Home
Temat: O czym marzysz?
1.„Jestem podróżnikiem – zapoznanie się z piosenką.
2. „O czym marzysz?” – rozmowa na temat marzeń dzieci. Kształtowanie umiejętności tworzenia dłuższej wypowiedzi .
3. „Moje marzenie” – malowanie farbami – rozwijanie umiejętności plastycznych.
4. Jestem podróżnikiem- nauka piosenki i inscenizacji do niej. Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji
5.„Co przedstawia mój rysunek?” – doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat
Temat: „Prawa dziecka”
➢ „UNICEF”- zapoznanie dzieci z logo i działalnością UNICEF-u oraz sposobami wspierania tej organizacji.
➢ „Prawda- nieprawda”- zabawa ćwicząca logiczne myślenie.
➢ Piosenka o prawach dziecka.
➢ Praca w KP4.28(5latki)- doskonalenie zdolności grafomotorycznych/Praca w KP4.29aib(6latki) - dopasowywanie treści do obrazka, rysowanie swoich obowiązków w domu i podczas zajęć.
➢ „Duże sprawy w małych głowach”- wysłuchanie audiobooka, rozmowa na temat praw dzieci niepełnosprawnych.
Temat: "Nasze marzenia"
1. "Dyzio marzyciel"- swobodne wypowiedzi dzieci o marzeniach Dyzia oraz własnych na podstawie wiersza.
2. Praca z KP2.34- usprawnienie motoryki małej poprzez samodzielne rysowanie marzenia Dyzia, oraz własnego marzenia
3. "Poszukiwacze skarbów"- zabawa sensoryczna, uwrażliwienie zmysłu dotyku.
4. "Kotki i piłeczki"- zabawa z elementem czworakowania.
>>>
Temat dnia : Czy mogę kogoś odwiedzić?
1. "Nad przepaścią" - zabawa z elementem równowagi.
2. "Jak się zachować, gdy do kogoś przychodzimy i gdy kogoś zapraszamy?" - rozmowa na temat zasad dobrego wychowania na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza "Kwoka" J. Brzechwy. Zapoznanie dzieci z zasadami dobrego wychowania obowiązującymi gości i gospodarzy.
3. "Grupa przyjaciół" - wykonanie postaci dzieci z rolek papieru toaletowego.
4. "Dziecięca matematyka" - realizacja programu.
Temat dnia: Rodzinne zabawy.
1. „Tatuś” – słuchanie opowiadania
H. Pietrusiewicz i rozmowa na temat sposobów pomagania rodzicom.
2. „Rodzinny piknik” – praca w KP4 s.22-23.
3. „Spójrz i zapamiętaj” – zabawa dydaktyczna.
4. „Górska wspinaczka” – zabawa z elementem równowagi.
5. „Moja mama, mój tata” – praca plastyczna kolorową kredą na chodniku.
Temat dnia: "Wspólnie się bawimy".
1. "Gąski, gąski do domu" - zabawa inscenizowana, czerpanie radości ze wspólnej
zabawy.
2. "Brzydkie zwierzę" - praca plastyczna inspirowana wierszem D. Wawiłow.
3. "Zburzymy wieżę" - zabawa ruchowa z elementem rzutu do celu.
4. "Wzory" - zabawa sensoryczna, doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej.
Temat kompleksowy: „Dzieci ”
1. ,,Prawa i obowiązki’’ T. Plebański – słuchanie i omawianie wiersza, zapoznanie z wybranymi prawami i obowiązkami dzieci.
2. Jak ty lubisz spędzać wolny czas – praca plastyczna. Doskonalenie sprawności manualnej.
3. Zabawa ruchowo – naśladowcza przy piosence ,,Prawa dziecka’’ rozwijanie poczucia rytmu, tempa.
4. ,,Zapraszamy do podróży’’ – wzbogacenie wiedzy na temat charakterystycznych cech i symboli wybranych państw.
Temat: Czy mogę kogoś odwiedzić?
1.„Jestem kulturalny”- wdrażanie do używania słów: proszę, dziękuję, dowidzenia, dzień dobry
2. „Nad przepaścią” – zabawa z elementem równowagi .
3. „Jak zachować się, gdy do kogoś przychodzimy i gdy kogoś zapraszamy”– rozmowa na temat zasad dobrego wychowania na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza „Kwoka” Jana Brzechwy.
4.Zestaw ćwiczeń ruchowych – kształcenie ogólnej sprawności ruchowej
5.„Czy mogę kogoś odwiedzić” – zabawa dydaktyczna.
Temat: „Mój dzień dziecka”
➢ „Dzień Dziecka na świecie”- sposoby obchodzenia Dnia Dziecka na świecie.
➢ „Daty”- przyporządkowanie dat świąt związanych z rodziną z odpowiednim zdjęciem.
➢ Zabawy dzieci z różnych stron świata- poznanie zabaw dzieci innych narodowości.
➢ Praca w KP4.25 i 26a(5latki)-wypełnienie i omówienie kart na swój temat/Praca w KP4.32a ib(6latki)- ćwiczenie umiejętności czytania prostych wyrazów, odtwarzania wzoru.
➢ „Ja w przyszłości – sesja zdjęciowa”- praca plastyczna w formie kolażu.
Temat: DZIECI Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA.
1.,,Dzieci świata”- praca z wierszem Wincentego Fabera. 2. ,,Dzieci na świecie”- praca z mapą, omówienie strojów dzieci z różnych stron świata.
3. „Uczta u Motylków”- wysłuchanie opowiadania A. Filipowskiej, rozmowa na jego temat.
4. „Muzyka świata”- wysłuchanie muzyki, dobieranie odpowiednich zdjęć.
5. Karty pracy- doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi i zdolności grafomotorycznych, percepcji słuchowej
Zgodnie z uchwałą Nr XVII/248/2020 r. w sprawie włączenia Miejskiego Przedszkola Samorzadiwego Nr 4 z oddziałami integracyjnymi im. Ewy Szelburg - Zarembiny w Mławie ul. Z. Krasińskiego 7 do Zespołu Placówek Oświatowych Nr 3 w Mławie ul. Ordona 14.
W związku z włączeniem, placówka zostaje i będzie nadal funkcjonowała na ul. Krasińskiego 7 w dwóch budynkach A i B.
Temat: JESTEŚMY DZIEĆMI
1. „Portret”- zabawa w rysowanie swojego portretu, doskonalenie sprawności manualnej.
2. „Ja w przyszłości - określenie przez dziecko zawodu, który chce wykonywać w przyszłości. Praca plastyczna, technika dowolna.
3. Wykonywanie kart pracy na temat samego siebie.
4. Ćwiczenia gimnastyczne.
>>>
Temat dnia: "Nasze obowiązki".
1. "Gdybym"- zabawy parateatralne na podstawie wiersza A. Widzowskiej- Pasiak.
2. "Moja dzisiejsza zabawa to" - kształtowanie umiejętności dokonywania wyboru według własnych zainteresowań.
3. "Nasze obowiązki" - kształtowanie prawidłowej postawy wobec swoich obowiązków.
4. Praca z KP2.32 - rozumienie pojęć: krótki, długi, przeliczanie w zakresie 1-3, poszerzanie zakresu liczenia.
5. "Wesołe i smutne dzieci" - zabawa orientacyjno-porządkowa, reagowanie na nastrój w muzyce.
6. "Skacząca piłka" - usprawnianie czubka języka.
Temat dnia: Nasze wspaniałe rodziny.
1. „Moja rodzina” – rozmowa zainspirowana zagadką.
2. „Rodzina jest…” – rozmowa przy obrazku, tworzenie listy atrybutów rodziny.
3. „Czyj to dom?” – zabawa dydaktyczna.
4. „Aktywna rodzina” – praca w Wyprawce nr.15.
5. „Kocie zabawy” – zabawa z elementami czworakowania.
6. „Moja rodzina z figur geometrycznych” – praca plastyczna.
Temat dnia :" Mój kolega z Afryki".
1."List od chłopca z Ugandy" - rozmowa na temat życia dzieci z Afryki na podstawie zdjęć i opowiadania chlopca.
2. "Mój dzień w Polsce" - rozmowa z dziećmi i praca plastyczna.
3. "Dzieci z różnych zakątków świata" - praca z KP. 2.41.
4. Zestaw ćwiczeń ruchowych - kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej.
Temat:" "Nasze prawa i obowiązki"
1. Zabawa -nasze prawo- zapoznanie z wierszem W. Szwajkowskiego, poznanie praw dziecka. Osłuchanie z piosenką "Prawa dziecka"
2. "Moja zabawa"- zabawa rytmiczna z tekstem.
3. Praca z KP2.33- rozumienie pojęć długi, krótki, przeliczanie w zakresie 1-3.
4. Zabawa matematyczna "Gdzie jest ta zabawka?
>>>
Temat kompleksowy: ,,Dzieci ”
1. Prezentacja litery ,,W’’, analiza słuchowa wyrazów- ćwiczenia grafomotoryczne. Praca z książką
2.Zabawa dramowa , rozwijanie wyobraźni, fantazji ,i świadomości własnego ciała
3.Dzieci na świecie – rozmowy przy obrazkach ,dostrzeganie cech charakterystycznych wyglądu ,kultury i środowiska mieszkańców.
4.,Mój kolega na innym kontynencie’’- zabawa plastyczna .Rozwijanie umiejętności rysowania
Temat: Mój kolega z Afryki
1.„Międzynarodowa przywitanka” – powitanie w różnych językach. Pobudzenie u dzieci ciekawości świata.
2. „Aseja bum czika bum” – zabawa zuchowa. Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej.
3. „Mój kolega z Afryki” – rozmowa na temat życia dzieci w Afryce na podstawie zdjęć
4. „Mój dzień w Polsce ”- rozmowa z dziećmi i praca plastyczna. Rozwijanie umiejętności opowiadania o szczegółach życia codziennego.
5.„ Dzieci z różnych zakątków świata”” – KP 2.41.Wdrażanie do umiejętności logicznego liczenia.
Temat: „Z wizytą u moich rówieśników”
➢ „Polubić różnice” nauka na pamięć wiersza Dominiki Niemiec.
➢ „Różnię się od ciebie… jestem do ciebie podobny”- zabawa dydaktyczna na temat podobieństw i różnic.
➢ Nauka piosenki pt. „Kolorowe dzieci”
➢ Praca w KP4.31aib(6latki)-odnajdywanie wspólnych cech dzieci na zdjęciach, rysowanie symboli.
➢ „Mój portret”- praca plastyczna
Temat : " Dzieci na świecie"
" Dzieci świata"- W.Faber- wiersz– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu.
„Dzieci z różnych stron świata” – poszerzanie słownika czynnego dzieci o skoja¬rzenia związane z podobieństwem dzieci z różnych zakątków świata i różnicami między nimi.
- Praca z KP4.30a,b – rozwijanie percepcji wzrokowej, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, rozwijanie sprawności grafomotorycznej, rozwijanie spostrzegawczości, kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem, dodawania w zakresie 10.
Życzymy Wam dzieciaki miejcie wesołe buziaki. Lodów w każdą niedzielę i prezentów wiele. Niech Wam się spełniają wszystkie pragnienia, przyjmijcie od nas te wszystkie życzenia. Rośnijcie duzi, dzielni i zdrowi w stu procentach odlotowi. Bądźcie pomocni jak komputer, szybcy jak japoński skuter. Sympatyczni jak maskotki , słodziutcy jak szarlotka.
Życzą :
Dyrekcja, Kochane Panie oraz wszyscy pracownicy
MPS NR4
Grupa 3-4 latki
Temat: Dzień Dziecka.
Pogłębienie prawdy, że jesteśmy dziećmi Boga i należymy do niego.
Kształtowanie postawy wdzięczności Bogu za to, że uczynił nas swoimi dziećmi.
Przypomnienie praw dziecka do nauki, zabawy, miłości rodziców.
1. Posłuchajcie piosenki „Wszystkie dzieci nasze są”.
3. Opowiadanie „Grzeczny Adaś” – analiza opowiadania.
4. Zabawa do piosenki „Woogie-boogie”.
5. Zadanie do wykonania – namaluj prezent, jaki chciałabyś otrzymać na Dzień Dziecka.
Grupa 5-6 latki
Temat: Dzień Dziecka.
Pogłębienie prawdy, że jesteśmy dziećmi Boga i należymy do niego.
Kształtowanie postawy wdzięczności Bogu za to, że uczynił nas swoimi dziećmi.
Przypomnienie praw dziecka do nauki, zabawy, miłości rodziców.
1. Posłuchajcie piosenki „Wszystkie dzieci nasze są”.
2. Wiersz pt. „Dzień grzecznego Adasia” Władysława Bełzy – analiza wiersza.
3. Czytanie z Ewangelii Św. Łk 6,31- analiza tekstu biblijnego.
4. Zabawa do piosenki „Woogie-boogie”.
5. Zadanie do wykonania – namaluj prezent, jaki chciałabyś otrzymać na Dzień Dziecka.
DLA RODZICA
Okruch mądrości:
1. "Pragnę... wypowiedzieć tę radość, jaką dla każdego z nas stanowią dzieci, wiosna życia, zadatek przyszłości każdej dzisiejszej ojczyzny."
Św. Jan Paweł II
2. „Jeżeli nie wiadomo, o co dziecku chodzi, to chodzi o miłość.”
Jerzy Snopek
>>>
1. "Piosenka o prawach dziecka"- Mała Orkiestra Dni Naszych/ sł. i muz. Jerzy Kobyliński/.
Kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie wrażliwości muzycznej, aktywizacja środowiska przedszkolnego.
2. Zabawy muzyczne ze śpiewem- "Hopsasanki zabawianki" i "Śpiewanki pokazywanki".
Nasze prawa: Temat dnia.
1. "Nasze zabawki"-kształtowanie umiejętności
klasyfikowania ze względu na jedną lub dwie cechy.
2. "Zabawa- nasze prawa "- zapoznanie z wierszem W.Szwajkowskiego, poznanie swoich praw.
3. "Moja zabawa"- zabawa rytmiczna z tekstem.
4. "Tomek zaprasza do zabawy"'- kształtowanie postaw kolezeńskich.
5. "Kotki i piłeczki "- zabawa z elementem czworakowania.
6. "Co do czego pasuje?" - tworzenie własnych kolekcji, klasyfikowanie wedlug podanej cechy.
Temat dnia: Świętujemy Dzień Dziecka.
1. „Dzień Dziecka” - słuchanie opowiadania A.Galicy i rozmowa na jego temat.
2. „Prawa i obowiązki dziecka” – rozmowa kierowana.
3. „Wszystkie dzieci nasze są” – nauka piosenki połączona z zabawą ilustracyjną.
4. „Kolorowanki” – karty pracy.
5. „Ruch to zdrowie” – zabawy ruchowe.
6. „Tak świętuje” – praca plastyczna lub zdjęcia.
Temat: WSZYSTKIE DZIECI NASZE SA
1. „Co mam podobnego”- rozmowa nt. podobieństw i różnic między dziećmi na świecie.
2.Praca z Kartą pracy –doskonalenie percepcji wzrokowej, zdolności grafomotorycznych, kodowanie.
3.,,Różnice”- zabawa z piłką w zadawanie pytań , doskonalenie umiejętności kategoryzacji.
4. Ćwiczenia gimnastyczne.
>>>
Temat kompleksowy: „Dzieci ”
1.Zabawa ruchowa ,,Dzień radości’’- rozwijanie sprawności fizycznej dzieci.
2. „Wiosenny pokaz mody dziecięcej” – prezentowanie strojów .
3.Słuchanie utworu pt.,, O Wesołej Ludwiczce’’- uświadomienie dzieciom wartości koleżeństwa na podstawie opowiadania
4.,,Nasze małe wspominki’’- układanie puzzli. Doskonalenie koncentracji i spostrzegawczość
Temat : "Dzień dziecka"
1. "Zabawki"- zabawa ruchowa naśladowcza.
2. Osłuchanie z piosenką o dzieciach z różnych stron świata "Jesteśmy dziećmi"
3. "Czym się dzieci bawią"- nazywanie zabawek łączenie w pary (karta pracy) lub segregowanie zabawek we względu na kolory.
4. Kolorowanie rysunku lub rysowanie swojej ulubionej zabawki
>>>
- "Piosenka o prawach dziecka " w wykonaniu zespołu Mała Orkiestra Dni Naszych– rozwijanie pamięci słuchowej, wdrażanie dzieci do uważnego słuchania utworu i wypowiadania się na jego temat.
- „Nasze prawa” – praca plastyczna, rozwijanie umiejętności wyrażania myśli za pomocą środków plastycznych,rozwijanie sprawności małej motoryki.
- Praca z KP4.29a,b – rozwijanie wyobraźni, rozwijanie umiejętności rozpoznawania liter i czytania prostych wyrazów, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
- „Prawa i obowiązki” – praca z KZ- rozmowa nt. praw i obowiązków dzieci.
Temat dnia :Jakie są moje prawa i obowiązki?
1."Prawa dziecka" - rozmowa na temat praw i obowiązków dzieci na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza M. Brykczyńskiego. Poszerzanie słownika dzieci.
2." Co robimy razem?"- zabawa w pantomime.
3. Karta pracy, W. 53. "Przeplatanka".
4.Zapoznanie z nazwą NOWEGO miesiąca - CZERWIEC. Utrwalenie nazw poznanych miesięcy, pór roku i dni tygodnia.
5. "Kocham czytac" - realizacja programu.
Temat: Jakie są moje prawa i obowiązki?
1.„Kic, kic” – zabawa ruchowa. Doskonalenia umiejętności liczenia i koncentracji słuchowej.
2.„Jakie są moje prawa i obowiązki?” – rozmowa na temat praw i obowiązków dzieci na podstawie doświadczeń dzieci, wiersza Janusza Korczaka „Prawa i obowiązki
3. Inscenizacja ruchowa „Dwie rączki”
4.„Co robimy razem?” – zabawa z elementem pantomimy – pobudzenie do działań artystycznych .
5.„Przeplatanka” praca z Wycinanką 53 Doskonalenie umiejętności manualnych.
Temat- „Jak to jest kiedy ma się rodzeństwo?”
1.„Halo słyszysz mnie?”- wykonanie telefonów z kubeczków, nawiązanie dialogu.
2. „Misiowata hulajnoga” – zabawa przy piosence.
3.„ Jak to jest kiedy ma się rodzeństwo?”- rozmowa na temat relacji dzieci a ich rodzeństwem.
4. „Piknik” – praca z KP2.39 Wspomaganie rozwoju małej motoryki.
5.”Mama ukryła?” – zabawa dydaktyczna. Doskonalenie pamięci wzrokowej.
Temat dnia: „Zrobię portret taty!”
1. „Misiowa hulajnoga” - utrwalenie piosenki.
2. „Zrobię portret taty! ”-rozmowa na temat święta taty na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania R. Piątkowskiej.
3. „Opaski indiańskie”- prac z W.50-51, wykonanie prezentu dla taty.
4. „Dziecięca matematyka” realizacja programu.
Temat: „Dzieci na świecie”
➢ Analiza tekstu wiersza Wincentego Fabera pt. „Dzieci świata”
➢ „Dzieci z różnych stron świata”- prezentacja zdjęć dzieci z różnych stron świata i ich domów.
➢ Praca w KP4.27aib (5latki)-poszerzanie wiedzy ogólnej budowanie wypowiedzi/ Praca w KP4.30aib(6latki)- uzupełnianie ilustracji, czytanie zdań z poznanych liter.
➢ Wysłuchanie opowiadania Agnieszki Filipkowskiej pt. „Uczta u motylków”
➢ Blok o emocjach : akceptacja.
Temat dnia: „Kocham Cię, Mamo! Kocham Cię, Tato!”
1. „Chcę być jak Mama, chcę być jak Tata”- zabawa z elementami pokazywania.
2. „Co robimy razem?”- rozmowa na temat sposobów spędzania czasu z rodziną .
3. „Kocham Cię, Mamo! Kocham Cię, Tato!”- prace plastyczne.
4. „Ojciec Wirgiliusz” – zabawa przy piosence
Temat: Zrobię portret taty
1.Rysunek dla mamy- - utrwalenie słów piosenki
2. „Zabawy z piłką” – zabawa kształtująca prawidłową postawę ciała.
3.„Zrobię portret dla taty”– rozmowa na temat święta taty doświadczeń dzieci i opowiadania „Portret taty Renaty Piątkowskiej. Kształtowane poczucia więzi emocjonalnej ze swoją rodziną.
4. „Opaski indiańskie” – praca z W.51-52 – wykonanie prezentu dla taty. Kształtowanie sprawności manualnej.
5.„Pobawmy się w Indian” – zabawa według własnej wyobraźni i inwencji.
Temat dnia: „Czego życzyć rodzicom z okazji ich święta?”
1. Kończenie zdań- zabawa ze słowem
2. „Gdzie jest mama?”- zabawa dydaktyczna, doskonalenie pamięci wzrokowej
3. Utrwalenie piosenki „Misiowa hulajnoga” oraz nazw aktualnego miesiąca, dni tygodnia i pór roku
4. „Moi rodzice”- karta pracy, ćwiczenia grafomotoryczne
5. „Mama i tata w domu ” - zabawa naśladowcza pantomimiczna
Temat dnia: Uśmiechy dla mamy!
1. „Dokąd pójdę na spacer z mamą? – zabawa ilustracyjna.
2. „Wianki z kwiatów” – układanie konsekwentnych serii.
3. „Portret mojej mamy” – zabawa utrwalająca umiejętność układania konsekwentnych serii, praca z KP4 s. 21.
4. „Podróż z mamą” – zabawa ruchowo - naśladowcza.
5. „Laurka dla mamy” – praca plastyczna.
Temat: „Nietypowe rodziny”
➢ Analiza fragmentu bajki Katarzyny Kotowskiej pt. „Jeż”
➢ „Moja rodzina”- zajęcia dydaktyczne doskonalące umiejętności przeliczania, poszerzanie słownika dzieci.
➢ Praca w KP4.24a(5latki)- doskonalenie umiejętności grafomotorycznych i przeliczania/KP4.27a ib(6latki)-czytanie zdań, rysowanie po śladzie.
➢ „Dom to…”- zabawa w skojarzenia
➢ Słuchanie piosenki pt. „Moja wesoła rodzina”
Temat dnia: Mamo, Tato, to dla Was!
1. „Rodzice mają dużo zajęć” – zabawa dydaktyczna.
2. „Czy znasz swoją mamę, swojego tatę?” - quiz.
3. „Korale dla mamy” – zabawa manualna w kartach A3 nr 14.
4. „Co miłego mam dla mamy” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
5. „Portret rodzinny” – praca plastyczna.
Temat: Czego życzyć rodzicom z okazji ich święta?
1 „Czego życzyć rodzicom z okazji ich święta?.- układanie życzeń. Kształtowanie umiejętności poprawnego formułowania odpowiedzi
2.„Życzenia dla rodziców?” – nauka wiersza na pamięć
3.Kończenie zdań – zabawa ze słowem. Kształcenie u dzieci umiejętności logicznego dobierania słów
4. Zabawy ruchowe z dzieciństwa mamuś i tatusiów-
5. Kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych
Temat dnia: "Moja rodzina".
1. "Krasnal z ciocią" - słuchanie wiersza D.Gellner, podawanie nazw czlonków rodziny.
2. "Kto jest z nami w rodzinie?" - zauważenie fizycznych podobieństw, klasyfikacja ze względu na wspolną cechę.
3. "Narysuj Mamę, narysuj Tatę" - rysowanie postaci, rozwijanie zdolności manualnych.
4. "Piłka" - zabawa ruchowa z elementem chwytu i ćwiczenia mięśni brzucha.
Temat dnia: "Zawody moich Rodziców ".
1. "Zawody"-zabawa dydaktyczna, wskazywanie, czym zajmują się rodzice w
swojej pracy.
2. "Tulipany" - konstruowanie według wzoru z wykorzystaniem W.36.
3. "Porządki"- ćwiczenia wielu grup mięśniowych.
4. "Ścieżka sensoryczna" - uwrażliwienie zmysłu dotyku, doskonalenie koordynacji ruchowej.
Temat dnia: "Pomagam Mamie i Tacie".
1. "Co to za przedmioty?" - zachęcanie do pomagania rodzicom w codziennych obowiązkach, rozwiązywanie zagadek literackich.
2. Praca z KP2.32 - zachęcanie do pomagania rodzicom w codziennych obowiązkach, usprawnianie czynności manualnych.
3. "Po ścieżce" - zabawa ruchowa z elementem
podskoku.
4. "Tulipany" - rozpoznawanie i podawanie nazw części rośliny.
Temat dnia: Zobacz, mamo!
1. „Co można ofiarować rodzicom? – rozmowa kierowana.
2. „Zobacz mamo” – słuchanie opowiadania M. Ledwoń i rozmowa na jego postawie.
3. „Co by było, gdyby…” – zabawa dydaktyczna rozwijająca umiejętność przewidywania konsekwencji swoich działań.
4. „Rabatki dla mamy” – zabawa grafomotoryczna - praca w KP4 s.20.
5. „Zbieramy kwiaty dla mamy” - zabawa orientacyjno-porządkowa.
6. „To lubię robić z moją mamą!” – rysowanie obrazków na określony temat.
Temat:" Dom to moja rodzina"
1. Zabawa dydaktyczna „Zawody” .
2. "Rodzinka" - zabawa paluszkowa.
3. Zestaw zabaw ruchowych. Wg wskazówek Pipi Pończoszniczki.
>>>
Grupa 3-4 latki
Zrozumienie prawdy o tym, że są miejsca, w których cisza jest ważna.
Wychowanie do umiejętności zachowania ciszy w określonych sytuacjach.
Temat: Cisza jest ważna.
Zapraszam do poznania miejsc, w których cisza jest ważna.
1. Modlitwa w ciszy.
2. Kiedy zachowujemy ciszę? – prezentacja ilustracji, rozmowa kierowana.
3. Opowiadanie – „Dlaczego na cmentarzu zachowujemy ciszę?” –pytania do opowiadania.
4. Zagadka.
5. Zadanie do wykonania –obrazek do pokolorowania, nauka modlitwy „Aniele Boży”.
Grupa 5-6 latki
Poznanie prawdy, że Jezus posłał Ducha Pocieszyciela.
Kształtowanie postawy radości z obecności Ducha Świętego.
Temat: Zesłanie Ducha Świętego.
Zaproszenie do poznania obecności Ducha Świętego pośród nas.
1. Wprowadzenie w temat – trudne doświadczenie rozstania.
2. Zmartwychwstały Jezus i uczniowie – pogadanka z pokazem ilustracji.
3.Wniebowstąpienie i Zesłanie Ducha Świętego.
4. Fragment Pisma Świętego i pokaz ilustracji - Dz 2,1-4a –pytania do tekstu.
5. Wyjaśnienie kim jest Duch Święty, symbole Ducha Świętego.
6. Modlitwa: pieśń do Ducha Świętego.
7. Praca plastyczna - kolorowanie obrazka „Zesłanie Ducha Świętego”, wykonanie symbolu Ducha Świętego - gołębicy.
DLA RODZICA
Okruch mądrości:
1. „Niech zstąpi Duch Twój i odnowi oblicze ziemi! Tej ziemi”.
Święty Jan Paweł II
2. „Bóg jest źródłem, Jezus jest rzeką, która wypływa z tego źródła, a Duch Święty jest prądem tej rzeki”
Autor nieznany
>>>
3. "Moja Rodzina"- rozwijanie kompetencji językowych.
Temat kompleksowy : „Aktywnie , rodzinnie , zdrowo’’
1 .Zabawy oddechowe – przenoszenie papierowych serduszek do pudełek za pomocą słomek, usprawnianie aparatu mowy.
2.Kartki z kalendarza –prezentacja kalendarza, przyswajanie pojęć związanych z rytmiczną organizacją czasu (pory roku, dni tygodnia ) uświadomienie celebrowania świąt z rodziną
Zabawa orientacyjno-porządkowa,, Rano, południe, wieczór’’.
3.Prezentacja portretów z emocjami .Kształtowanie umiejętności wnioskowania na podstawie portretów.
4. Wiosenne ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy - język, wargi, żuchwę. Zgadnij, co powiedziałam?: zabawa kształcąca słuch fonemowy.
Temat :"SIOSTRA I BRAT"
"Zabiorę brata na koniec świata" – nauka słów piosenki. „Maskotki” – twórcza praca plastyczna. Rozwijanie motoryki małej. ruchowej.
Zabawy muzyczno-ruchowe do poznanych piosenek – doskonalenie umiejętności
wyrażania muzyki ruchem, rozwijanie sprawności motorycznej. „Fotografia”
Praca z KP4.26a – doskonalenie umiejętności postępowania według instrukcji,
rozwijanie umiejętności rozpoznawania liter i czytania prostych wyrazów, rozwijanie
koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych.
Praca z KP4.26b – doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji i wypowiadania
się na temat ich przyczyn, rozwijanie umiejętności kontynowania
Temat kompleksowy : „Aktywnie , rodzinnie , zdrowo’’
1.,,Zegar szczęśliwych godzin’’- opracowanie graficznej prezentacji aktywnych form wypoczynku z rodziną
2 . Ćwiczenia logorytmiczne ,,Rób to, o czym mówi wiersz. Doskonalenie słuchu i koncentracji.
3.Zabawy dydaktyczne – utrwalanie znajomości figur geometrycznych i doskonalenie umiejętności matematycznych . Układanie kompozycji i rozwijanie wyobraźni przestrzennej.
4 Nauka słów i melodii piosenki pt. ,,Moja rodzina’’ Doskonalenie umiejętności wokalnych. Zabawa ilustrowana
5. Rysowanie pajacyka do wiersza M. Platy ,,Pajacyk’’
Temat: "Pomagam mamie i tacie"
1. Rozmowa z dziećmi na temat „Jak dzieci mogą pomagać mamie”. Porządki w domu- dzieci robią porządki w wyznaczonych miejscach przez rodzica.
2. Co to za przedmioty?" -odgadywanie zagadek słownych, przyporządkowywanie do ilustracji.
3. Kolorowanie wybranego przedmiotu służącego do utrzymania porządku w domu .
4. Zabawa ruchowa „Omiń kałużę”
>>>
Temat: " "Moja rodzina"
1. Zabawa naśladowcza pantomimiczna- "Czynności domowe mamy i taty".
2. "Sprzęt domowy"- oglądanie na ilustracjach rzeczy do codziennych prac domowych, dzielnie na sylaby.
3. „Moja mama i mój tata” – rysowanie i kolorowanie postaci mamy i taty.
4. "Piłka"- zabawa ruchowa z piłką.
Temat: Serce na dłoni.
1. „Co oznacza słowo miłość?”- rysowanie lub zapisywanie skojarzeń ze słowem miłość.
2. Doniczkowe kwiatki”- doskonalenie sprawności manualnej i wrażliwości estetycznej.
3. Praca z Karta pracy - doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej, odwzorowywanie.
4. „Czerwony jak serce” - zabawa ruchowo- językowa.
Temat: „Z rodziną najlepiej”
1. „Piknik z rodziną”- wypowiedzi na dany temat
2. „Przygoda na pikniku”- zabawa matematyczna
3. „Co słychać w domu?- zagadki słuchowe
4. Praca w KP4.26a ib(6latki)- rozpoznawanie emocji, kontynuowanie rytmów.
5. „Maskotki”- praca plastyczna
Temat kompleksowy: Aktywnie , rodzinnie ,zdrowo’’
1.,,Symetryczne wzory’’ – doskonalenie, spostrzegawczości wzrokowej i orientacji na kartce podczas odtwarzania symetrycznych wzorów wg możliwości dzieci
2,,.Mamodaj ,,-wysłuchanie wiersza M. Przewoźnika, wdrażanie do uważnego słuchania i analizowania treści, uświadomienie potrzeby wyrabiania samodzielności i umiejętności kulturalnego zwracania się o pomoc
3. Zabawa ,,Co byś zrobił/a, gdybyś..- doskonalenie zdolności wykorzystywania rożnych strategii radzenia sobie w sytuacjach społecznych
4. „Pomocna dłoń” – zabawa plastyczna. Utrwalanie pozytywnych wzorców zachowań .Rozwijanie ekspresji twórczej .Zabawy ruchowe przy muzyce- Dźwięki wysokie i niskie.
Temat: „Serce na dłoni”
1. „Co oznacza słowo miłość?”- wnioskowanie o temacie na bazie zdjęć, rysowanie skojarzeń ze słowem miłość.
2. „Kocham swoją rodzinę, ponieważ…”- tworzenie słoika z serduszkami, doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć i emocji.
3. Praca w KP4.24b(5latki)- doskonalenie zdolności grafomotorycznych./Kp4.28a(6latki)- kącik grafomotoryczny, pisanie po śladzie nazw członków rodziny.
4. Podskocz, jeśli usłyszysz głoskę…- zabawa ruchowa.
5. „Moja rodzina za 20a lat”- praca plastyczna. Malowanie rodziny w przyszłości.
Temat: NIETYPOWE RODZINY.
1.„Jeż”- praca z fragmentem książki K. Kotowskiej. Doskonalenie umiejętności słuchania i wypowiadania się na temat utworu.
2. Praca z KP4.24a- doskonalenie zdolności grafomotorycznych i przeliczania.
3. „Zdrobnienia i zgrubienia”- zabawa językowa. IV.2
4. „Pomagam mojej mamie” – zabawa usprawniająca aparat artykulacyjny.
Temat: Moi rodzice.
1. .,,Moja mama ma zmartwienie”- praca z wierszem Danuty Wawiłow.
2. ,,Moi rodzice za dwadzieścia lat”- zabawa plastyczna, rysowanie obrazu rodziny w przyszłości.
3.„Moi rodzice to superbohaterowie, ponieważ..”. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnej rodziny.
4. ,,Kocham mamę i tatę”- zajęcia o emocjach, ćwiczenie logicznego myślenia.
>>>