^Góra strony
  
  
  
Get Adobe Flash player

Aktualności

Aktualności MPS Nr 4 w Mławie

8.05.2020r. Słoneczka

Temat: „Księgarnia”
1. Analiza treści wiersza B.S. Kossuth pt. „Wielki skarb”
2. Nauka wybranych strof wiersza- doskonalenie pamięci.
3. Wnętrze księgarni- prezentacja
4. Praca z KP4.6- doskonalenie zdolności grafomotorycznych, dekodowanie(5latki)
5. Praca z KP4.7aib i Kp4.8a- przeliczanie i rysowanie monet i banknotów (6latki)
6. Bohater mojej ulubionej książki – praca plastyczna, technika dowolna.

7.05.2020r. Biedronki

Temat dnia: Dobre gry i zabawy
1. „Robimy porządki” – zabawa matematyczna, klasyfikacja jakościowa, przeliczanie, porównywanie liczebności zbiorów.
2. „Co nie pasuje” – zabawa doskonaląca umiejętności wykluczania ze zbioru.
3. „Ułóż tak, jak słyszysz” – zabawa doskonaląca koordynację wzrokowo - słuchową.
4. "Łączymy się w kółeczka” – zabawa ruchowa orientacyjno - porządkowa.
5. „Obrazy z baniek mydlanych” – praca plastyczna.

7.05.2020r. Motylki

Temat dnia: „Co można kupić w księgarni?”

1. „Co można kupić w księgarni?” – rozmowa na podstawie doświadczeń dzieci oraz filmu edukacyjnego

2. „Poproszę 3 książki” – gra dydaktyczna

3. Zestaw ćwiczeń ruchowych – kształtowanie sprawności ruchowej

4. Ścieżki grafomotoryczne oraz bajkowe karty pracy

7.05.2020r. Księzyce

Temat: Umiem zachować się podczas ważnych uroczystości.
-„Głowa, ramiona, kolana, pięty” – zabawa ruchowa z piosenką.
- „Wyścig dżdżownic” – zabawa ruchowa z elementami pełzania.
-„Umiem zachować się podczas ważnych uroczystości!” – rozmowa na temat odpowiedniego zachowania na podstawie zabawy parateatralnej.
- „Mazurek Dąbrowskiego” – utrwalenie hymnu narodowego.
- „Grzechotki” – praca plastyczna.

7.05.2020r. Gwiazdki

Temat kompleksowy : „W Polsce się urodziliśmy’’.

1 Ćwiczenia słuchu fonematycznego w oparciu o zabawy i ćwiczenia.
2 ,,Tańce ludowe’’ – prezentacja .Poznanie polskich tańców ludowych.
3.Zabawy inscenizowane do poznanych piosenek - utrwalenie.
4.Rozwijanie umiejętności posługiwania się cyframi oznaczającymi nominały banknotów i monet. Układanie z patyczków dowolnych kompozycji i przeliczanie – prezentacja liczby 10.

7.05.2020r. Słoneczniki

Temat: "W księgarni"

1 „Kup mi mamo książeczkę” –fragment wiersza T. Kubiaka

2. „Jesteśmy w księgarni” – zabawa matematyczna, liczenie i ustalanie równoliczności, pojęcia mały i duży

3. „Książeczki z naszej biblioteczki”-  zabawa orientacyjno-porządkowa

4. „ W księgarni ” -  karta pracy (KP2.24) – doskonalenie umiejętności liczenia

7.05.2020r. Niezapominajki

Temat dnia: „W KSIĘGARNI”

1. „Kup mi mamo książeczkę” – zapoznanie z treścią wiersza T. Kubiaka. Budzenie zainteresowania książkami.

2. Jesteśmy w księgarni – zabawa matematyczna. Utrwalenie pojęć: duży, mały.

3. Nasza biblioteczka – oglądanie książek z własnej biblioteczki. Opowiadanie o swojej ulubionej książeczce.

4 . Zabawy ruchowe.

5.  Zakładka do książki- praca plastyczna.

7.05.2020r. Rybki

Temat dnia: W księgarni.
1. "Wielki skarb"- B. Kossuth- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania wiersza i wypowiadania się nt. jego treści.
2. "Księgarnia "- zabawa zorganizowana.
Doskonalenie umiejętności przeliczania i rozpoznawania symboli monet i banknotów.
3. KP4. 7a/b; 8a - uzupełnianie kart pracy.
4. Zabawy muzyczne.
Muzyka poważna inspiracją do wykonania ilustracji.

7.05.2020r Słoneczka

Temat: „ Biblioteka”
1. „Jak wyglądają książki?”- mapa skojarzeń. W bibliotece- interaktywna prezentacja.
2. „Od…do”- zabawa matematyczna
3. Na półce-praca w KP4.8ai 9a- dostrzeganie różnic w obrazkach(5latki)/KP48b- czytanie zdań wyrazowo- obrazkowych, pisanie po śladzie (6latki).
4. „Zagadki- rymowanki”
5. Praca w KP4.9aib- przeliczanie, porównywanie liczb(6latki)
6. Interaktywny Plac Zabaw- czytanie baśni - słuchowisko

6.05.2020r. Język angielski 3,4,5 -latki

Temat: I like picnics. Lubię pikniki.

1.Powtórzenie produktów żywnościowych. Do pomocy filmik autorski.

2. Przypomnienie piosenek  o pikniku.

3. Wierszyk „Picnics are yummy!”-  filmik autorski.

4. Propozycje zadań grafomotorycznych( kolorowanie, wycinanie, klejenie).

5. Filmik animowany dotyczący jedzenia, jego przygotowywania.

6.05.2020r. Niezapominajki

Temat dnia: „Kolorowe książeczki”
1. Analiza wiersza E.A. Skorek pt. "Kot" połączona z zabawą ruchową.
2. "Jaka to bajka "- zabawa dydaktyczna.
3. "Kot"- praca plastyczno -techniczna z użyciem rolki papieru
4. "Zabawy kotów"- zabawy ruchowe.

6.05.2020r. Słoneczniki

Temat: "Kolorowe książeczki"

1. „Jak powstaje książka?” – film edukacyjny

2. „Książkowy bal przebierańców ”- przebranie się za ulubionego bohatera książki poprzedzone czytaniem ulubionej książki lub bajki

3. „Moja książeczka” – praca plastyczna, tworzenie własnej książeczki

4. Słuchanie i nauka piosenki „Kolorowa książka”

5. Wiersz „Żuk” J. Brzechwy wykonaniu Pani Anety Herdon

6.05.2020r. Motylki

Temat dnia: „Kto jest potrzebny, aby powstała książka?”
1. „Bajeczki” – nauka słów i melodii piosenki
2. Rozmowa na temat procesu powstawania książki na podstawie rozmowy dzieci z rodzicami i ich doświadczeń oraz filmu edukacyjnego
3. „Nasza historia” – wspólne układanie opowiadania
4. „Co to jest?” – rysowanie palcem na plecach
5. „Dziecięca matematyka” – realizacja programu

6.05.2020r. Rybki

Temat Jak powstaje książka?
-Jak powstaje książka?- doskonalenie umiejetnosci uważnego słuchania utworu , ćwiczenie sprawności językowej.
-"Polisensoryczna książeczka"- doskonalenie sprawnosci manualnej
-Praca z KP4.6a/b- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

6.05.2020r. Biedronki

Temat dnia: Ach ta telewizja!
1. "W telewizji" – rozmowa kierowana.
2. "Książka z bajkami" – słuchanie opowiadania, burza mózgów.
3. "Zabawy z książkami" – zabawa matematyczna.
4. "Bajkowe puzzle"– układanie puzzli.
5. "Dzwoni telefon" – zabawa orientacyjno - porządkowa.
6. "Bajkowe kolorowanie" – kolorowanie ulubionych postaci z bajek.

6.05.2020r. Księżyce

Temat:Robimy instrumenty!
1.„Ciepło-zimno” – zabawa integracyjna.
2. Dźwiękowe memo - zabawa dydaktyczna
3. Leśne muzyka- historyjka słowna.
4.„Zajęcia o emocjach” – euforia, podekscytowanie związane z przeżywaniem muzyki.
5.„Robimy instrumenty” – wykonanie gitary.

6.05.2020r Gwiazdki

Temat kompleksowy: „W Polsce się urodziliśmy’’
1. Słuchanie legendy E. Wygonik ,,Wars i Sawa‘’ Analiza treści
2. ,,Warszawska Syrenka’’- wyklejanie kawałkami gazety wnętrza rysunku, doskonalenie wycinania nożyczkami – praca zróżnicowana.
3.Zabawa ruchowa z wyobraźnią ,,Lot nad Polską’’- rozwijanie wyobraźni i myślenia matematycznego
4.Słuchanie piosenki pt. ,,Płynie Wisła’’sł. K. Gowik- wskazywanie i wodzenie palcem po mapie rzeki. Zabawa ruchowa ,,Płynie Wisła, płynie’’ – ćwiczenie równowagi
5 Wysłuchanie legendy ,,Bazyliszek’’

6.05.2020r. Słoneczka

Temat: „Jesteśmy autorami”
1. „Rodzaje książek”. Wprowadzenie klasyfikacji książek ze względu na rodzaj.
2. Quiz- rozpoznawanie zdań fałszywych i prawdziwych.
3. „Moja książka”- doskonalenie twórczego myślenia i zdolności grafomotorycznych. Praca w KP4.7b (5latki)
4. Czytanie wyrazów- praca w KP4.6aib (6latki)
5. Praca plastyczna w dowolnej technice, ilustracja do książki.

Szanowni Rodzice!!!

Informujemy, że z dniem 6 maja br., nie uruchamiamy przedszkola prowadzonego przez Miasto Mława. Aktualnie trwają prace nad zaopatrzeniem jednostki w
środki ochrony osobistej i dezynfekcyjne. Będziemy informować Państwa, na bieżąco, o decyzjach organu prowadzącego.

Dyrektor MPS4

5.05.2020r. Rybki

Temat dzienny: Jak powstaje papier.
- "Jak powstaje papier?"- poszerzenie słownika czynnego o pojęcia związane z produkacją papieru.
-"Tworzymy własny papier"- ćwiczenie umiejetnosci korzystania z instrukcji, rozwijanie zainteresowań badawczych.
- Zestw ćwiczeń gimnastycznych- rozwijanie sprawności motorycznej.
"Chodzimy po "f" "- zabawa ruchowa.
"Opowiadanie o papierze" - zabawa matematyczna

5.05.2020r. Motylki

Temat dnia: „Robimy własny papier”
1. Propozycja samodzielnego wykonania papieru czerpanego wg instrukcji
2. „Papiernia” – zabawa relaksacyjna z wierszem N. Łasochy
3. „Ile to sylab?” – karta pracy
4. Utwór „Piosenka o czytaniu książek”
5. „Umiem zaśpiewać i zatańczyć” – utrwalenie poznanych piosenek i tańców
6. „Co się dzieje wokół nas?” – poradnik dotyczący rozmowy z dziećmi o koronawirusie

5.05.2020r. Język angielski 3,4,5 latki

Temat: PICNIC TIME. Czas na piknik.
1. Przypomnienie nazw produktów żywnościowych z poprzednich zajęć. Wprowadzenie nowych.
2. Oglądanie filmiku animowanego o pikniku.
3. Słuchanie piosenek utrwalających słownictwo dotyczące jedzenia.
4. Karty pracy „Co jedzą zwierzęta”.
5. Propozycje wykonania z papieru różnych zwierzątek.

5.05.2020r. Rytmika

1. Zabawy rytmiczne:
- Przywitajmy się wesoło
- Koziorajka
- Rączki klaszczą.
2. Muzyka poważna- A. Vivaldi- Cztery pory roku- Wiosna;
P. Czajkowski- Walc kwiatów.
3. Ilustracja do utworu A. Vivaldiego- Wiosna;
P. Czajkowskiego - Walc kwiatów.

5.05. 2020 Słoneczniki

Temat: "Jak powstaje papier"

1. Słuchanie wiersza „Raz na sośnie siadła pliszka” W. Ścisłowskiego, zdobywanie informacji o tym jak powstaje papier- oglądanie filmu edukacyjnego

2. "Papier ekologiczny"- wykonanie masy papierowej, wykorzystanie papieru, usprawnianie motoryki małej.

3. "Lornetka" - wykonanie lornetki z rolki po papierze toaletowych, – praca plastyczno-techniczna , rozwijanie pomysłowości oraz rozwijanie motoryki małej

5.05.2020r. Niezapominajki

Temat dnia: „Jak powstaje papier

1. „Raz na sośnie siadła pliszka” – wysłuchanie wiersza W. Ścisłowskiego. Rozmowa na temat treści utworu. Rozwijanie zainteresowania przyrodą. Zdobywanie informacji na temat powstawania papieru
2. Obejrzenie filmu, o tym jak powstaje papier.
3. „Papier jest…- zabawa badawcza”. Dziecko poznaje poprzez dotyk różnego rodzaju papier: gazety, kartki , bibułę oraz jego fakturę .
4. Praca plastyczna o dowolnej tematyce z wykorzystaniem gazety.
5. Zabawy z papierem” – zabawa plastyczno-techniczna.

5.05.2020r. Biedronki

Temat dnia "Tablet i smartfon".
1. "Co to za urządzenie?" - zabawa dydaktyczna.
2. "Halo! Kto mówi?" – rozmowa na podstawie wiersza A. Frączek.
3. "Rozmowa telefoniczna" - zabawa naśladowcza.
4. "Dostawa"– zabawa ruchowa doskonaląca precyzję ruchów.
5. "Telefon"– praca plastyczno - techniczna.

5.05.2020r. Księżyce

Temat: Gramy na instrumentach!
- „Koło, kwadrat, koło i co dalej?” – układanie ciągów rytmicznych.
-„Co to? Kto to?” – rozwiązywanie zagadek wprowadzających w temat dnia.
- „Orkiestra” – rozmowa na temat wspólnego muzykowania na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza „Mysia orkiestra” Doroty Gellner.
-„Muzyczne ludziki” – praca z W.48.
- „Memory” – gra pamięciowa.

5.05.2020r. Gwiazdki

Temat kompleksowy: „W Polsce się urodziliśmy’’
1 .”Symbole narodowe”- oglądanie filmu edukacyjnego. Utrwalenie wiadomości na temat symboli narodowych. Prezentacja litery ,,F’’. Zabawa muzyczno-ruchowa „Krakowiaczek”
2. ,,Polska na mapie‘’- odczytywanie w podstawowym zakresie symboliki mapy.
3. ,,Symbole narodowe’’ - praca plastyczna , rozwijanie kreatywności
4.Słuchanie piosenki pt. ,,Polska biało - czerwoni’’ A. Galica rozwijanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu.

5.05.2020r. Słoneczka

Temat: „Czym są dla nas książki?”
➢ Analiza treści wiersza A. Kamieńskiej pt. „Książka”
➢ Mapa myśli: „ Książka”. Rysowanie za pomocą prostych słów i symboli.
Praca z KP4.8b(5latki)
➢ „Ulubiona książka”- ćwiczenia w budowaniu dłuższych wypowiedzi.
➢ Regulamin postępowania z książką- zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP4.9b (5latki)
➢ Kącik grafomotoryczny KP4.10a (6latki)- samodzielne pisanie litery F,f , pisanie wyrazów po śladzie.
➢ Blok zajęć o emocjach –wstyd, na podstawie wiersza D. Niemiec „Ale wstyd!”

4.05.2020r. Niezapominajki

Temat dnia: „Moje ulubione książki”.
1. Wiersz I. Salach „Moje Książki”.
2. „Czy znasz tę bajkę” - odgadywanie tytułów bajek na podstawie ilustracji.
3. Karta pracy – utrwalanie określeń „wyżej niżej”.
4. Zabawy ruchowe i orientacyjno- porządkowe : „Ciepło- zimno”, „Kot w butach”
5. Konstruowanie zamku z pudełek.

30.04.2020r. Słoneczniki

Temat: "Symbole Narodowe"

1. Zapoznanie z  Polskimi Symbolami Narodowymi - FLAGA, GODŁO

2. 3. Praca plastyczna-  wyklejanie flagi Polski kulkami z bibuły lub kolorowanie obrazka.

4. Słuchanie i nauka piosenki -"Jesteśmy polka i polakiem

5. Zabawa ruchowa "Białe orły"

6. Oglądanie teatrzyku pacynek "Moja Ojczyzna" autorstwa p. Anety Herdon

Katecheza 27-30.04.202r.

Grupa 3-4 latki

Temat: Maryja jest naszą Królową.

Poznanie prawdy, że Maryja jest naszą Królową.

Kształtowanie postawy ufności wobec Maryi.

Zachęcanie do pogłębiania relacji z Maryją.

1.Prezentacja obrazka Maryi – rozmowa o Maryi mamie Jezusa i naszej mamie.

2. Prezentacja obrazka Maryi Królowej  - rozmowa na temat Maryi , Królowej nieba i ziemi.

3.Modlitwa: Maryjo Królowo Polski – módl się za nami. 

4. Praca plastyczna: dorysuj koronę na głowie Maryi i kwiatki.

 

Grupa 5-6 latków

Temat: Maryja jest naszą Królową.

Poznanie prawdy, że Maryja jest naszą Królową.

Zachęcanie do pogłębiania relacji z Maryją.

Kształtowanie postawy ufności wobec Maryi-Królowej Polski.

1. Parafraza tekstu biblijnego o Maryi.

2. Wyjaśnienie pojęć sanktuarium, klasztor.

3. Opowiadanie „Jasna Góra”- pytania do opowiadania, prezentacja obrazu Matki Bożej Częstochowskiej.

5. Nauka Apelu Jasnogórskiego: ”Maryjo, Królowo Polski, jestem przy Tobie, pamiętam, czuwam.”

6. Zadnie do wykonania „Chcę być rycerzem Maryi” – to będę się: modlić się, starać się czynić dobro, pomagać innym oraz praca plastyczna – zrób koronę dla Maryi.

KĄCIK DLA RODZICA

Okruch mądrości:

„Nie obawiaj się, że pokochasz Ją zbyt mocno. Nigdy nie będziesz kochać Jej dosyć.”

 (św. Teresa z Lisieux)

 

4.05.2020r. Motylki

Temat dnia: „Jakie książki lubimy?”

1. Zapoznanie z nazwą nowego miesiąca, utrwalenie nazwy pór roku i dni tygodnia

2. „Co to jest?” – rozwiązywanie zagadek tematycznych

3. „Jakie lubimy książki?” – rozmowa na temat literatury dziecięcej na podstawie doświadczeń dzieci i książek posiadanych w domu

4. „Ja będę księżniczką, a Ty rycerzem” – karta pracy

5. „Kocham czytać” – realizacja programu



30.04.2020r. Biedronki

Temat: "Jesteśmy Polakami".
1. "Jestem Polakiem " – zapoznanie z piosenką i analiza jej tekstu.
2. "Czerwone i białe" – zabawa dydaktyczna.
3. "Symbolowe rytmy" – zabawa dydaktyczna.
4. "Dwa kolory" – zabawa bieżna.
5. "Prawda - fałsz" – zabawa słowna.
6. "Powiewa flaga" – wywieszenie flagi w swoich oknach lub balkonach i przesłanie zdjęcia.

29.04.2020r. Motylki

Temat: "Jestem patriotą i kocham swój kraj"

1. „Kocham miejsce, w którym mieszkam” – rozmowa na temat okolic miejsca zamieszkania dzieci, zaznaczanie Mławy na mapie Polski

2. „Mazurek Dąbrowskiego – nauka hymnu Polski i zachowanie odpowiedniej postawy.

3. „Mapa Polski”- oglądanie mapy Polski, zaznaczonych terenów nizinnych, gór i morza

4. „Polska”- karta pracy, kolorowanie odpowiednimi barwami gór, rzek i morza na mapie

5. „Tu mi się podoba”- malowanie farbami wybranej krainy Polski- czerpanie inspiracji z filmu o krajobrazach Polski

6. Dziecięca matematyka- realizacja programu

4.05.2020r. Słoneczniki

Temat : „Moje ulubione książki”

1. Słuchanie wiersza I. Salach  "Moje książki", rozmowa na temat utworu. Przestrzeganie zasad korzystania z książek

2. „Moje ulubione książki” – oglądanie książeczek, wdrażanie do umiejętnego obchodzenia się z książkami i ich szanowania

3. „Układam książki”- porządkowanie książek i zabawek, utrwalanie określeń najwyżej, najniżej, w środku( KP2.23)

 4. „Tajemnicza książka "- zabawa ruchowa doskonaląca równowagę

30.04.2020r. Niezapominajki

Temat dnia : "Symbole narodowe - flaga".
1. "Most"-zabawa ruchowa z elementem równowagi .
2. "Wars i Sawa" - słuchanie legendy W.Chotomskiej.
3. "Flaga "- zabawa plastyczna.
4. "Mój teatrzyk- zabawa w teatr.

29.04.2020r. Słoneczniki

Temat: "Polska to mój kraj"

1. "Mazurek Dąbrowskiego - słuchanie hymnu Polski i zachowanie odpowiedniej postawy.

2. Polska- słuchanie wiersza R. Przymusa oraz rozmowa na jego temat w oparciu o ilustracje.

3.Oglądanie konturu mapy Polski z zaznaczonym morzem, górami, zielonymi terenami.

4. "Mapa Polski"- puzzle. Składanie w całość pociętej mapy konturowej Polski.

Katecheza 4-8.05.2020r.

Grupa 3-4 latki
Poznanie Litanii Loretańskiej.
Zachęcanie do uczestnictwa w nabożeństwie majowym.
Temat: Nabożeństwo majowe.
1. Nabożeństwo majowe.
1.Pogadanka na temat Maryi naszej Mamy i Królowej.
2.Pokaz obrazka - kapliczki przydrożnej.
3.Nabożeństwo majowe- zapoznanie z modlitwą litanijną.
4.Praca plastyczna – kapliczka przydrożna.

Grupa 5-6 latków
Temat: W maju oddajemy cześć Maryi – nabożeństwo majowe.
Poznanie Litanii Loretańskiej.
Zachęcanie do uczestnictwa w nabożeństwie majowym.
1.Wprowadzenie do tematu – pogadanka o maju i pięknie świata w tym miesiącu.
2. Praca z rymowanką.
3.Opowiadanie „Majowe kwiaty” – rozmowa na temat opowiadania.
4.Nabożeństwo majowe - zapoznanie z modlitwą litanijną.
5.Modlitwa - Litania Loretańska.
6. Praca plastyczna – kapliczka przydrożna
KĄCIK DLA RODZICA
Okruch mądrości:
Królowo Kwiatów
Kwitnących w maju ,
Na łąkach jasnych
I w ciemnym gaju,
Pani róż polnych
I bladych dzwonków,
Co własną dłonią
Strzeżesz skowronków,
Bądź pozdrowiona
Przez słodkie wonie
Kwiatów, schylonych
W kornym pokłonie. (Ewa Szelburg-Zarembina)

30.04.2020r. Księżyce

Temat: Jestem patriotą!
- „Papierowe zabawki” – ćwiczenie ruchowe.
- „Mazurek Dąbrowskiego” – nauka pierwszej zwrotki hymnu.
- „Jedzie pociąg z daleka” – nauka piosenki i tańca do niej.
- „Zajęcia o emocjach” – duma z bycia Polakiem.
-„Kotylion” – praca plastyczna.

29.04.2020r. Rybki

Tygodniowy blok tematyczny: Polska to mój dom
Temat dzienny: Poslkie krajobrazy
-" Polkie krajobrazy"- doskonalenie słuchu fonemowego i fonetycznego, utrwalenie umiejętnosci anazlizy głoskowej, przeliczania głosek w słowach.
-" Gdzie mieszka moja rodzina"- doskonalenie umiejętnosci wypowiadania się, rozijanie sprawności językowej.
-" Makieta Warszawy"- doskonalenie sprawnosci motoryki małej, percepcji wzrokowej.
-" Praca z KP4.13a/b- ćwiczenie koordynacji wzrokowo- ruchowej, odczytywanie wyrazów utworzonych z poznanych liter.

4-5. 05.2020r. Propozycje zabaw rytmicznych

1. Zabawy rytmiczne:
- Przywitajmy się wesoło
- Koziorajka
- Rączki klaszczą.
2. Muzyka poważna- A. Vivaldi- Cztery pory roku- Wiosna.
3. Ilustracja do utworu A. Vivaldiego- Wiosna

30.04.2020r. Gwiazdki

Temat kompleksowy : „Powietrze niewidzialny żywioł ”
1.,,Powietrze nad nami ‘’- oglądanie obrazów nieba, dostrzeganie zależności wyglądu nieba od pory dnia, zjawisk atmosferycznych.
2.,,Niebo pełne kolorów- malowanie farbami ,doskonalenie posługiwania się narzędziami malarskimi, wyzwolenie twórczej aktywności plastycznej.
3.Utrwalenie piosenki pt .,,Powietrze na wietrze’’ – doskonalenie umiejętności wokalnych.
4.Rozwiązywanie zagadek o tematyce pt. ,,Niebo’’

29.04.2020r. Biedronki

Temat: "Polskie symbole narodowe".
1. "Kim jesteś? "– słuchanie wiersza E. Stadmuller i rozmowa na jego podstawie.
2. "Symbole narodowe" – rozwiązywanie zagadek.
3. Oglądanie filmu pt. "Polskie Symbole Narodowe – Polak Mały" – rozmowa dotyczące treści obejrzanego filmu.
4. "Flaga biało-czerwona" – zabawa muzyczno - ruchowa.
5. "Orzeł Biały" – praca plastyczna techniką dowolną.

4.05.2020r. Biedronki

Temat tygodnia: Dobre i niedobre bajki na ekranie.
Temat dnia: Multimedia przedszkolaka.
1. „Dawniej i dziś” – zabawa dydaktyczna.
2. „Multimedia” –zalety i wady - burza mózgów.
3. „Liczymy zabawki” – zabawa dydaktyczna.
4. „Fotografujemy” – zabawa doskonaląca pamięć oraz spostrzeganie wzrokowe.
5. „Uwaga zdjęcie” – zabawa bieżna.
6. „Kręcimy film”- zabawa rozwijająca kreatywność.

30.04.2020r Motylki

Temat dnia: „Wiem, gdzie Wisła jest na mapie”
1. „Dlaczego ludzie osiedlali się nad rzekami?”- pogadanka nt. roli rzeki w życiu człowieka.
2. „Wiem, gdzie Wisła(…)- praca z mapą.
3. „Budujemy mosty” – słuchanie wiersza i konstruowanie budowli z klocków
4. Legendy o postaniu Wisły- pliki audiowizualne.
5. Piosenki o Wiśle.

29.04.2020r. Niezapominajki

Temat dnia: "Polska to mój kraj" .
1. " Krakowiaczek jeden "- zabawa muzyczno-ruchowa.
2 "Polska" - słuchanie wiersza R.Przymusa i oglądanie filmu edukacyjnego.
3. " Mapa Polski"- puzzle składanie z czterech części konturów mapy Polski w całość.

4.05.2020r. Gwiazdki

1 . ,,Co to jest Polska ‘’ – wysłuchanie wiersza Cz. Janczarskiego. Wyrabianie poczucia przynależności narodowej
2. Wycieczka po Polsce- prezentacja multimedialna. Wzbogacanie wiedzy i słownictwa dotyczącego regionów, dostrzeganie piękna .Ułożenie nazwy Polska z liter, podzielenie na głoski i sylaby.
3. Piosenka ,,Jesteśmy Polką i Polakiem „ - rozwijanie umiejętności wokalnych. Zabawa inscenizowana do piosenki.
4.Piękny jest mój kraj – wykonanie i prezentowanie plakatów reklamujących ciekawe zakątki z wykorzystaniem pocztówek, zdjęć, ilustracji z czasopism
5.Wysłuchanie legendy pt. Podanie o Lechu’’ C. Niewiadomska

30.04.2020r. Rybki

Temat dnia: Szlakiem Wisły.
1. Zagadki znad Wisły- E. Śnieżkowska-Bielak.
2. "J jak jama "- wprowadzenie litery j , J.
3.Kp4.14a/b- uzupełnianie karty pracy.
5. Zabawy muzyczne- zajęcia rytmiczne.

29.04.2020r. Księżyce

Temat: Wiem, gdzie Wisła jest na mapie!
1.„Katechizm polskiego dziecka” – utrwalenie wiersza.
2. Płynie Wisła: zabawa ruchowa z elementem równowagi.
3. „Dlaczego ludzie osiedlali się nad rzekami?” – pogadanka na temat roli rzeki w życiu człowieka.
4. „Budujemy mosty” – słuchanie wiersza i konstruowanie budowli z klocków.
5. „Wiem, gdzie Wisła jest na mapie!” – praca z książką KP2.34

4.05.2020r. Księżyce

Temat: Jaki to instrument?
- „Nad przepaścią” – zabawa z elementami równowagi.
-„Jaki to instrument?” – rozmowa na temat instrumentów na podstawie doświadczeń dzieci, KP2.35 oraz dźwięków z nagrania.
-„Zagram jak na trąbce, zagram jak na gitarze” – naśladowanie odgłosów instrumentów.
- „Muzyczne powitania” – ćwiczenie ruchowe.
- „Mój bębenek” – praca plastyczna.

30.04.2020r. Słoneczka

Temat: „ Krajobraz Polski”
1. Wprowadzenie litery J, j. Analiza i synteza wyrazu podstawowego –jama, jagody.
2. „Układamy i piszemy j”- pisanie po śladzie z zachowaniem właściwego kierunku.
3. Polskie krajobrazy- zabawa dydaktyczna. Analiza sylabowa wyrazów: lasy, niziny, morze, góry.
4. Praca w KP4.12(5latki)/Kp4.14aib(6latki) Praca w KP4.13b (5latki)/ KP4.13aib (6latki)
5. Flaga Polski- praca plastyczna, technika dowolna.
6. Kącik grafomotoryczny KP4.20 samodzielne pisanie litery j,J po śladzie (6latki),
Ozdabianie szablonu litery dowolnym materiałem W.7(5latki)

29.04.2020r. Gwiazdki

Temat kompleksowy: „Powietrze ”
1 .Płuca Ziemi – rozmowa kierowana, dostrzeganie wpływu drzew na powietrze
2. Drzewo wesołe, drzewo smutne -wykonanie pracy plastycznej
3.Słuchanie piosenki pt ,,Leśna piosenka’’- zabawa inscenizowana
4 .Prezentacja cyfry ,,0’’- zabawy matematyczne

4.05.2020r. Rybki

Tygodniowy blok tematyczny: Tajemnice książek
Temat dzienny: Moje ulubione książki.
-" F jak fotel"- wprowadzenie litery F, f.
-Praca z KP4.5a/b- rozwijanie sprawności grafomotorycznej i sprawności motoryki małej.

29.04.2020r. Kotki

1.,, Pejzaże "- praca z kartą 13b, doskonalenie percepcji wzrokowej, budowanie wypowiedzi.
2.,, Orły" - zabawa ruchowa ćwicząca reakcję na sygnał.
3.,, Litera J, j"-wprowadzenie litery, ćwiczenia słuchowe, praca z kartą 12 ,doskonalenie zdolności grafomotorycznych.
4.,, Zabawa plastyczna z literą j"-ozdabiania szablonu litery j dowolnym materiałami.
5.,,Zabawa z Wyprawką"-rozpoznawanie nowo poznane litery wśród innych liter.

29.04.2020r. Słoneczka

Temat: „Z czego słynie Polska?”
1. Wysłuchanie opowiadania A. Filipkowskiej pt. „Biało – czerwone motylki”
2. Wielki Polak- wypowiedzi dzieci. Prezentacja postaci sławnych Polaków.
3. Zagadki znad Wisły.
4. Zapoznanie z symbolami Unii Europejskiej.
5. Praca z KP4.11b (5latki) i KP4.15aib(6latki)-rysowanie flagi UE po śladzie.

4.05.2020r. Słoneczka

Temat: „Jak powstaje książka?”
1. Wysłuchanie opowiadania A. Filipkowskiej pt. „Mała książka o książce”
2. Jak powstaje papier?
Praca w KP4.7a(5latki)
3. Wprowadzenie litery F, f.
Praca w KP.4.5aib (5latki)/ KP4.5aib (6latki)
4. „Kto tworzy książkę?- KZ 66-67( 6latki)
5. Chodzimy po „ F”- zabawa ruchowa
6. „Do krainy baśni zabieram” - rozwijanie pamięci słuchowej

29.04.2020r. Angielski 3,4,5 latki

Części ciała zwierząt i ludzi.

 

1.      Przypomnienie nazw zwierzątek domowych w piosence „I have a Pet”

2.      Powtórzenie części ciała w piosenkach „Body parts. It has two eyes”, „Body. Parts of the body”.

3.      Filmiki utrwalające słownictwo, gry on-line polegające na odgadywaniu części ciała

4.      Części ciała zwierząt – filmik autorski

5.      Karta pracy: dorysowywanie brakujących części zwierząt, łączenie fragmentów ciała wybranych zwierząt.

28.04.2020r. Motylki

Temat dnia: „Jak powstała Warszawa?”

1. „Katechizm polskiego dziecka” – utrwalenie wiersza W. Bełzy , film z nagraniem wiersza.

2. „Jak powstała Warszawa?” –odpowiedzi na pytanie na podstawie legendy „Wars i Sawa”, audiobook

3. Prezentowanie herbu Warszawy – kształtowanie postaw patriotycznych.

4. Karta grafomotoryczna „Warszawska Syrenka”.

5. Zestaw ćwiczeń ruchowych – kształtowanie sprawności ruchowej

Copyright © 2013. - 2015 - MPS Nr 4 Mława Rights Reserved.