.35a i KP3.35b – ćwiczenie umiejętności czytania prostych wyrazów, doskonalenie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, sprawności manualnej, prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego.

10.04.2020r. Księżyce

Temat: Cały rok na wsi.
- „Dziwne kroki” – zabawa ruchowa, naśladowcza.
- „Stary Donald farmę miał” – zabawa przy piosence.
- „Mam dużo pracy” – pogadanka na temat pracy rolnika na podstawie obrazków.
- „Jak wygląda pole wiosną, latem, jesienią i zimą?” – wykonanie plakatu.
- „Jarzynowy wóz” – utrwalenie słów i melodii piosenki oraz inscenizacji.

9.04.2020r. Bierdonki

Temat: "Motywy wielkanocne".
1."Co jest związane z Wielkanocą" – zabawa dydaktyczna.
2."Znajdź i pokoloruj wielkanocne obrazki"– zabawa dydaktyczna.
3."Pisanki" – zabawa matematyczna.
4."Niesiemy babę wielkanocną" – zabawa ruchowa z elementem równowagi.
5."Kartka wielkanocna" – praca plastyczna wykonana dowolną techniką.

14,04.2020r. Biedronki

Temat: "Co to jest pogoda?"
1. "Jaka będzie pogoda?" – rozmowa na temat prognozy pogody.
2. "Pogoda jest jak..." – zabawa w kończenie zdań.
3."Obrazy pogody" – rozmowa na temat czym charakteryzuje się każda z pór roku.
4. "Raz słońce, raz deszcz" – zabawa orientacyjno –porządkowa.
5. "Wykonanie kalendarza pogody" – dzieci wypełniają tabele narysowanymi przez siebie symbolami opisującymi pogodę.

10.04.2020r.Rybki

Temat dnia: Pisanki, kraszanki, malowane jaja.
1. " Bajka o pisankach "- autor A. Galica- bajka
2. Nasze pisanki- praca plastyczna.
3. Karta pracy - KP3.43 a i b- sudoku obrazkowe.

9.04.2020r Księżyce

Temat: Jakie maszyny pomagają rolnikowi?
- „Rzeźby” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
- „Jarzynowy wóz” – utrwalenie słów i melodii piosenki oraz inscenizacji.
-„Jakie maszyny i urządzenia pomagają rolnikowi?” – rozmowa na temat pracy rolnika na podstawie zdjęć i doświadczeń dzieci.
- „Co zrobić, by sól była miałka?” – rozdrabnianie soli za pomocą moździerza kuchennego.
- „Traktor” – składanie przestrzennego pojazdu z papieru.

14.04.2020r. Niezapominajki

Temat tygodnia: "Patronka naszego przedszkola".
Temat dnia: "Życiorys".
1. " Życiorys" - oglądanie zdjęć z różnych etapów życia Ewy Szelburg- Zarembiny.
2. "Jak się kotek uczył śpiewać "- słuchanie wiersza Ewy Szelburg-Zarembiny.
3." Wlazł kotek na płotek" -zabawa muzyczno-ruchowa.

10.04.2020r. Motylki

Temat dnia: „Czy różni się pisanka od kraszanki?”

1. Zestaw ćwiczeń ruchowych, kształtowanie sprawności ruchowej.

2. „Kraszanka” – pisanka, ozdabianie jajka.

3. „Plusk, plusk” – zabawa dydaktyczna, kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 1-10

4. Dzień patronki przedszkola

 

9.04.2020r Niezapominajki

Temat: "Pisanki, kraszanki, malowane jaja".
1. "Wyścigi jaj" - zabawa zręcznościowa.
2. "Co jest w jajku?" - eksperyment.
3. "Nasze emocje" - zabawa lustro.

14.04.2020r Gwiazdki

Temat kompleksowy: „Zwierzęta”
1.Co nam dają zwierzęta – film edukacyjny
2.Rozpoznawanie odgłosów zwierząt i ich naśladowanie
3.Praca plastyczna ,,Zagroda Małgosi’’
4. Zabawa naśladowcza ,,Jakie to zwierzę’’

10.04.2020r. Słoneczniki

Temat dnia: "Na śiątecznym stole"

1.Słuchanie wiersza "Na wielkanocnym stole"- K. Kuzior-Wierzbowskiej, połączone z pracą z obrazkiem.

2. Zestaw ćwiczeń ruchowych - ćwiczenia rozluźniające i zwiększające ruchomość w stawach: "Skaczące pisanki", "Zające na łące", "Kaczuchy"

3.„Wielkanocne puzzle” składanie obrazków z części, doskonalenie percepcji wzrokowej.

4.Dzień patronki Ewy Szelburg-Zarembiny

9.04.2020r. Gwiazdki

Temat kompleksowy : „Wielkanocne tradycje”
1. Słuchanie wiersza pt. , ,Wielkanocny stół’’ E. Skarżyńskiej.
2. ,,Mazurkowe dekoracje’’- układanie kompozycji z figur, doskonalenie sprawności manualnej przez rysowanie wzorów po śladzie.
3. Jajka nie tylko malowane - tworzenie zbiorów równolicznych i różnolicznych.

14.04.2020r. Słoneczka

Temat: „ Polne rośliny”.

I. „Rośliny zbożowe”- Rozpoznawanie roślin zbożowych, klasyfikacja, czytanie globalne wyrazów.
II. „Dlaczego rośliny rosną?”- burza mózgów w formie plakatu
III. Praca w KP3.37aib- doskonalenie zdolności grafomotorycznych, przeliczanie (5latki)/ Praca w KP3.45aib- Przypomnienie cyklu rozwoju roślin, rysowanie drogi w labiryncie, klasyfikowanie.(6latki)
IV. Zabawa manipulacyjna- oddzielanie ziaren kukurydzy od ziaren fasoli.
V. „Kukurydza”- praca plastyczna

10.04.2020r Słoneczka

Temat: „Wielkanocne zwyczaje”

I. Rozmowa na temat zwyczaju oblewania się wodą i jego pochodzenia na podstawie utworu R. Piątkowskiej pt. „Śmigus dyngus”
II. „Wielkanoc innaczej”- rozmowa na temat obchodzenia świąt w różnych miejscach świata.
III. Praca w KP3.36b- (5latki)
Praca w KP3.43aib- (6latki)
IV. „Zapamiętaj!” – zabawa doskonaląca pamięć i spostrzegawczość;
V. Praca plastyczna – wykonanie rysunku do wiersza patronki Ewy Szelburg- Zarembiny.

9.04.2020r Słoneczka

Temat: „Świąteczny stół”
I. „Wielkanocny stół” - analiza treści wiersza
II. „Wielkanocne obliczenia” - zabawa matematyczna
III. Praca w KP3.36a(5latki), KP3.42a i b (6latki)
IV. Blok zajęć o emocjach - zadowolenie i niezadowolenie
V. „Bajka o pisankach” A. Galica
VI. Utrwalenie słów piosenki „Bajkowe pisanki”

10.04.2020r. Angielski -6 latki

Happy Easter! Wesołych Świąt Wielkanocy

1.  Utrwalenie słówek i piosenek o Wielkanocy.Śpiewanie, powtarzanie.

2.  Nauka wielkanocnych życzeń

Happy Easter!

Wesołych Świąt Wielkanocnych!

Have a very happy Easter!

Miłej Wielkanocy!

Happy Easter to you and your family.

Wesołych Świąt Wielkanocnych dla Ciebie i Twojej rodziny

3. Zabawy ruchowe idealne na utrwalenie materiału :

4. Przedstawienie i porównanie tradycji związanych z Wielkanocą w Polsce i w Wielkiej Brytanii w filmiku wspomaganym ilustracjami

5. Sudoku- wspaniała logiczna gra dla całej rodziny 

6. Zagraj on-line w wielkanocne memory: https://pl.sgames.org/133394/

 

 

10.04.2020r. Gwiazdki

Temat kompleksowy :Wielkanocne tradycje”

 

1.,,Wesołych Świąt Wielkanocnych ’’-projektowanie własnych kartek świątecznych.

 

2.,,Wielkanocne życzenia’’ -poprawne formułowanie życzeń  składanie i wysyłanie na Messenger .

 

3Piosenka wielkanocna  pt. Wielkanocna zabawa

 

4.Dzień patronki Ewy Szelburg Zarembiny

 

8.04.2020r. Motylki

Temat dnia: „Co włożymy do koszyka wielkanocnego?”
1. Zestaw ćwiczeń ruchowych, kształtowanie sprawności fizycznej
2. „Co włożymy do (…)?” – szukanie odpowiedzi na pytania na podstawie doświadczeń dzieci i rozmowy z rodzicami.
3. „Koszyczek wielkanocny” – karta pracy, ćwiczenia rysowania szlaczków.
4. „Dziecięca matematyka” – realizacja programu

10.04.2020r Kotki

Temat dzienny: PO CO HODUJEMY KROWY?
1.,,Zgaduj –zgadula”- odgadywanie tematu zajęć na podstawie ukrytego obrazka.
2.,,Co daje krowa?”- określanie koloru, smaku i zapachu mleka. Wyszukiwanie w domu produktów mlecznych.
3. ,,Dania mleczne”- przygotowanie budyniu pod opieką rodzica. Degustacja przygotowanego deseru
4.Utrwalenie piosenki pt. „Stary Donald”.
5.,,Krowa „- praca plastyczno-techniczna z wykorzystaniem wykałaczek i wacików kosmetycznych.
6. ,,Krowi berek”- zabawa ruchowa.

OGŁOSZENIE!!! Uwaga Rodzice!!!

Drodzy Rodzice w związku z działaniami mającymi na celu ograniczenie rozpowszechniania się choroby zakaźnej

COVID-19 przez koronawirusa SARS-COV-2 premier Mateusz Morawiecki podjął decyzję o przedłużeniu terminu

zamknięcia wszystkich placówek oświatowych.

Przedszkole będzie nieczynne do 26.04.2020

8.04.2020r Słoneczniki

Temat dnia: "Pisanki, kraszanki, malowanie jaj"
1. Co jest w jajku?- zabawa dydaktyczna połączona z eksperymentem, rozwijanie zainteresowania przyrodą.
2. „Gdzie jest jajko?- określanie położenia przedmiotu, określenia: na, pod, obok.
3. "Wyścigi jaj"- zabawa ruchowo-zręcznościowa.

9.04.2020r. Słoneczniki

Temat:"Pisanki wielkanocne".

1.„Pisanka”-  robienie stempli z ziemniaków w kształcie pisanki.

2. Nauka słów i melodii  piosenki, zabawa z piosenką „Hopla Hopla!

3. Zabawa paluszkowa „Wielkanocny zajączek"

Copyright © 2013. - 2015 - MPS Nr 4 Mława Rights Reserved.